Midnattsol Skrevet 1. april 2005 #21 Skrevet 1. april 2005 Vi kjøper poser med Frolic på matbutikken og deler bitene. Billig og varer lenge. "Go`biten" får han ikke mye av, da får han vondt i magen. Det samme gjelder sånne kosesnacks som griseører/haler. Pølse får han av og til, brukte det på kurs for eksempel.
Cherie Skrevet 2. april 2005 #22 Skrevet 2. april 2005 Er hunden kresen........... må du prøve deg frem. Kanskje ikke mat er tingen i det hele tatt men en "eksklusiv" leke (helst to som du kan bytte med hverandre) Skal man bruke leke er det viktig at man har en eller to leker som hunden bare får som beløning når han eller hun driver med trening. Kong er en fin leke til dette. Fester man en taubit i kongen kan man i tillegg bryte litt med hunden om den. men som sagt er det viktig at hundne ikke får leke med belønningen sin utenom treningen og at eier er veldig entusiastisk den lille stunden hunden roses etter lykket øvelse. Det er også viktig at økten avsluttes med at hunden lykkes. Har du strevd med å gå fort uten å lykkes? ja vel da ber du hunden gjøre noe du vet den kan f.eks sitte og roser den som bare det og avslutter treningen med det:)
Cherie Skrevet 2. april 2005 #23 Skrevet 2. april 2005 Hunden er fornøyd med å få tørrfôret sitt som godbit' date=' skjønner meg ikke på dem som går på dyrebutikken og kjøper snacks til dyre dommer.[/quote'] Hunden min tar også til takke med det om jeg skulle velge å legge meg på den linja, men når hunden jobber for deg fortjener den noe ekstra godt. Treningsøkten skal være noe positivt og gøy! Og for å unngå snacks i dyre dommer....bruk kong eller annen leke!!! Ville du jobbet overtid uten ekstra betaling kanskje???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå