Gå til innhold

Noen dårlige mennesker her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan og har lyst til å lære meg å bli et dårlig menneske? Jeg ser bare mer og mer i samfunnet at det er de dårlige menneskene som er lykkelig og kommer seg frem i livet. Det er de dårlige menneskene som som ender opp med alt dem ønsker og som har et lekemde lett liv. Jeg er desverre et godt menneske, jeg er oppdratt til å være snill, høflig, ærlig, lojal, jeg stiller opp for andre og gjør alltid det rette. Nå er jeg er helt utslitt, deprimert og orker snart ikke mer. Hele livet har jeg hatt den ene nedturen etter den andre, blitt utnyttet for at jeg er snill, plages med alt møter bare idioter, blitt mobbet, og uansett hva jeg gjør så blir aldri ting slik jeg ønsker det.  Nå er jeg lei av å bli straffet for at jeg er en god person og har skjønt at jeg må forandre meg til et dårlig menneske. Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du blir et bedre menneske vet jeg ikke, men om du dropper martyr-rollen så får du det i alle fall bedre...

 

Anonymkode: a57fb...363

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker nå det verste om folk, så du er godt på vei til å bli et dårligere menneske allerede. Dette problemet løser seg nok selv, skal du se. 

Anonymkode: a3fba...51d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de med spisse albuer, og de som er frekke nok, som kommer seg opp og frem her i livet, riktig nok på bekostning av andre, men pytt, det er vel ikke så viktig, så lenge man selv klarer å karre seg til toppen liksom...........

Anonymkode: d79e8...d03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å være et dårlig menneske. Det er absolutt ingenting galt i å sette seg selv først, og ha en litt "meg selv" tankegang. Så lenge det ikke går på bekostning for de rundt deg. Bare fordi du har en dårlig dag, så trenger du ikke å være frekk i kjeften til han i kassa hos rema. Et dårlig menneske ville ha gjort det, en normal person ville ikke. Det går an å være snill, og fortsatt ta vare på seg selv og meg først-mentalitet. Det som betegnes som snill i en dårlig kontekst, vil si at de er så dumsnill at de setter alt og alle foran seg og ikke en gang setter seg selv som neste mann. Det er lov å sett seg selv i andre rekke. 

Svært, svært, svært få mennesker, og kanskje også absolutt ingen, er bare gode eller bare onde. Man må bare finne balansen.

Ekte dårlige mennesker kommer ikke langt i livet. De havner i trøbbel og skader seg selv på alle mulige måter. De kan fint komme langt økonomisk, men når du sitter der med millioner på bok og hele slekta hater deg og du har ingen venner. Ja da er de millionene verdiløse. Det er også disse som havner i fengsel for mord. 

Det er ikke slik at man må være enten eller for å bli suksessfull og "kommer seg frem i livet". Det handler om å ha en god balanse mellom de to og andre kvalifikasjoner som kreves, og det å være et dårlig menneske er svært sjeldent noe man trenger for å lykkes. 

Anonymkode: 8f7ea...ae3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir et bedre menneske vet jeg ikke, men om du dropper martyr-rollen så får du det i alle fall bedre...

 

Anonymkode: a57fb...363

Hvilken martyr rolle?

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å være et dårlig menneske. Det er absolutt ingenting galt i å sette seg selv først, og ha en litt "meg selv" tankegang. Så lenge det ikke går på bekostning for de rundt deg. Bare fordi du har en dårlig dag, så trenger du ikke å være frekk i kjeften til han i kassa hos rema. Et dårlig menneske ville ha gjort det, en normal person ville ikke. Det går an å være snill, og fortsatt ta vare på seg selv og meg først-mentalitet. Det som betegnes som snill i en dårlig kontekst, vil si at de er så dumsnill at de setter alt og alle foran seg og ikke en gang setter seg selv som neste mann. Det er lov å sett seg selv i andre rekke. 

Svært, svært, svært få mennesker, og kanskje også absolutt ingen, er bare gode eller bare onde. Man må bare finne balansen.

Ekte dårlige mennesker kommer ikke langt i livet. De havner i trøbbel og skader seg selv på alle mulige måter. De kan fint komme langt økonomisk, men når du sitter der med millioner på bok og hele slekta hater deg og du har ingen venner. Ja da er de millionene verdiløse. Det er også disse som havner i fengsel for mord. 

Det er ikke slik at man må være enten eller for å bli suksessfull og "kommer seg frem i livet". Det handler om å ha en god balanse mellom de to og andre kvalifikasjoner som kreves, og det å være et dårlig menneske er svært sjeldent noe man trenger for å lykkes. 

Anonymkode: 8f7ea...ae3

De menneskene jeg ser som har det bra og lykkes i livet er egoistiske, selvopptatte, lyver, og driter fullstendig i andre. Gjelder srlvfølgelig ikke alle, men har merket at det er mange av dem. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er de med spisse albuer, og de som er frekke nok, som kommer seg opp og frem her i livet, riktig nok på bekostning av andre, men pytt, det er vel ikke så viktig, så lenge man selv klarer å karre seg til toppen liksom...........

Anonymkode: d79e8...d03

Nettopp, og slik skal det faktisk ikke være. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som kan og har lyst til å lære meg å bli et dårlig menneske? Jeg ser bare mer og mer i samfunnet at det er de dårlige menneskene som er lykkelig og kommer seg frem i livet. Det er de dårlige menneskene som som ender opp med alt dem ønsker og som har et lekemde lett liv. Jeg er desverre et godt menneske, jeg er oppdratt til å være snill, høflig, ærlig, lojal, jeg stiller opp for andre og gjør alltid det rette. Nå er jeg er helt utslitt, deprimert og orker snart ikke mer. Hele livet har jeg hatt den ene nedturen etter den andre, blitt utnyttet for at jeg er snill, plages med alt møter bare idioter, blitt mobbet, og uansett hva jeg gjør så blir aldri ting slik jeg ønsker det.  Nå er jeg lei av å bli straffet for at jeg er en god person og har skjønt at jeg må forandre meg til et dårlig menneske. Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 2900c...94a

Du gjør ikke alltid det rette. Du ødelegger for andre rundt deg på en eller annen måte du også. Du har såret og tatt dårlige valg med uheldige konsekvenser for andre. Mange ganger, kanskje vedvarende. Du har vært en idiot mangfoldige ganger. Akkurat som alle andre er du et dårlig menneske. 

Anonymkode: d288c...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker nå det verste om folk, så du er godt på vei til å bli et dårligere menneske allerede. Dette problemet løser seg nok selv, skal du se. 

Anonymkode: a3fba...51d

Virker som du føler deg truffet her. Jeg tenker ikke det verste om folk nei, faktisk tenker jeg godt om alle til det motsatte er bevist. Disse menneskene jeg snakker om er folk jeg kjenner og har erfart er bedritne.  Og det er ikke bare meg dem er bedritne mot, det er mot alle. Dem er rett og slett dårlige mennesker. Men livet ser ut til å være en dans på roser. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell på å være svak og å være snill. Det er ikke snilt å være svak. Lær deg forskjellen, så går ting så mye bedre. Det begynner med å slutte å skylde på alle andre, og ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: 115dc...35a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør ikke alltid det rette. Du ødelegger for andre rundt deg på en eller annen måte du også. Du har såret og tatt dårlige valg med uheldige konsekvenser for andre. Mange ganger, kanskje vedvarende. Du har vært en idiot mangfoldige ganger. Akkurat som alle andre er du et dårlig menneske. 

Anonymkode: d288c...291

Så det du mener er at jeg lyver? Jeg driver ikke å ødelegger for folk nei og er på ingen måte noe idiot. Det går faktisk an å gjøre det rette og unngå dårlige valg om man bruker hode og sunn fornuft. Så du tar kraftig feil i alt du skriver her. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en forskjell på å være svak og å være snill. Det er ikke snilt å være svak. Lær deg forskjellen, så går ting så mye bedre. Det begynner med å slutte å skylde på alle andre, og ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: 115dc...35a

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en forskjell på å være svak og å være snill. Det er ikke snilt å være svak. Lær deg forskjellen, så går ting så mye bedre. Det begynner med å slutte å skylde på alle andre, og ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: 115dc...35a

Du snakker som om du kjenner meg. Jeg må nok skuffe deg, jeg er langt i fra svak, er faktisk en ganske sterk person med bein i nesa. Er jo folk som deg som tydligvis serpå snille, omsorgsfulle folk som svake. Og jeg skylder ikke på noen, jeg snakker om ting som faktisk er en realitet. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hva er det disse menneskene gjør som gjør dem bedritne?

Anonymkode: d5bf4...24d

Dem er ekstremt egoistiske, selvopptatte, gjør hva som helst kun for egen vinninig, dem er falske, ilojale, utnytter andre, mobber, sprer rykter, snakker dritt osv. 

Anonymkode: 2900c...94a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

images.jpeg

Anonymkode: 7af3e...176

Snakker ikke om å gi folk flere sjangser. Snakker om dem som er bedritne av natur. Om dem er født slik eller om det er ekstremt dårlig oppdragelse, vet jeg ikke. Jeg snakker om mennesker som overhode ikke viser noen form for å bry seg om andre, dette er mennesker som kun tenker på seg selv i alle situasjoner, unner ingen andre noe bra osv. 

Anonymkode: 2900c...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du virker så snill at det gjør noe. Ærlig er du, du legger i alle fall ingenting imellom når du beskriver de du ikke liker.

For å få det du ønsker deg i livet må du sette grenser, stå på og tørre å ta plass. Ingen kommer til å komme på døren og tilby deg det, dessverre. Du må jobbe for det selv. Hvis du oppfører deg som de andres tjenestepike vil de se på deg som nettopp det, så rett deg heller opp og dropp alt som kan tas for underdanighet vil de få mer respekt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakker ikke om å gi folk flere sjangser. Snakker om dem som er bedritne av natur. Om dem er født slik eller om det er ekstremt dårlig oppdragelse, vet jeg ikke. Jeg snakker om mennesker som overhode ikke viser noen form for å bry seg om andre, dette er mennesker som kun tenker på seg selv i alle situasjoner, unner ingen andre noe bra osv. 

Anonymkode: 2900c...94a

Jo, men poenget er jo at de som er bedritne av natur vil ikke skjemmes over å ta makt over/tråkke på andre, det "elsker det". Og jo mer et empatisk menneske lar folk få lov til å være bedritne uten tilsnakk, jo mer og oftere vil det bedritne menneske rettferdigjøre sine stygge handlinger. Jeg har lært dette på den harde måten, vært skitten under skoa til noen andre. Oppgjør og/eller avstand er det eneste som funker. Gå sin egen vei, ikke alltid være den som er snill og gir av seg selv. Trenger ikke å bli kjip, bare nøytral. Synes det er vanskelig selv jeg, har fått ødelagt endel av livet mitt pga. slike mennesker. Fra andre om meg "skjønner ikke at du som er så god og snill skal havne oppi sånne drittfolk hele tida" Skjønner det mer nå, ref. første bildet jeg la til.

Anonymkode: 7af3e...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...