Gå til innhold

Jeg har ødelagt min brors bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må du jo ringe da, før forholdet deres er ødelagt for alltid. 

Legg deg flat, selv om du aldri mente noe vondt med noe.. Noen ganger er det eneste måten å redde en relasjon på. Be om unnskyldning, forklar at du gjorde det i beste hensikt og at du ikke har bedt dine foreldre om å bli hjemme med deg, de har valgt det fordi de frykter for din helse og ditt liv.

Anonymkode: d62a6...24b

Og hvis du absokutt ikke kommer til å ringe så send IHVERTFALL en sms.

Anonymkode: d62a6...24b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men bevare meg vel. Det er jo bare en fest? De klarer nok å leve sammen likevel.

Anonymkode: d625d...7df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 17.36, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt knust! Jeg har akkurat fått høre at min bror har avlyst bryllupet sitt! 

I sommer ble det annonsert at min bror skulle gifte seg neste år, med verdens søteste jente! Ikke lenge etter ble jeg ved et uhell gravid, med termin til sommeren. Jeg valgte å drøye det til uke 12 med å si noe, I tillegg til at jeg ikke ville komme i veien for planleggingen deres. 

Bryllupet er planlagt og invitasjonene ble sendt ut, og jeg annonserte graviditeten. 

Jeg hørte aldri noe mer før plutselig min mor ringer og forteller at de har avlyst bryllupet, på grunn av at jeg har termin 4 dager før bryllupet skal stå. Jeg synes dette er helt forferdelig, men jeg forstår at min bror ønsker å ha sin søster og foreldre i sitt eget bryllup. (vi bor på Vestlandet og bryllupet finner sted 6 timer unna) 

Jeg har kjempe dårlig samvittighet for dette, og lurer på om noen av dere har noen tips til hva jeg kan gjøre. Jeg gruer meg til å møte de i jula og jeg klarer ikke glede meg til jul pga jeg er så nervøs. 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Du har ikke ansvar for din bror og hans handlinger, så i mine øyne har du ikke ødelagt noe. Det at din bror har valgt å avlyse brullypet, er et valg han tok, så du skal ikke klandres for det. Jeg synes broren din er ganske så spesiell som velger å avlyse enn å bare flytte datoen. Og at de ikke kom i julen heller, skal du heller ikke klandres for. Du er ikke ansvarlig for hans valg. 

Du skal heller ikke ha dårlig samvittighet for at du er gravid. Gled deg over det kommende barnet og kos deg maks i svangerskapstiden. Denne situasjonen kunne vært løst ganske lett, men i mine øyne så synes jeg som sagt at din bror virker litt som en idiot hvis en graviditet kan fremkalle en så voldsom reaksjon fra han. Stakkars kjæresten hans... 

Hvis du er ganske usikker, så er det bare til å manne seg opp å snakke med han, men ikke unnskyld deg bare fordi du ble gravid. Du har ikke gjort noe galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har IKKE ødelagt noe TS! Det var DIN BROR og hans kommende kone som valgte å avlyse. Det er IKKE du som tok den avgjørelsen for dem! At de avlyste og ikke flyttet bryllupet er deres problem, IKKE ditt.

Dette er jo rein gjetting, men i og med at de valgte og avlyse og ikke flytte så har nok en av dem fått kalde føtter. Nå fikk de en unnskyldning til å avlyse og valgte derfor å gjøre dette. 

Ring broren din TS :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe du skal ha dårlig samvittighet eller unnskylde seg for. Er det noen som burde hatt dårlig samvittighet i så fall, så måtte det vært foreldrene deres som var villige til å droppe sønnens store dag.

En annen ting - det er mange som velger å ikke si noe om graviditet før i uke 12, da det tross alt kan hende at man spontanaborterer, så det er heller ingen verdens ting å be om unnskyldning for.

Om jeg var deg ville jeg bare tatt en prat med broren min, og spurt om hva de tenker videre om bryllup, hvilke planer de har sånn sett.

 

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele problemet her er kommunikasjon. Hadde du og broren din snakket med hverandre, så hadde ikke dette skjedd! Det er selvsagt ikke din feil at han velger å avlyse bryllupet, men jeg tenker at det ligger mer bak. 

Kan ikke mannen din være med på fødsel? Kan ikke svigers passe eldste? 

Alt dette kunne løst seg for lenge siden, om du og broren din hadde snakket sammen!!! 

Anonymkode: 9733f...74d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, kommuniserer dere ikke overhodet? Dine foreldre forteller deg at din bror har avlyst bryllupet på grunn av din graviditet, og hverken du eller din bror gjør på noe tidspunkt noe forsøk på å ta kontakt med hverandre for å faktisk snakke om dette? Hadde jeg fått en sånn beskjed ville jo det første jeg gjorde være å hive meg på telefonen til min bror for å høre hva som egentlig foregikk.

Det er uansett ikke ditt ansvar at de velger å avlyse; samtidig er det jo litt merkelig å sitte og vite at du har termin rundt det tidspunktet de planlegger bryllup og ikke si noe om det. Gjort er gjort og spist er spist, og det får ingen av dere endret på nå. Men i himmelens navn - snakk sammen!!

Anonymkode: 6286c...ab3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  spørre: I tråden 'Hvor mye hensyn til gravide gjester?' er det noen som skriver at de har fått motbør for å ville avlyse bryllup i 2019 pga mannens gravide søster som har termin dager før bryllupsdatoen og bor 6 timer unna - og har visst om graviditeten i 3 mnd, men bevisst ikke sagt noe. Dette paret vil egentlig utsette til 2020 siden de ønsker henne tilstede, men har likevel valgt begrepet 'avlyse'. Har det noen sammenheng? 

Anonymkode: e0d46...c8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Liten oppdatering! 

Bryllupet dems er 100% avlyst. Vi har ikke snakket sammen siden hendelsen, og min bror og hans samboer har ikke vist noen interesse av min graviditet. 

De har ikke vært på besøk hos våre foreldre og ser ikke ut som de har planlgt noe besøk i nærmeste fremtid. Blir for langt for oss å reise på besøk til de med en liten en, så vi får ikke besøkt de selv. 

 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om maks drama. Og mangel på kommunikasjon. 

Ville da ringt min bror med en gang jeg stod med positiv test i handen, både fordi han har planlagt bryllup, og fordi det er en nærhet du deler med de nærmeste tidlig. 

Ville da ringt min søster om jeg vurderte å kansellere bryllupet fordi hun ikke var der. 

Ville da ringt mine barn om jeg stod midt i et dilemma mellom en som ville ha meg i bryllupet, og en som trengte støtte etter fødsel. Og det jeg virkelig ikke forstår - de trenger maks å være borte 10-20 timer selv om de må fly. Så dette er bare drama og unnskyldninger. 

 

Høres ut som om dere kunne levert et passe underholdende realityshow. 

Anonymkode: 6dbe0...8a6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det foreldrene som er hovedproblemet. Hva har de å si om saken? Å droppe sønnens bryllup er rimelig spesielt. 

Anonymkode: aa873...48e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det foreldrene som er hovedproblemet. Hva har de å si om saken? Å droppe sønnens bryllup er rimelig spesielt. 

Anonymkode: aa873...48e

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering! 

Bryllupet dems er 100% avlyst. Vi har ikke snakket sammen siden hendelsen, og min bror og hans samboer har ikke vist noen interesse av min graviditet. 

De har ikke vært på besøk hos våre foreldre og ser ikke ut som de har planlgt noe besøk i nærmeste fremtid. Blir for langt for oss å reise på besøk til de med en liten en, så vi får ikke besøkt de selv. 

 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Hvor gammel er du egentlig? Hvorfor kommuniserer du ikke med broren din på tlf?? Dere må da snakke sammen, så dere får oppklart misforståelser og evnt vonde følelser. Høres ut som broren din har trukket seg litt vekk fra foreldrene dine. Jeg gjetter på at han føler foreldrene valgte din fødsel fremfor hans bryllup og da er det nok mye såre følelser ute og går. Ring ham før dette forholdet går skeis. 

Anonymkode: 179a7...47a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten snakke med han. Her er garantert kommunikasjonen nesten hele "problemet". Jeg forstår at det er foreldrene dine som vil være med deg framfor bryllup. Men siden han ikke har snakket med deg heller så kan jo ting ha blitt kommunisert på en måte som om både du og deres foreldre kun prioriterer deg og fødsel, framfor bryllup. Men dette stemmer jo ikke ut i fra hva du skriver. Men jeg forstår isåfall at din bror og svigerinne muligens kan tenke slik.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Sirah skrev:

Du har vel tatt opp mobilen og ringt han nå TS?

Jeg har selvsagt prøvd, men han svarer ikke. 

TS 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selvsagt prøvd, men han svarer ikke. 

TS 

Anonymkode: 2fa6f...0a2

Æsj så dumt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig kun den ENE datoen de kan gifte seg på? Jaja, se på det fra den lyse siden. Nå slipper han å skille seg 😛


Snakk om krisemaksimering fra hans side.

Anonymkode: 33c51...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...