Gå til innhold

Noen med polypper i nesen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legen mistenker polypper. Trodde først det kunne være en langvarig bihulebetennelse, men antibiotika vil ikke ta den. Har også fått kortisonnesespray som virker sånn passe. 

Symptomene er tett nese 

Slim/snørr som renner bakover og blir liggende oppå den myke delen av ganen, det er så seigt at jeg ikke klarer å svelge det nedover. Dette plager meg mest. Skyller nesa med saltvann ofte og det hjelper, men det kommer tilbake i løpet av få timer. Er ikke snørrete som i at jeg kan snyte meg. 

Plutselig snorking

Milde smerter over øyenbrynene og i kinnene og nedover mot tennene. 

Høres dette ut som polypper? Er dårlige utsikter mot å blir helt bra etter hva jeg forstår. Operasjon er ofte dårlige resultater da det kommer igjen. 

Anonymkode: 003aa...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som tette bihuler, det kan godt tenkes du bør operere de.  Får du ikke ut alt vanney du skyller med, kan bihulene være fulle av vann, polypper gjør ikke vondt. Har polypper og har god effekt av nasonex, men de hovner opp så fort jeg glemmer den en dag. Hatt veldig god effekt av å fjerne nesemuslingene, får nåmpustet godt. Alt dette kan jo øre/nese/hals legene, legenndin bør sende en henvisning.

Anonymkode: a6fcf...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som tette bihuler, det kan godt tenkes du bør operere de.  Får du ikke ut alt vanney du skyller med, kan bihulene være fulle av vann, polypper gjør ikke vondt. Har polypper og har god effekt av nasonex, men de hovner opp så fort jeg glemmer den en dag. Hatt veldig god effekt av å fjerne nesemuslingene, får nåmpustet godt. Alt dette kan jo øre/nese/hals legene, legenndin bør sende en henvisning.

Anonymkode: a6fcf...72d

Takk for svar. Vannet renner som regel ut når jeg bøyer hodet ned og mot høyre, det som ble igjen altså. Legen sa det ble CT og en henvisning om antibiotika ikke ville hjelpe, for å se om det er noe annet i bihulene.

Sliter du med slim/snørr? Det sto nemlig det er vanlig når jeg leste om polypper. Hos meg så renner det som sagt bakover, oppå ganen, ikke ned i nesen. 

 

Anonymkode: 003aa...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Vannet renner som regel ut når jeg bøyer hodet ned og mot høyre, det som ble igjen altså. Legen sa det ble CT og en henvisning om antibiotika ikke ville hjelpe, for å se om det er noe annet i bihulene.

Sliter du med slim/snørr? Det sto nemlig det er vanlig når jeg leste om polypper. Hos meg så renner det som sagt bakover, oppå ganen, ikke ned i nesen. 

 

Anonymkode: 003aa...890

før nesemuslingsfjerningen var jeg konstant tett i nesen. Og da slim som jeg ikke fikk svelget eller harket opp, lå mellom nese og hals.Men aldri smerter foruten de gangene jeg hadde bihulbetennelse. Som jo ga smerter i kjeve og tenner. Derfor jeg tenker bihuler når du nevner smerter.

Nedemuslingsfjerning er en enkel sak og har gitt meg nok rom baki der til å få slimet ned, så ikke hatt tett nese siden operasjonen for 1.5 år siden.

 

Anonymkode: a6fcf...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør forøvrig voldsomt med neseblod grunnet nasonexen, så bruker den kun hver tredje dag nå og polyppene holder seg små.

Anonymkode: a6fcf...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

før nesemuslingsfjerningen var jeg konstant tett i nesen. Og da slim som jeg ikke fikk svelget eller harket opp, lå mellom nese og hals.Men aldri smerter foruten de gangene jeg hadde bihulbetennelse. Som jo ga smerter i kjeve og tenner. Derfor jeg tenker bihuler når du nevner smerter.

Nedemuslingsfjerning er en enkel sak og har gitt meg nok rom baki der til å få slimet ned, så ikke hatt tett nese siden operasjonen for 1.5 år siden.

 

Anonymkode: a6fcf...72d

Takk for svar. Det slimet som hverken vil opp eller ned er fryktelig irriterende. Skal bli fint å få en skikkelig utredning. Er det lettere å fjerne nesemuslinger enn polypper? 

Jeg har fått Dymista nesespray. Den virker som sagt i kort tid. Må ty til vanlig nesespray om natten. 

Anonymkode: 003aa...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polypper vil nok ikke gå bort for alltid uansett hvordan man behandler dem, men det er nødvendig å behandle det likevel. Mange har effekt en stund av å gjøre en FESS og dersom det ikke har effekt lenge så kan man prøve en ASA-desensibilisering. 

Anonymkode: acb09...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det slimet som hverken vil opp eller ned er fryktelig irriterende. Skal bli fint å få en skikkelig utredning. Er det lettere å fjerne nesemuslinger enn polypper? 

Jeg har fått Dymista nesespray. Den virker som sagt i kort tid. Må ty til vanlig nesespray om natten. 

Anonymkode: 003aa...890

Hvor lenge har du brukt Dymista? Legen mknsa det er viktig den taes til faste tider hver dag, så kommer effekten etterhvert.

Anonymkode: dca7a...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du brukt Dymista? Legen mknsa det er viktig den taes til faste tider hver dag, så kommer effekten etterhvert.

Anonymkode: dca7a...4c2

Har bare brukt den i litt over en uke nå. Regner med at man må bruke den i flere uker før jeg merker god effekt. 

Anonymkode: 003aa...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...