Gå til innhold

Finnes rutinejobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det jobber i dag som stort sett kun har rutineoppgaver? 

Jeg misliker jobben min sterkt. Mye på grunn av at jeg føler jeg ikke mestrer den. Jobber innen helse, har en bachelor og diverse kurs. Burde hatt nok kompetanse men misliker sterkt alt uforutsett som kan skje. Jeg ønsker en jobb hvor jeg vet fra jeg våkner om morningen hva som skal gjøres og skje på jobben. 

Finnes slike jobber lenger? Hva kan jeg jobbe som da? Helst noe som ikke tar så lang tid å få, vet ikke om jeg holder ut jobben min særlig lenger.. Grue seg og bekymre seg hvert våkne minutt..

Anonymkode: d3533...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke ta videreutdanning eller vurdere å omskolere deg? Jeg vurderer omskolering selv, er sykepleier og vil gjøre noe annet. 

Anonymkode: 3b9f1...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også omskolering. Men er ikke lett og finne ut hva man skal omskolere seg til, da jeg ikke ønsker å gjøre samme feil igjen. Vanlige kontorjobber som jeg tror hadde passet meg best, blir det færre og færre av. Samtidig som du må vel ha master for å få jobben. Jeg klarer ikke jobbe 100%, ha barn og ta ett studie på 5 år. Ikke sjangs. 

Lurer derfor på hva man kan omskoleres til, som ikke tar så lang tid. Og som man kan ha en "lett" jobb med. 

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hva mener du med rutinejobber da? En jobb der aldri noe uventet oppstår? Kontorjobb kanskje? Bedriftshelsetjeneste? Må det være innenfor helse? 

Anonymkode: 2afb7...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkjobber. Alt av renhold, fra vasking til søppeltømming.  Produksjonmedarbeider. Lager.

Anonymkode: ece30...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, hva mener du med rutinejobber da? En jobb der aldri noe uventet oppstår? Kontorjobb kanskje? Bedriftshelsetjeneste? Må det være innenfor helse? 

Anonymkode: 2afb7...c2f

TS:

Det trenger  absolutt ikke være innenfor helse nei. Mener faste arbeidsoppgaver. Du vet hvilke arbeidsoppgaver du har hver dag. 

Skulle gjerne hatt en kontorjobb. Hvilke jobber innen bedriftshelsetjenesten?

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkjobber. Alt av renhold, fra vasking til søppeltømming.  Produksjonmedarbeider. Lager.

Anonymkode: ece30...21a

TS: Trengs vel mye utdanning til det også? Har sett på mange stillingsannonser og ser det kreves fagbrev til renholdsjobber også. Søppletømming har jeg ikke sett noen utlysning på i de månedene jeg har fulgt med. 

Lager har jeg også vurdert. Står gjerne at man må være fysisk sterk? Jeg er ikke det i det hele tatt. Tror du man kan få jobb som jente, ikke fysisk sterk uten truckførerlappen? Kan evt. ta den lappen om det gjør at jeg får jobb. Men etterspørselen for lagerjobber, vet du? Ser mye vikariater....

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Trengs vel mye utdanning til det også? Har sett på mange stillingsannonser og ser det kreves fagbrev til renholdsjobber også. Søppletømming har jeg ikke sett noen utlysning på i de månedene jeg har fulgt med. 

Lager har jeg også vurdert. Står gjerne at man må være fysisk sterk? Jeg er ikke det i det hele tatt. Tror du man kan få jobb som jente, ikke fysisk sterk uten truckførerlappen? Kan evt. ta den lappen om det gjør at jeg får jobb. Men etterspørselen for lagerjobber, vet du? Ser mye vikariater....

Anonymkode: d3533...cec

Jeg vet ikke. Beklager. Det var bare dette som slo meg angående rutinejobb der man vet hver dag hva man går til. Og truckførerbevis er lett å ta og kan brukes mange steder, så det er uansett ikke dumt.

Anonymkode: ece30...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som oversetter. Veldig kjedelig, men du vet akkurat hva du skal gjøre hver dag. Flink i språk? Kjør på. 

Anonymkode: 26777...9bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som oversetter. Veldig kjedelig, men du vet akkurat hva du skal gjøre hver dag. Flink i språk? Kjør på. 

Anonymkode: 26777...9bb

Hva gjør du da? Og hvor får man jobb som det? 

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotektekniker eller farmasøyt? Er vel ikke mye action på apotek flest. 

Anonymkode: ff517...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert sekretær jobber? Gjerne forhør deg rundt på legekontorer og lignende. Du får sikkert ikke 100%, men noe i allefall.

Ellers kan jeg faktisk anbefale renholdsyrket. Du får faste tider, mange jobber dagtid, og du vet hvor og hva du skal rengjøre. Ser de bruker en maskin som de sitter på og rengjør store gulvflater. 

Ellers; kosmetisk sykepleier, starte eget AS med en annen sykepleier hvor dere hjelper eldre og syke med praktiske ting i hverdagen, eller rett og slett starter deres egen sykepleier-rekrutteringsbyrå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsesekretær

Anonymkode: a8aa7...3ed

 

7 timer siden, Lily_88 skrev:

Har du vurdert sekretær jobber? Gjerne forhør deg rundt på legekontorer og lignende. Du får sikkert ikke 100%, men noe i allefall.

Ellers kan jeg faktisk anbefale renholdsyrket. Du får faste tider, mange jobber dagtid, og du vet hvor og hva du skal rengjøre. Ser de bruker en maskin som de sitter på og rengjør store gulvflater. 

Ellers; kosmetisk sykepleier, starte eget AS med en annen sykepleier hvor dere hjelper eldre og syke med praktiske ting i hverdagen, eller rett og slett starter deres egen sykepleier-rekrutteringsbyrå 😊

Ja har sjekket ut helsesekretær. Har søkt flere stillinger men får ikke napp. Mange kjemper om stillingene. 

Men som renholdet må man vel gå fire år på skole? 

Ja det hadde vært noe! Usikker på hvordan man gjør det. Ingen kunnskap der. 

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helsesekretær og det er ikke en rutinejobb. Har oppgaver du selvfølgelig må gjøre ila. dagen, men mesteparten går bort til uforutsettte oppgaver.

Jobber på sykehus, men jobbet på legekontor før. Av de til vil jeg si legekontor minner mest om rutinejobb, men selv om det er faste ting en gjør (blodprøver, vaksinering, injeksjoner, assistering, analyser av blod/urin, telefon og ekspedisjon) så vet man jo aldri hva, hvor mye eller når disse oppgaven kommer ila. dagen.

Anonymkode: 07a35...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bioingeniør er jo en typisk rutinejobb, men da må du ta ny bachelor.

Anonymkode: cd1fc...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helsesekretær og det er ikke en rutinejobb. Har oppgaver du selvfølgelig må gjøre ila. dagen, men mesteparten går bort til uforutsettte oppgaver.

Jobber på sykehus, men jobbet på legekontor før. Av de til vil jeg si legekontor minner mest om rutinejobb, men selv om det er faste ting en gjør (blodprøver, vaksinering, injeksjoner, assistering, analyser av blod/urin, telefon og ekspedisjon) så vet man jo aldri hva, hvor mye eller når disse oppgaven kommer ila. dagen.

Anonymkode: 07a35...28b

Er det ikke mye de samme oppgavene på sykehus da? Ekspedisjon, bestille f.eks tolk, taxi, holde orden på timeavtaler? Altså du har vel de samme oppgavene, men at du ikke helt vet mengden av de? Var det enkelt å få jobb på sykehuset? Virker som det er for mange helsesekretærer i forhold til jobber der ute....

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja har sjekket ut helsesekretær. Har søkt flere stillinger men får ikke napp. Mange kjemper om stillingene. 

Men som renholdet må man vel gå fire år på skole? 

Ja det hadde vært noe! Usikker på hvordan man gjør det. Ingen kunnskap der. 

Anonymkode: d3533...cec

Kommer an på hvor du søker og hvor mange som søker. Folk med fagbrev og erfaring kommer naturligvis fremst i køen. Men det er ikke en jobb å vurdere med mindre du liker høyt tempo og er i fysisk god form. 

Hva med bedrifter som driver førstehjelpsundervisning og lignende? Kanskje ikke så lett å få 100% men det finnes slike stillinger. 

Anonymkode: 3ad87...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på kontor i flere år, og vil ikke si at noen av jobbene mine har vært særlig rutinepregede. Da jeg jobbet med arkiv hadde jeg en del forutsigbare arbeidsoppgaver, men også der dukket det hele tiden opp uforutsette ting. 

Anonymkode: 69220...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor du søker og hvor mange som søker. Folk med fagbrev og erfaring kommer naturligvis fremst i køen. Men det er ikke en jobb å vurdere med mindre du liker høyt tempo og er i fysisk god form. 

Hva med bedrifter som driver førstehjelpsundervisning og lignende? Kanskje ikke så lett å få 100% men det finnes slike stillinger. 

Anonymkode: 3ad87...d13

Ts 

Er det så høyt tempo på sykehus også? Jeg er vant til ekstremt høyt tempo og har ikke noe i mot det om man har faste arbeidsoppgaver..

Anonymkode: d3533...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...