Gå til innhold

Når han bare vil chatte...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette vanlig? En fyr sender masse meldinger, hver dag, over tid, men tar ikke initiativ til å møtes. Har opplevd dette én gang før også. Daglige meldinger om hverdagslige ting.. I to måneder, før jeg ble lei. Den gangen trodde jeg at han holdt meg på gress mens han datet andre, så jeg gav ham opp. Etter å ha hintet ganske så tydelig om å treffes.  Nå er det litt av det samme som skjer igjen føler jeg. 

Og jeg merker også forskjell på om menn vil spørre, men ikke helt tør, så det er ikke det som er tilfelle. Det virker som om de liker å ha brevvenner? Noen å snakke med i hverdagen liksom... De var begge travle med jobb og barn, men de har da fritid også. 

Den følelsen jeg får av dette nå, er at jeg er grei og prate med, men ingen førstepremie, ikke verdt å date.. Samtidig har jeg ikke lyst til å droppe han her også, angrer litt på at jeg ikke prøvde hardere på han første.  

Værsåsnill å ikke be meg om å ta initiativ selv, det alternativet er jeg klar over.. 😊 

Skulle gjerne bare ha forstått tegninga litt bedre her. For jeg vil ha kjæreste, ikke brevvenn. Og disse har jo også fått meg til å avvise andre.  😉😶

Anonymkode: ee5d8...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har den siste nå også barn? Eller nylig ut av et forhold kanskje? Sånne ting kan spille inn altså.

Anonymkode: f4546...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har også barn, men har vært alene lenge. (ifølge ham selv :vetikke:)

Ts

Anonymkode: ee5d8...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han har også barn, men har vært alene lenge. (ifølge ham selv :vetikke:)

Ts

Anonymkode: ee5d8...f7c

Jeg er litt i samme situasjon, men med en som er barnløs. Jeg tror det beste er å ikke legge for mye i kontakten, hvis du synes det er hyggelig nok så fortsett gjerne praten. men jeg ville nok ikke forventet at ting skal skje videre. Bor dere nære nok hverandre da?

Anonymkode: f4546...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt i samme situasjon, men med en som er barnløs. Jeg tror det beste er å ikke legge for mye i kontakten, hvis du synes det er hyggelig nok så fortsett gjerne praten. men jeg ville nok ikke forventet at ting skal skje videre. Bor dere nære nok hverandre da?

Anonymkode: f4546...659

En halvtime, begge to... Det er hyggelig, vi har felles interesser og masse å snakke om, men jeg får jo bare mer og mer lyst til å møte dem. Hvis det aldri skjer så blir det liksom mindre interessant, hva de hadde til middag og hva barna gjør osv.. Og jeg har ikke så lyst til å dele alt jeg gjør heller, hvis ikke de er kjærestemateriale... 

Ts

Anonymkode: ee5d8...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan hinter du? Kan du komme med noen eksempler?

Generelt er menn dårlig til å ta hint.

 

Hilsen mann.

Anonymkode: 280ba...752

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks; å, det stedet(like ved der han bor)er så fint.. Har veldig lyst til å dra dit igjen en gang...   den boka har jo jeg to av, du kan få den ene. Den konserten var så fin, skulle ønske du hadde vært med.. Og på slutten, noe ala; Det er meldt veldig fint vær her og regn hos deg ser jeg.... Etter den følte jeg at jeg hadde vært mer enn tydelig nok😂

Altså, dette var til nr 1, og over tid,  nr 2 har jeg ikke tydd til disse smådesperate metodene med. 

Ts

Anonymkode: ee5d8...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min tid som singel så opplevde jeg å støte på en del menn som kun ønsket en brevvenn, som du kaller det. Jeg tenkte at det kanskje handlet om behov for nærhet, på en trygg avstand. I likhet med deg, så gikk jeg fort lei av slike chatteforhold. Jeg var mer direkte, og spurte rett ut om de ikke ville møte meg. Jeg kan ikke forstå at det kan være vanskelig å spørre om?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

F.eks; å, det stedet(like ved der han bor)er så fint.. Har veldig lyst til å dra dit igjen en gang...   den boka har jo jeg to av, du kan få den ene. Den konserten var så fin, skulle ønske du hadde vært med.. Og på slutten, noe ala; Det er meldt veldig fint vær her og regn hos deg ser jeg.... Etter den følte jeg at jeg hadde vært mer enn tydelig nok😂

Altså, dette var til nr 1, og over tid,  nr 2 har jeg ikke tydd til disse smådesperate metodene med. 

Ts

Anonymkode: ee5d8...f7c

Nei men du må bare si rett ut at du vil møtes. :)

Anonymkode: f4546...659

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg trådstarter. Flere jeg har chattet med har skrevet til meg hver dag om alt mulig. Men når jeg spør om å møtes så svarer de ja, men kommer alltid med en unnskyldning når det nærmer seg, eller slutter å skrive så ofte. Virker som msnge bare trenger noen å dele hverdagslige ting med på trygg avstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst. Jeg hadde en slik pennevenn fra Tinder og deretter snap. Han var veldig på, og etter hvert fant vi tonen. Det var forsåvidt han som først hintet om å treffes, men nå jeg foreslo konkrete tider passet det jo aldri... Så ghostet han meg og jeg tenkte det var like greit hvis vi aldri skulle møtes. Men tre uker etter tok han opp kontakten igjen og jeg fant ut at jeg skulle late som ingenting og bare se hvor det bærer hen. Lurer på hva han vil egentlig, men det er vel oppmerksomhet ja. 🙄

Endret av McMary
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Syns det er nyttig å skjønne hva som er greia her, før jeg evt spør mer direkte. Vil ikke skremme ham bort heller. Og det virker som om det er fler som har opplevd det samme ihvertfall.. Kjekt å vite. Så slipper jeg kanskje å gruble for mye på om han er gift, treffer andre eller om det var noe dumt jeg skrev som støtte ham fra meg osv... Ble alt for mye av det med nr 1. Liker han her veldig godt, og har lyst til å klare å få ham interessert nok.. Men skal ta litt lettere på det heretter. De er begge to litt for bra for meg i tillegg, kjekkere og mer vellykkede enn meg, litt derfor jeg blir så på knærne og usikker også. (har ikke dårlig selvbilde, er bare realistisk)

Litt kjipt gjort syns jeg, å holde på sånn. For begge har vært veldig til å spørre om meg og mitt liv, kommet innunder huden på meg... Og de har vært veldig på de få gangene jeg er ute på fest, da virker de jo som en kjæreste som skal vite at jeg kommer trygt hjem, og ikke treffer noen i virkeligheten... :klaske:

TS

Anonymkode: ee5d8...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

F.eks; å, det stedet(like ved der han bor)er så fint.. Har veldig lyst til å dra dit igjen en gang...   den boka har jo jeg to av, du kan få den ene. Den konserten var så fin, skulle ønske du hadde vært med.. Og på slutten, noe ala; Det er meldt veldig fint vær her og regn hos deg ser jeg.... Etter den følte jeg at jeg hadde vært mer enn tydelig nok😂

Altså, dette var til nr 1, og over tid,  nr 2 har jeg ikke tydd til disse smådesperate metodene med. 

Ts

Anonymkode: ee5d8...f7c

Jeg tror jeg kan garantere at svært mange ikke hadde tatt dette som hint, men som smalltalk. Jeg tror ikke jeg hadde skjønt at du hintet, og jeg er kvinne...

Anonymkode: 42396...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...