Gå til innhold

Ta med hunden min hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal feire julaften hos pappa i år og da må jeg reise et lite stykke (ca 1,5 time med bil hver vei). Vurderer å overnatte, men dette kommer an på hunden min. Greia er at pappa har en hannhund på 13 år og en katt hjemme. Hunden min er litt usikker på andre hunder, det tror jeg pappas hund er også. Og hunden min jager katter. Så hva bør jeg gjøre? Droppe å ta han med? La de møtes før julaften for å sjekke hvordan det går? 

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta den med du, evt kan den være innpå rommet du skal sove på mens du er der om de ikke går overens. Katten gjemmer seg nok bare. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må høre med faren din, og om han er negativ til at du kan ta den med, så godta det uten å bli fornærmet. Sier ikke at du blir, men noen som har dyr, blir dødsfornærmet om dyra deres ikke er velkomne av ulike grunner. Derfor jeg skrev det altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du må høre med faren din, og om han er negativ til at du kan ta den med, så godta det uten å bli fornærmet. Sier ikke at du blir, men noen som har dyr, blir dødsfornærmet om dyra deres ikke er velkomne av ulike grunner. Derfor jeg skrev det altså. 

Er han som gjerne vil jeg skal ta den med🙊

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, nirvania skrev:

Ta den med du, evt kan den være innpå rommet du skal sove på mens du er der om de ikke går overens. Katten gjemmer seg nok bare. 

Problemet er at vi trener på at han skal ha gode møter med andre hunder og hvis dette går skeis går treningen vår 10000 skritt tilbake... vil jeg tro🤪

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han som gjerne vil jeg skal ta den med🙊

Anonymkode: f5081...3f0

Men da er det jo greit  🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men da er det jo greit  🙂

Er ikke det som er problemet her;) 

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det som er problemet her;) 

Anonymkode: f5081...3f0

Det er jo han som eier katten, så hvis han godtar at hunden din jager den, så er jo ikke resten noe problem, annet enn å se hvordan hundene går sammen, og går det ikke, så er det jo bare å bytte på og ha de på et rom. Eventuelt bur. Er jo ikke så mange andre løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet med å gå et par båndturer sammen med din far og hans hund. Ikke la de hilse i bånd og hvis din hund (eller hans) stresser seg opp så få litt større avstand mellom dere.Gå parallelt med så stor avstand at begge hundene er avslappet og gå så sakte nærmere hverandre, uten at hundene får hilse i bånd.

Etter et par slike turer får dere en liten pekepinn på om hundene vil fungere sammen. Hvis turene har gått bra så kan dere f.eks avslutte med å gå inn til din far og se om det fungerer fint å ha dem sammen der. 

Hvis det er greit for din far (og for katten) så kan den gjerne være i en annen del av huset mens dere er på besøk. Du kan evt. ha hunden din i bånd ved siden av deg på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Det er jo han som eier katten, så hvis han godtar at hunden din jager den, så er jo ikke resten noe problem, annet enn å se hvordan hundene går sammen, og går det ikke, så er det jo bare å bytte på og ha de på et rom. Eventuelt bur. Er jo ikke så mange andre løsninger. 

Les hva TS skriver. Er ikke det at hunden ikke er velkommen eller jager katta som er problemet. Ts trener hunden på gode møter med andre hunder, og vil ikke at treninga skal gå andre veien. 

Ts, om hunden til faren din er usikker på andre hunder ville jeg latt være å ta den med. Er bedre å øve på møter med trygge hunder til din hund også blir trygg😊 Vet hvor leit det er å miste progresjon!

Anonymkode: 16bac...d31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør til faren din, men ikke hjem til han. Spør om dere kan møtes et sted først hvor dere kan slippe hundene og la de bli kjent. Så kan dere ta de med hjem til han. Katten kan han slippe ut eller ha i et annet rom. Ordner seg dette :)

Men for all del, ikke kom på døra til faren di med hunden. Den andre hunden kan fort blir ovverrumplet og territorial og aggressiv. Min hund er slik. Å treffe hunder andre steder går fint, og kjente hunder kan komme hjem til oss. Men hvis det kommer en fremmed hund på døra blir det bråk! Det er instinkt - de forsvarer territoriet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å gå tur med de to hundene sammen, som allerede foreslått over her.

Ville ordnet et eget sted for katten, med dokasse, mat og vann, der den får være i fred. Ville også vært forsiktig med å slippe den ut, i tilfelle den ikke tør å komme inn igjen. Litt verre i kulda, enn i sommervarmen.

Anonymkode: 34c44...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tabris skrev:

 

Takk for fine råd! Problemet er at vi ikke rekker å gå så mye sammen før julaften :( Og vet ikke hvor gira pappa er på det, han er litt lat når det gjelder hunden sin (noe som er fryktelig irriterende). 

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for fine råd! Problemet er at vi ikke rekker å gå så mye sammen før julaften :( Og vet ikke hvor gira pappa er på det, han er litt lat når det gjelder hunden sin (noe som er fryktelig irriterende). 

Anonymkode: f5081...3f0

Det kan holde med èn gang. Hunden må jo ut uansett, selv om far din kanskje ikke orker så lang tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tabris skrev:

Det kan holde med èn gang. Hunden må jo ut uansett, selv om far din kanskje ikke orker så lang tur. 

Sant:) 

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynn med å gå tur med de to hundene sammen, som allerede foreslått over her.

Ville ordnet et eget sted for katten, med dokasse, mat og vann, der den får være i fred. Ville også vært forsiktig med å slippe den ut, i tilfelle den ikke tør å komme inn igjen. Litt verre i kulda, enn i sommervarmen.

Anonymkode: 34c44...6a1

Takk for råd 😘

Anonymkode: f5081...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Kjør til faren din, men ikke hjem til han. Spør om dere kan møtes et sted først hvor dere kan slippe hundene og la de bli kjent. Så kan dere ta de med hjem til han. Katten kan han slippe ut eller ha i et annet rom. Ordner seg dette :)

Men for all del, ikke kom på døra til faren di med hunden. Den andre hunden kan fort blir ovverrumplet og territorial og aggressiv. Min hund er slik. Å treffe hunder andre steder går fint, og kjente hunder kan komme hjem til oss. Men hvis det kommer en fremmed hund på døra blir det bråk! Det er instinkt - de forsvarer territoriet sitt.

Jaa, er det jeg tror kommer til å skje her også(siste avsnittet ditt). Forstår jo forsåvidt det, jeg hadde også blitt ganske sur om noen hadde kommet bardust inn i mitt hjem som jeg ikke kjente🙊

Takk for fine råd ellers 😘

 

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaa, er det jeg tror kommer til å skje her også(siste avsnittet ditt). Forstår jo forsåvidt det, jeg hadde også blitt ganske sur om noen hadde kommet bardust inn i mitt hjem som jeg ikke kjente🙊

Takk for fine råd ellers 😘

 

Anonymkode: f5081...3f0

Er det jeg tror *ville* skjedd her også*. Kommer jo selvsagt ikke til å gjøre det🤪

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les hva TS skriver. Er ikke det at hunden ikke er velkommen eller jager katta som er problemet. Ts trener hunden på gode møter med andre hunder, og vil ikke at treninga skal gå andre veien. 

Ts, om hunden til faren din er usikker på andre hunder ville jeg latt være å ta den med. Er bedre å øve på møter med trygge hunder til din hund også blir trygg😊 Vet hvor leit det er å miste progresjon!

Anonymkode: 16bac...d31

Takk for støtten(både på første og siste avsnitt)🌸😘😘 jaa, er no skikkelig herk å miste progresjon! Har gjort det såå mye pga respektløse hundeeiere med løse hunder (og forsåvidt de i bånd også) som kommer bort når vi åpenbart står og trener eller går unna. Men nå eeendelig går ting mest framover så vil ikke ødelegge det:) 

Er fortsatt usikker på om jeg skal la de møtes først (kan ende dritt) eller bare la han være med kjæresten min(som er et sted med masse unger og bråk som han heller ikke liker) eeeller la han være hjemme(i mer enn 8 timer:(((). Ææææ. 

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

En liten oppdatering.  Det jeg fant ut var at hunden min viste sjalusi/territoriell atferd. La hunden til pappa i gulvet. Skal besøke han igjen imrg. Pappa sier jada,  det ordner seg. Blir så irritert. Har ingen til å passe hunden min. Han blir også stressa av å være alene på rom. Hva gjør jeg? Sist møttes de ute på en lekeplass uten bånd,  hunden min bjeffa litt.  Gikk tur løse, gikk veldig fint. Og som sagt,  inne gikk det ikke så fint. TS

Anonymkode: f5081...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...