Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Piano
Skrevet

Jeg er 29 år gammel, og har nettopp fullført masterstudier ved universitetet i Oslo (IT-fag). Jeg fullførte studiene på normert tid, men jeg jobbet i noen år før jeg begynte å studere.

Nå skal jeg søke jobb og føler meg skikkelig gammel til å være nyutdannet uten relevant erfaring. Jeg lurer på hvordan en arbeidsgiver vil oppfatte dette. Er det veldig negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler på at det vil bli negativt, tvert i mot har du erfaring som mange yngre ikke har. Jeg vil også være 29 når jeg er ferdigutdannet, men så har jeg valgt et studium som tar 6½ år (i tillegg til noe ventetid innimellom). Når det gjelder dette faget (psykologi) er det bare en fordel å ha noen år på baken, og det tror jeg gjelder de fleste. Man skal ikke undervurdere livserfaring.

Skrevet

Å kunne vise til erfaring fra arbeidslivet vil vel være et pluss, i form av attester og referanser som kan fortelle at man er en arbeidstaker det er verdt å ha, feks pliktoppfyllende, evne til samarbeid etc etc... og eventuelt relevant erfaring fagmessig også.

Skrevet

Jeg var nesten 29 da jeg var ferdig bl.a. på grunn av opphold underveis for å jobbe. Relevant arbeidserfaring er mer verdt enn rask studieprogresjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...