Gå til innhold

Forelsket i kompis av en som likte meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kompis har vært forelsket i meg i 2 år. Jeg har aldri vært forelsket i han og det vet han. Vi har vært (og er) gode venner, snakkes sammen daglig på messenger. Aldri ligget sammen og aldri hatt en greie. Han har ikke klart å gi opp, fortsatt å håpt at det blir lss. Jeg har alltid vært ærlig på at jeg ser på han kun som en venn. Nå har han omsider innsett at det aldri blir noe «oss», men vi skal fortsette å være venner. Han og jeg har bodd i forskjellige byer hele tiden og derfor ikke møttes så mye irl. Vi studerte sammen, men ble kjent helt på slutten. 
En annen jeg studerte med som er kompisen hans, bor nå i samme by som meg. Jeg har blitt utrolig interessert i han.... Vi har hengt noen få ganger, litt alene men mest med en annen venninne også. Jeg er utrolig betatt av han, har bare lyst å være med han kgjen og igjen og jeg er interessert i noe mer... Han vet ingenting om at jeg er keen. Problemet her er jo selvsagt at han er kompis med han som har vært interessert i meg over 2 år...
Jeg og han her har en veldig fin tone, og jeg har en mistanke om at han liker meg og... Og at vi hade passet fint sammen. Venninnene mine heier på oss...
Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre?? Er dette håpløst pga de er kompiser? Jeg frykter at han tenker kompis fremfor jente, og at han føler seg pill råtten om han går for meg når kompisen var så keen på meg. Jeg har jo aldri vært keen på han førstnevnte, så kan jeg ikke da få være keen på han andre? Og når det virker som om han også kunne være interessert i meg? Vet at han som har likt/liker meg sikkert syns det hadde vært rart..? Kanskje han hadde blitt knust?? 
Jeg vil jo veldig gjerne bevare vennskapet med han kompisen som har vært forelsket i meg... Men samtidig er jeg veeeldig betatt av han kompisen, og det virker som om han også kan være det, men at han ikke kan gjøre noe pga kompisen. Er dette låst og bare nog jeg må gi opp eller finnes det håp? Utrolig kjipt om han kompisen skal være eneste hinder for oss andre to... Ingen av de vet at jeg er keen btw. 
Tips til hva jeg skal gjøre/ikke gjøre? Og om det er håp eller «bare» å gi opp?

Anonymkode: 23c43...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Go for it 

Anonymkode: 712a9...77c

Forslag til hvordan? 

Anonymkode: 23c43...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forslag til hvordan? 

Anonymkode: 23c43...500

Flørte og etterhvert snakke med han om det

Anonymkode: 712a9...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 4.24, AnonymBruker skrev:

Flørte og etterhvert snakke med han om det

Anonymkode: 712a9...77c

Men er det innafor å gjøre uten å si det til kompisen min først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...