Gå til innhold

Livet rakner...


Gjest Sliten og forlatt

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Nina1975 skrev:

Om du er en toer, så er hun -10. 

Enig. 

Ts: Det at du  nevner dette med tall, har også med hva hun har påført deg psykisk ts. Det trenger ikke ligge noe sannhet i deg, men fordi hun har hoppet fra mann til mann og tråkket på deg, har hun fått deg til å føle deg mindre verdt. Det er du ikke!

Opp med haka, få inn selvrespekten for da vil du se henne på en helt annen måte.

Du er verdifull! Ta vare på deg selv ts. 

Anonymkode: 9f9a2...afe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Karli skrev:

Stakkars deg. Dette er vondt å lese. Blir litt irritert når folk her inne kjefter på deg og sier at " du må" og " du bør", " sette grenser" osv. Du har ikke gjort noe som helst galt. Du har rotet deg borti feil menneske. Du er faktisk et uskyldig offer. Har vært i lignende situasjon, men uten barn. Det tok 10 år å bryte ut. Livet smiler til meg og jeg stråler. Du vet ikke hva som venter deg, og derfor er du redd og lei deg. Det jeg kan si deg med sikkerhet er at om litt tid, kanskje ett år, toppen 2, så vil du ha det bedre enn du har hatt det med denne kona di. Hun har vært grusom mot deg. 

Jeg er selv voksen og uten barn. Jeg har datet menn med barn på over 40. Grunnen til at jeg dater, er å få barn før det er for sent. Du har jo barn, så du kan faktisk dyrke deg selv nå og være alene til du har nok selvtillit og kjærlighet for deg selv til å få noe bra ut av et forhold. Det er faktisk veldig godt å være alene. 

Du vil få det bedre. Det er som å slutte med sukker eller snus. Det er kjipt en god stund og du savner det. Det går måneder og kroppen begynner å føles bedre. Du får et lettere sinn, en mestringsfølelse, du får tilbake idealvekten, huden får glans og folk vil si du ser godt ut.

Hun har vært som en parasitt i livet ditt. Nå får du livet tilbake. Ta vare på deg selv. Aksepter at det er hun som har issues og at dette er noe du ikke skal hjelpe henne med. Hun må leve sitt liv, du ditt. 

Gå turer, spis sunt og lytt til kroppen. Du må virkelig ta hånd om deg selv. Du fortjener å ha et godt liv. Elsk deg selv. 

Jeg har ikke sett at noen her har "kjeftet" på ts, men faktum er at et forhold går to veier, og det handler også om hva man aksepterer av partneren sin. Så dette er et trekk ts må jobbe med. Å sette grenser for seg selv. Hvis ikke kommer han til å bli overkjørt igjen. 

Du omtaler han også bare som et offer, men igjen: vi er selv ansvarlige for hva vi godtar, for det skaper dynamikken i et forhold. Hvis man alltid drar fram offerkortet, beskylder andre og omgivelser for situajsoner man havner i, kan man jo aldri forandre seg.

Ellers er jeg enig i endel av det du skriver. 

Kjempebra at ts har tatt tak og går til psykolog! Når man jobber med seg selv, da kan man se endringer på sikt. 

Anonymkode: 9f9a2...afe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett at noen her har "kjeftet" på ts, men faktum er at et forhold går to veier, og det handler også om hva man aksepterer av partneren sin. Så dette er et trekk ts må jobbe med. Å sette grenser for seg selv. Hvis ikke kommer han til å bli overkjørt igjen. 

Du omtaler han også bare som et offer, men igjen: vi er selv ansvarlige for hva vi godtar, for det skaper dynamikken i et forhold. Hvis man alltid drar fram offerkortet, beskylder andre og omgivelser for situajsoner man havner i, kan man jo aldri forandre seg.

Ellers er jeg enig i endel av det du skriver. 

Kjempebra at ts har tatt tak og går til psykolog! Når man jobber med seg selv, da kan man se endringer på sikt. 

Anonymkode: 9f9a2...afe

Veldig enig. Det er noe man ofte lærer etter å ha vært i et slikt forhold. Grunnen til at jeg blir litt irritert er at når noen er så langt nede, så er det ikke det første man trenger å høre at " du har jo litt "skyld" fordi du ikke setter grenser". Blame the victim. Ingen er forberedt på så avvikende atferd som det denne kona har hatt.

I mange voldelige forhold, vil mange undre seg over at offeret ikke drar. Det er så mange psykologiske mekanismer som kicker inn, og de er ikke alltid rasjonelle. Det å være så glad i noen og ha en person så tett i så mange år, gjør grensesetting vanskelig. 

Når ts får dette på avstand, håpet jeg også at han ikke finner seg i slik oppførsel igjen og snur umiddelbart dersom han opplever at noen ikke respekterer han.

Du har ikke gjort noe galt, ts. Synes det er synd når de snille får straff og må oppfordres til å endre seg bare fordi enkelte ikke har respekt for andre. Hvis du blir sammen med noen igjen, måtte det være ei som verdsetter deg for at du er raus, omsorgsfull, snill og veldig tålmodig. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Karli skrev:

Veldig enig. Det er noe man ofte lærer etter å ha vært i et slikt forhold. Grunnen til at jeg blir litt irritert er at når noen er så langt nede, så er det ikke det første man trenger å høre at " du har jo litt "skyld" fordi du ikke setter grenser". Blame the victim. Ingen er forberedt på så avvikende atferd som det denne kona har hatt.

I mange voldelige forhold, vil mange undre seg over at offeret ikke drar. Det er så mange psykologiske mekanismer som kicker inn, og de er ikke alltid rasjonelle. Det å være så glad i noen og ha en person så tett i så mange år, gjør grensesetting vanskelig. 

Når ts får dette på avstand, håpet jeg også at han ikke finner seg i slik oppførsel igjen og snur umiddelbart dersom han opplever at noen ikke respekterer han.

Du har ikke gjort noe galt, ts. Synes det er synd når de snille får straff og må oppfordres til å endre seg bare fordi enkelte ikke har respekt for andre. Hvis du blir sammen med noen igjen, måtte det være ei som verdsetter deg for at du er raus, omsorgsfull, snill og veldig tålmodig. 

 

Enig med deg her, og det var på ingen måte mening å gi ts noe skyld, men at han også  kan lære om seg selv i denne prosessen.

Ja, denne dama har åpenbart issues, og husk ts: de som behandler andre dårlig behandler ofte seg selv dårlig også. Så tipper hun selv egentlig ikke har det så bra inni seg, når hun har behov til å fly på type etter type. Hun trenger åpenba bekefelser, og det er ofte knyttet til dårlig selvbilde. Evt at hun bare er en stor egoist som mangler empati med andre.

Jeg tror ts på sikt vil få et annet syn på denne dama og jeg håper og tror at han med tiden vil finne ei som verdsetter han: men han må først verdsette seg selv, og det har han nå tatt første steg for å gjøre, snakke med noen ( psykolog ). Tror det vil hjelpe han å få avstand til det hele og få tilbake selvrespekten.

Skriv gjerne dagbok ts, og gjør som sagt gode ting for deg selv så du etterhvert vil føle deg bedre.  

Anonymkode: 9f9a2...afe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig med deg her, og det var på ingen måte mening å gi ts noe skyld, men at han også  kan lære om seg selv i denne prosessen.

Ja, denne dama har åpenbart issues, og husk ts: de som behandler andre dårlig behandler ofte seg selv dårlig også. Så tipper hun selv egentlig ikke har det så bra inni seg, når hun har behov til å fly på type etter type. Hun trenger åpenba bekreftelser, og det er ofte knyttet til dårlig selvbilde. Evt at hun bare er en stor egoist som mangler empati med andre.

Jeg tror ts på sikt vil få et annet syn på denne dama og jeg håper og tror at han med tiden vil finne ei som verdsetter han: men han må først verdsette seg selv, og det har han nå tatt første steg for å gjøre, snakke med noen ( psykolog ). Tror det vil hjelpe han å få avstand til det hele og få tilbake selvrespekten.

Skriv gjerne dagbok ts, og gjør som sagt gode ting for deg selv så du etterhvert vil føle deg bedre.  

Anonymkode: 9f9a2...afe

 

Anonymkode: 9f9a2...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
3 timer siden, Karli skrev:

Veldig enig. Det er noe man ofte lærer etter å ha vært i et slikt forhold. Grunnen til at jeg blir litt irritert er at når noen er så langt nede, så er det ikke det første man trenger å høre at " du har jo litt "skyld" fordi du ikke setter grenser". Blame the victim. Ingen er forberedt på så avvikende atferd som det denne kona har hatt.

I mange voldelige forhold, vil mange undre seg over at offeret ikke drar. Det er så mange psykologiske mekanismer som kicker inn, og de er ikke alltid rasjonelle. Det å være så glad i noen og ha en person så tett i så mange år, gjør grensesetting vanskelig. 

Når ts får dette på avstand, håpet jeg også at han ikke finner seg i slik oppførsel igjen og snur umiddelbart dersom han opplever at noen ikke respekterer han.

Du har ikke gjort noe galt, ts. Synes det er synd når de snille får straff og må oppfordres til å endre seg bare fordi enkelte ikke har respekt for andre. Hvis du blir sammen med noen igjen, måtte det være ei som verdsetter deg for at du er raus, omsorgsfull, snill og veldig tålmodig. 

 

Men det er jo av omsorg man oppfordrer og oppmuntrer til å jobbe med seg selv og å jobbe med å sette grenser. 

I mange tråder søker folk noen trøst i form av "stakkars deg, du kan ikke noe for det" osv., de forblir passive mottakere av andres rasshøloppførsel. Men man KAN noe for det! Man er ikke bare en passiv passasjer i dette toget vi kaller livet. Vi kjører hver vår bil, vi kan enten kjøre den fra baksetet, eller fra framsetet. Å si at man er skyld i å ikke sette grenser er å bevisstgjøre på at det finnes et annet liv. Jeg synes i alle fall dette er mer håpefullt enn tanken om at "folk kan behandle deg som dritt og det er INGENTING du kan gjøre for å beskytte deg". Å minne om at det er mulig å sette grenser, er nettopp å si du KAN ta kontroll over hva som skal få lov til å være en del av livet ditt og ikke. Du har makt! Verden kommer til å fortsette å kaste dritt på hver og en av oss, og den kommer til å treffe de av oss som nekter å dukke unna fordi "det er de andre som er slemme". 

Det verste man gjør mot seg selv er å tillate andres rasshøloppførsel. Man er ikke skyldig i at det er blitt sånn, ofte handler dette om barndom og grenseoverskridelser. Det handler mer om mulighet til forandring og bedring gjennom å ta ansvar, og ikke ansvar som i "det er din feil". Responsibility er ikke bare guilt det er mest av alt possibility. Det er derfor vi sier det, ikke for at TS skal føle skyld, men for at han skal se endringsmuligheten i å begynne å ta kontroll over livet sitt, å kravle seg frem til førersetet! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sliten og forlatt skrev:

slik som livet er nå om dagen så kan det ikke bli verre.

Har bare ett  trøstens ord: Det kan alltid bli værre !

Kødder ikke.

A.(CAVE:Fnatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du kanskje er litt for opptatt av utseende og du virker overfladisk.

Har du tatt til takke med denne dårlige kjærringa fordi du synes hun er pen? Da burde du jo bare bli mindre opptatt av slike ting og sette pris på det indre hos kvinner istedenfor.

Du virker blendet av overfladiskhet og du ser jo hvor det har ført deg...

Du må ta grep om livet ditt, forstå at ikke alt handler om det ytre. Tipper du vil få det lettere da.

Anonymkode: 64843...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du burde redigere ut enkelte detaljer her. Det er nesten så jeg mistenker at denne grenseløsheten du viser i forholdet er noe av det samme som får deg til å oppgi så mange irrelevante detaljer her. Tenk litt på hvorfor du mener at historien din trenger studiested, hjemfylke, konkret årstall for din fars dødsfall samt det rettslige etterspillet, kjønn og fødselsår til begge barna, konkret måned for sykemelding, etc. etc.

Anonymkode: b7cf0...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, du burde redigere ut enkelte detaljer her. Det er nesten så jeg mistenker at denne grenseløsheten du viser i forholdet er noe av det samme som får deg til å oppgi så mange irrelevante detaljer her. Tenk litt på hvorfor du mener at historien din trenger studiested, hjemfylke, konkret årstall for din fars dødsfall samt det rettslige etterspillet, kjønn og fødselsår til begge barna, konkret måned for sykemelding, etc. etc.

Anonymkode: b7cf0...c25

Grenseløshet? Huh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ty efteråt ska du förstå 
att just vid soluppgången 
är  natten särskilt kall 
– men så börjar fågelsången.

 

(litt klisje, men sant)

og, se filmen ; kunsten å tenke negativt

:blomst:

 

Anonymkode: ed06d...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...