Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å forsove seg, ser jeg på som alt fra noen minutter, til en times tid...Men her har du jo forsovet deg fire timer, og siden du fortsatt har problemer med å våkne med alt av vekkerklokker du forteller du har satt på, så ville jeg tatt en tur til legen for å sjekke for vitaminmangel, utmattethet, mangelsykdommer etc. Gjør deg selv den tjenesten :) 

Og når du våkner så kan du nesten ikke droppe å dra på jobb selv om det bare er to timer igjen, med mindre du har så lang reisetid at du ikke ville rukket det før slutt likevel. Men da må du ringe arbeidsgiver og beklage deg, og tilby at du f. eks. jobber på ettermiddagen om det er noe som har hopet seg opp. 

Anonymkode: 4985f...efe

Skrevet
11 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Dette er jo rett og slett ikke noe som noen kan godta!! Du forsover deg til klokka 12, og da hadde så mye av dagen gått at da gadd du ikke å dra på jobb?!?!? Sikkert en helt masse arbeid som har hopet seg opp i dag fordi de var en mindre på jobb!! Du ringte vel arbeidsgiver? Det kommer ikke godt nok fram. 

Det er IKKE normalt å forsove seg såpass ofte - selv forsov jeg meg kanskje 3 ganger på 20 år, og da kom jeg kanskje i løpet av den første timen etter normal arbeidstid. 

Så - hvis du ikke troller - må du først og fremst ta deg en tur til legen for å sjekke om det kan være noen grunn til at du sover som du gjør - og hvis det ikke er noe galt med deg: SKJERP DEG!!!

Skriiiik.

Anonymkode: 7ae65...ca3

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Skriiiik.

Anonymkode: 7ae65...ca3

En konstruktiv og gjennomtenkt kommentar der altså - kanskje du skal forsøke igjen, med ord?

Skrevet

Du bør absolutt ta å komme deg til legen, men du bør også ta en samtale med arbeidsgiver. Du må hvertfall legge deg langflat. Du bør også ha en plan for hva du selv kan gjøre for å klare å komme deg opp i tide. Hver gang du forsover deg, MÅ du kontakte arbeidsgiver!

Mitt personlige tips: bytt ringelyder på vekkerklokkene og drikk mye vann før du legger.

Anonymkode: fc4a6...77f

Skrevet
På 9.12.2018 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet helsefagarbeider, og jobber som vikar i hjemmesykepleien. Jeg er utrolig bekymret fordi iløpet av 3 måneder har jeg forsovet meg 3 ganger.. I dag forsov jeg meg, og våknet klokken 12. skulle være på jobb klokken 8. Var ferdig egentlig klokken 2 i dag, så dro ikke på jobb. Er veldig bekymret for om dette kommer til å ødelegge for meg med tanke på fremtidige jobber. Har søkt på endel jobber nå, og får ikke jobb.. Flere som har forsovet seg? Jente 23. 

Anonymkode: 9315b...153

Ja, det er alvorlig. Fra et juridisk perspektiv så har du en kontrakt der det står tiden du skal møte opp til jobben din. Dersom du ikke møter til tiden kan arbeidsgiver si deg opp  pga avtalebrudd i kontrakten din (hvis det skjer flere ganger, en gang i blant kan skje oss alle)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...