Gå til innhold

Hvor smått kan noe toves?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å strikke firkanttøfler, men etter å ha sydd sammen en ser jeg at de er gigantiske.. Vi snakker sikkert størrelse 52. 🙈 Men så skal de jo toves. Er det håp for å få de små nok til at de kan brukes av en mann med størrelse 42, tror dere? Har brukt sandnes fritidsgarn.

Anonymkode: 69d9e...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarte med en feil vaske ullsokker på for høy temperatur, dem krympet fra ca 42 til nærmere 22 i størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten er å sette i gang og tove. :)  Det kan bli for lite også, så hold et øye med det.

Anonymkode: 58992...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder på å strikke firkanttøfler, men etter å ha sydd sammen en ser jeg at de er gigantiske.. Vi snakker sikkert størrelse 52. 🙈 Men så skal de jo toves. Er det håp for å få de små nok til at de kan brukes av en mann med størrelse 42, tror dere? Har brukt sandnes fritidsgarn.

Anonymkode: 69d9e...b78

Firkanttøfler krymper ofte noe helt enormt når de toves. :) Det kommer litt an på garnet, men det ser ut som garnet du har valgt skal være egnet til toving, så da hadde jeg ikke bekymret meg. :) 

(En gang strikket jeg firkanttøfler der forskjellige farger av samme (billige) garn tovet seg ulikt. Ingen suksess, for å si det pent.)

Anonymkode: 83fc6...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...