Gå til innhold

Hadde jeg et anfall? Noen med erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skulle fly og under takeoff fikk jeg en utrolig ubehagelig opplevelse. Ble akutt svett, fikk prikninger i fingrene og ble råkvalm. Så kjente jeg at øynene «rullet bak i hodet» og de hang seg opp der så greidde ikke få de tilbake på en stund. Begynte også å sikle. Føltes som hele kroppen min trakk seg sammen og spente seg. Dette varte i ca 10 sekunder men jeg var bevisst under hele seansen. Så kom jeg til meg selv. Begynte å kaldsvette og tårene rant hele turen på ca 50 min. Skjalv i flere timer etterpå og var ganske sliten. Greidde ikke si noe til flyvertinnene grunnet ekstrem kvalme som gjorde at jeg måtte sitte helt i ro og ikke røre meg, og litt at jeg var så redd at jeg ikke turte i tilfelle jeg skulle strigråte. (Lite rasjonell tenking). Jeg var hele dagen litt lyssky og hadde igjenn øynene ved hver anledning. Skal til legen Mandag men tenkte å høre om noen har opplevd likt. Epilepsi eller hva høres dette ut som? 

Er 25 år. 

Anonymkode: a404c...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten også i det siste slitt med å se på tlf lenge av gangen. Får «aura» som jeg får ved migreneanfall om jeg ser for mye på tv, pc eller tlf, tilogmed ved svakeste lysstyrke. 

 

Ts

Anonymkode: a404c...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksfall? Lavt blodsukker?

Evt kan det være en form for reaksjon på g-kreftene. Jeg besvimte en gang på karusell. Var ikke farlig, men kroppen min var i ulaget den dagen og tålte tydeligvis ikke så mye. Har aldri opplevd det igjen. 

Hvis det skjer på nytt så må du oppsøke lege. Hvis det ikke skjer på nytt, så burde du uansett nevne det for legen neste gang du er der.

Anonymkode: 72d3d...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor i all verden tror du at du har epilepsi??

Siden jeg kjente at øynene rullet bak og jeg mistet helt kontroll og begynte å sikle, i tillegg til at kroppen «trakk» seg sammen som feks når man får krampe, så følte jeg fikk sånn trekninger og mistet helt kontroll over kropp. Og at det kanskje kunne blitt trigget fram siden jeg var så lyssky den dagen. Jeg aner ikke, derfor jeg spør her, for å høre om noen vet. For jeg vet som sagt ikke. 

Ts

Anonymkode: a404c...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på vei til å besvime?

Anonymkode: c33d2...0bd

Tror ikke det for har besvimt en del ganger, og det har ikke vært slik. Men kan jo hende!:)

Anonymkode: a404c...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blodtrykksfall? Lavt blodsukker?

Evt kan det være en form for reaksjon på g-kreftene. Jeg besvimte en gang på karusell. Var ikke farlig, men kroppen min var i ulaget den dagen og tålte tydeligvis ikke så mye. Har aldri opplevd det igjen. 

Hvis det skjer på nytt så må du oppsøke lege. Hvis det ikke skjer på nytt, så burde du uansett nevne det for legen neste gang du er der.

Anonymkode: 72d3d...a78

Har hatt blodtrykksfall og det har ikke vært slik. Men kan jo hende jeg hadde en dag der jeg reagerte sterkere enn til vanlig! Så godt mulig! Ts

Anonymkode: a404c...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Skulle fly og under takeoff fikk jeg en utrolig ubehagelig opplevelse. Ble akutt svett, fikk prikninger i fingrene og ble råkvalm. Så kjente jeg at øynene «rullet bak i hodet» og de hang seg opp der så greidde ikke få de tilbake på en stund. Begynte også å sikle. Føltes som hele kroppen min trakk seg sammen og spente seg. Dette varte i ca 10 sekunder men jeg var bevisst under hele seansen. Så kom jeg til meg selv. Begynte å kaldsvette og tårene rant hele turen på ca 50 min. Skjalv i flere timer etterpå og var ganske sliten. Greidde ikke si noe til flyvertinnene grunnet ekstrem kvalme som gjorde at jeg måtte sitte helt i ro og ikke røre meg, og litt at jeg var så redd at jeg ikke turte i tilfelle jeg skulle strigråte. (Lite rasjonell tenking). Jeg var hele dagen litt lyssky og hadde igjenn øynene ved hver anledning. Skal til legen Mandag men tenkte å høre om noen har opplevd likt. Epilepsi eller hva høres dette ut som? 

Er 25 år. 

Anonymkode: a404c...a82

Er 23 å har opplevd det samme ved migrene, blodtrykksfall, nikotin- og koffeinsjokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, beathefb skrev:

Er 23 å har opplevd det samme ved migrene, blodtrykksfall, nikotin- og koffeinsjokk

Okei. Takk for svar. Ts:)

Anonymkode: a404c...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...