Gå til innhold
AnonymBruker

Hvor går grensen for ghosting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når mener du at det er ghosting? 

Jeg sletter personlig gamle matcher fra tinder osv hvis kontakten naturlig har dabbet av uansett hvor mye vi har snakket tidligere. Forventer ikke prat hverdag, men når det går bortimot en mnd eller mer ser jeg ingen grunn til å fortsette å ha fyren i kontaktlista liksom. 

Så sendte fyren meg melding i dag, to dager etter jeg slettet han. «Synes det er utrolig dårlig av deg å ghoste meg. Vi har jo prata ganske mye og hatt god tone og snakket om å møtes og endelig fikk vi det til når du var på ferie i Oslo! Ironisk at du av alle velger å bare slette meg helt uten grunn. Jeg bare hater folk som ikke kan si i fra om de har et problem, men velger å bare feige unna. Trodde bedre om deg! » sa han.

Så svarte jeg. «Det har jo gått en uke siden vi pratet sist, og jeg har jo tenkt at du kanskje ikke var interessert i meg lenger. Hvertfall når vi snakka så mye fø hverdag, også reagerer jeg litt på at du ikke bruker hjerter lenger f.eks når vi sier godnatt osv. Da får jo jeg en dårlig følelse og har gått og tenkt mye de siste dagene og analysert noe voldsomt... Det tærer på! Jeg vet jeg heller burde tatt det opp med deg og spurt om du fortsatt er intr i meg. Men jeg ville ikke fordi jeg var jeg redd for å fremstå usikker og anklagende. Vet jeg du sikkert hater meg nå og ikke vil ha noe mer med meg å gjøre. Synes selv vi har hatt ganske god tone, men det er kjipt når kontakten vår bare dabbet av sånn. Uansett så var det en veldig koselig lang date vi hadde, skulle gjerne opplevd den igjen..» 

Han svarte. 

«Slapp av! Jeg hater deg ikke. Ble bare litt lei meg for at du ikke kunne snakke med meg istedet. Det er jo så mye enklere! Jeg synes selv at daten var veldig bra og at vi hadde fin kjemi. Fikk en ganske dårlig følelse når jeg så du sletta meg... Jeg vet at avstanden er stress og det er vanskelig å få møttes, men jeg tenkte allikevel at vi kunne ha en form for kontakt. Men nå vet jeg ikke helt, må tenke litt.» 

Jeg svarer. 

«Tenkte at å ha kontakt når vi bor så langt unna ville bli vanskelig. Særlig om det er flørting og følelser involvert.»

Han; 

«Sant nok! Jeg hadde iallefall ikke noe problem før du sletta meg. Men om dette blir for vanskelig føler du, så er det kanskje best at vi avslutter her.» 

Jeg svarer;

«Jeg vet jeg sikkert har gjort alt verre nå......»

Han;

«Vi kan være venner, vi kan være bekjente. Er for stress med noe annet uansett mtp avstanden. Men hvis vi fortsetter å holde litt kontakt kan det være at det passer bedre for å date igjen senere i livet. Hvem vet, plutselig flytter du til Oslo, nærme meg.» 

Orker ikke å ta med resten av samtalen, men det er ikke så viktig hva mer vi sa. Jeg adda han forøvrig på snap igjen og ble venner på facebook igjen.

Synes dere det var dårlig av meg? Han er forøvrig en av de mer snillere fyrene jeg har møtt. Sitter igjen her med dårlig samvittighet og vet jeg har ødelagt alt.... Men jeg synes dette ble vanskelig for meg. 

Hva kan jeg gjøre nå?  Til dere som lurer, så møttes vi for 2 uker siden.

Anonymkode: 6ec0e...edd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
megda

Mye energi å bruke på en brev-venn. Er jo bare å be han sende en melding om han noen gang er i ditt område. ingen ghosting, men midlertidig satt på vent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
11 minutter siden, megda skrev:

Mye energi å bruke på en brev-venn. Er jo bare å be han sende en melding om han noen gang er i ditt område. ingen ghosting, men midlertidig satt på vent.

Tviler jeg at han gjør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her