Jump to content
Sign in to follow this  
Emblja

Hjelp til å oversette strikkeppskrift?

Recommended Posts

Emblja

Har søkt litt på nettet etter et fint bokmerke jeg kunne strikke, og kom over dette.

Picture

Syntes det var kjempefint, og skulle gjerne strikket det. Problemet er at oppskriften står på engelsk, og jeg er allerede en nybegynner som sliter med norske oppskrifter 😂

Er det noen som har tid å lyst å hjelpe å oversette?

https://distractedknits.weebly.com/blog/fathers-day-is-just-around-the-corner

3 sts- betyr dette tre masker?
double pointed needles- jeg har noen som er 3 mm, men det er sånne som sitter sammen om dere skjønner. Med en plasttråd som binder de sammen. Kan jeg bruke disse?
5 garter ridges, Hva i alle dager er garter ridges? 🤣

Fortsetter under...

PecanPie

3 sts = tre masker 

Double pointed needles = strømpepinner (rette pinner på 15 eller 20 cm)

garter ridges = riller (en rille er en gang fram og tilbake med rette masker. 5 garter ridges = 5 riller = 10 ganger fram og tilbake med rettmasker

US size 3 tilsvarer 3,25 mm pinner. Det er ikke en kjempevanlig størrelse i Norge, så om garnet ditt er fint til 3 mm-pinner funker det helt fint. 

Emblja
37 minutter siden, PecanPie skrev:

3 sts = tre masker 

Double pointed needles = strømpepinner (rette pinner på 15 eller 20 cm)

garter ridges = riller (en rille er en gang fram og tilbake med rette masker. 5 garter ridges = 5 riller = 10 ganger fram og tilbake med rettmasker

US size 3 tilsvarer 3,25 mm pinner. Det er ikke en kjempevanlig størrelse i Norge, så om garnet ditt er fint til 3 mm-pinner funker det helt fint. 

Takk for svar :0)

Using double pointed needles, cast on 3 sts and work an icord until cord measures 12

Betyr dette at jeg skal legge opp tre masker, og bare strikke de rett slik at den blir 12 inches da?

PecanPie
6 timer siden, Emblja skrev:

Takk for svar :0)

Using double pointed needles, cast on 3 sts and work an icord until cord measures 12

Betyr dette at jeg skal legge opp tre masker, og bare strikke de rett slik at den blir 12 inches da?

Ja, forsåvidt. Når du strikker icord strikker du rett hele veien, men uten å snu. Anbefaler deg å søke deg opp på YouTube, og se på videoer som handler om icord og snor. Du finner en hel drøss videoer om icord bind-off, icord cast on, icord kant osv, men de trenger du ikke se på.