Gå til innhold

Hvordan gikk det på julebord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det med deg på julebord?

For en introvert og litt nevrotisk sjel, er det ikke så lett.

Jeg fikk en ok start på vorspiel med kollegaer jeg ikke kjenner sånn kjempegodt, men hadde det gøy med. 

Rett før selve middagen prøvde jeg å komme i prat med ei jeg liker veldig godt, og noen andre, men det gikk dårlig. Begynte til og med å stamme litt, og det jeg sa, så ikke ut til å fenge så veldig.

Selve middagen var ille. Vi måtte "trekke" hvem vi skulle sitte med, og jeg havnet med folk jeg ikke kjenner så godt, og som jeg synes det er vanskelig å snakke med. Maten var under middels. 

Men etter middag ble det gøy! Jeg pratet med mange, og havnet til slutt sammen med henne jeg hadde lyst til å bli bedre kjent med, og vi hang sammen resten av kvelden. hadde tenkt å dra tidlig, men ble en av de siste. 

Det er altså håp! :) 

Anonymkode: 1bed3...466

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk greit først på «vorspielet», selve middagen innebar å sitte med folk jeg har null felles med. Går uansett kun av plikt og glad det er ett år til neste gang.

Anonymkode: be397...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok.

Synes hele konseptet er teit. Det er få som oppfører seg og resten er ville apekatter. Blir min siste julebord med jobben, ble med fordi de maste. Skal prioritere familien og julebord med folk jeg kjenner som ikke lever for å drikke seg sanseløs.

Anonymkode: 1c1bf...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mammapermisjon (starter i jobb i februar). På julebordet savnet jeg babyen mye. Etter mange måneder borte kunne jeg ikke delta i sladderen og hendelser, jeg hadde jo ikke opplevd det. Så havnet raskt utenfor i grunn.

dro hjem 22.30 da de andre begynte å bli bedugget 🙈

Anonymkode: 7008d...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire julebord. 

Ett kleeeint. ( deltidsjobb en)Nesten ingen gadd å lage stemning. Den kommer jo ikke av seg selv!! En må ville ha det koselig og være hyggelig og imøtekommende. Makan 

to ( forening) tjo og hei og mye tom og tullprat bare. Men helt klart en forbedring.

tre ( forening to) kjempekoselig og intimt. Folk slappet av og bød på seg selv.

fire( deltidsjobb nr 2)Nok nå. Ble hjemme. Kollega sa det var bra.

Anonymkode: 63182...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 julebord så langt.

Med familien, kjempe koselig, jevnt over god stemning. Fantastisk mat. Fine minner.

 

Med jobb: Koste meg hos frisøren, satte opp håret. Tok Über black, en Jaguar, fra frisør til julebordet. Vel fremme, må si jeg kjedet meg, spiste god mat. Danset en halvtime og tok t-banen hjem klokken 21.30. Snakket ikke med noen nesten. 

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kjempe gøy på julebord med jobben. God stemning fra første stund. Lenge siden jeg har ledd så mye! Et par kleine øyeblikk må nevnes.. en kollega som vanligvis er litt sjenert ville by sjefen opp til dans. Han avviste henne så fint han kunne, men hun tok ikke et nei for et nei. Maste på han i minst fem min. Til slutt ga hun opp og gikk nærmest desperat rundt å ba folk om å danse med henne.. ellers var det kjempe god mat, variert musikk. 

Vi er en heldig sammensveiset gjeng som jobber tett sammen (akutt psykiatrisk avdeling) så hadde overrasket meg om det ble kjedelig.

Anonymkode: b8020...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Droppa julebordet, prioriterte familien

Anonymkode: ecd89...de7

Hyggelig for deg. Heldighvis er ikke alle så kjedelige, at de ikke kan være litt sosiale med kollegaer på en annen måte enn ellers. Eller pleier du å nedprioritere familien din? 

Anonymkode: e98b0...22b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Droppa julebordet, prioriterte familien

Anonymkode: ecd89...de7

Ser du ikke nok til familien resten av året? Julebord er fint for å bli bedre kjent med de man jobber med, og skaper samhold. :)

Anonymkode: 95eff...540

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eneste julebord i år er familiejulebord med storfamilien. Ble en suksess i år også! 😄

Anonymkode: bf2fb...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig for deg. Heldighvis er ikke alle så kjedelige, at de ikke kan være litt sosiale med kollegaer på en annen måte enn ellers. Eller pleier du å nedprioritere familien din? 

Anonymkode: e98b0...22b

Det er nok heller du som er kjedelig, tipper du er 18-20åra? Familien bruker man ikke mye tid på når man er i fulltidsjobb, det er helt sikkert.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke nok til familien resten av året? Julebord er fint for å bli bedre kjent med de man jobber med, og skaper samhold. :)

Anonymkode: 95eff...540

Dette må være noe av de dummeste kommentarene til nå. Er dere klar over hvor tid man bruker på jobb?? Store deler av den våkne tiden i ukedagene! Stort sett hele voksenlivet. Vi bor ikke i noe sosialt samfunn heller.

Kjent med noen man jobber med på et julebord? Som stort sett består av kjedelig tåkeprat og fylla. Sorry, wake up.

Nei, arbeid er noe man bør bruke minst mulig tid på :) 

Anonymkode: 507a9...9ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Wonders skrev:

Med jobb: Koste meg hos frisøren, satte opp håret. Tok Über black, en Jaguar, fra frisør til julebordet. Vel fremme, må si jeg kjedet meg, spiste god mat. Danset en halvtime og tok t-banen hjem klokken 21.30. Snakket ikke med noen nesten. 

Nettopp, blir ofte bare for fasadens skyld. Føler meg ferdig med dette, spiser heller med folk man kjenner utenom jobb. Ikke uten grunn at man er kollegaer å ingenting annet.

Anonymkode: 507a9...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det koselig! Vi har et godt arbeidsmiljø og det er trivelig å samles utenfor jobb, se hverandre uten uniform og snakke om annet enn jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Havnet ved siden av sjefen under middagen. Sjefen er en person vi knapt ser noe til i hverdagen på jobben min, hun har kontor et annet sted i byen. Det var ganske kleint, for jeg hadde bare en uke før julebordet sendt en epost der jeg uttrykte min misnøye med lønnen, og at jeg var veldig demotivert i jobben min pga dette (omtrent alle andre hadde gått opp i lønn nyligt bortsett fra meg, pga at jeg er i en annen fagforening enn dem, og min fagforening løftet ikke alle ansatte i lønnsoppgjøret).

Det ble litt kleint, men vi small-talket litt om løst og fast. Litt vanskelig å holde seg på matta etter to glass vin når en er demotivert i jobben og misfornøyd med mange ting, men tror jeg greide det bra. Stakk hjem etterpå, for det var arbeidsdag dagen etter. Ingen ble fulle eller gjorde noe "morsomt" - sånn er det med julebord på mandag.

Anonymkode: 62dc7...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny helg, nye julebord og nye historier?

Anonymkode: 1bed3...466

Jepp. Hadde ett med en venninne. Vi pleier å møtes på Bristol, god mat og drikke, god stemning. 

Men i år gadd jeg ikke forhåndsbooke. Hun pleier å være seint ute. Selv hadde jeg barnefri og var på avtalt møtepunkt på slaget. (Eksakt det tidspunktet vi hadde avtalt) Hun var ikke der. Jeg sjekket mobilen, og 3 minutter før kom den vanlige meldingen. Hun ble 45 minutter forsinket. 

Jeg har også blitt det før, så jeg kjente ikke noe videre irritasjon. Bare var glad jeg ikke hadde booket bord noen steder. 

Fant et sted å spise.

Gikk videre for dessert. 

Vi snakket sammenhengende i 6 timer. Lenge siden vi hadde møttes gitt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen og jeg er omtrent de eneste etnisk norske i firmaet, og etter hvert begynte de andre å snakke sammen på sine egne morsmål, selv om avtalen var at det kun skulle snakkes norsk eller engelsk ved bordet. Det var leid inn en lokal artist som synger på norsk, men h*n ble overdøvet av all pratingen. Synd, for h*n er veldig flink. Jeg forstår en del av det språket de fleste andre ansatte snakker (var på utveksling der i min ungdom), så jeg hørte at de klaget på maten, musikken, sjefen osv. 

Anonymkode: 348b6...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...