Gå til innhold

Nye vinterdekk nå?


parmanoia

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på om piggdekkene mine er bra nok lenger, men jeg ikke erfaren på dette og trenger noen til å vurdere om dekkene min er gode nok hele denne vintersesongen også. Altså, trenger jeg mer enn man kan lese på nett om mønsterdybde og pigger. Jeg er ikke kompetent nok til å se på det selv.  Hvor kan ta noen en vurdering for meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er NAF-medlem kan du få hjelp til dette på nærmeste NAF-senter.

Anonymkode: 542b7...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvor gamle dekkene er også. Det skal stå inne i en oval på dekket. Obs det er smått. Ser står det uketall og år. Feks 2810, altså uke 28 i 2010.

Eldre dekk har dårlig gripeevne. 

Anonymkode: 021b8...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er NAF-medlem kan du få hjelp til dette på nærmeste NAF-senter.

Anonymkode: 542b7...b10

Ja, jeg er NAF-medlem! Da skal jeg stikke innom der for en vurdering. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk hvor gamle dekkene er også. Det skal stå inne i en oval på dekket. Obs det er smått. Ser står det uketall og år. Feks 2810, altså uke 28 i 2010.

Eldre dekk har dårlig gripeevne. 

Takk. Jeg skal sjekke når det blir lyst, men uansett så trenger jeg en nok proff vurdering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet vinterdekk i år. Mønsterdybden på de gamle var god nok men alderen tok knekken på gummien så de var totalt ubrukelige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så lenge mønsterdybden er god nok og de griper bra er det bare å bruke de

Joda, men jeg føler meg ikke kompetent nok til å vurdere det selv. Derfor vil jeg ha noen som har peil på det slik at jeg er sikker. Jeg har forresten piggdekk. Så det er tilstand på både gummi og pigger som må vurderes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke 100% sikker på om de griper bra nok, eller om det bare er fordi det er is og glatt om dagen. Jeg har en lang oppoverbakke å kjøre fra huset mitt opp på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, parmanoia skrev:

Jeg er ikke sikker på om piggdekkene mine er bra nok lenger, men jeg ikke erfaren på dette og trenger noen til å vurdere om dekkene min er gode nok hele denne vintersesongen også. Altså, trenger jeg mer enn man kan lese på nett om mønsterdybde og pigger. Jeg er ikke kompetent nok til å se på det selv.  Hvor kan ta noen en vurdering for meg? 

kjør til verksteder som bytter dekker hverdag, en lokal verksted i ditt distrikt, samt at det er norske som jobber der. Da vil du få et nøye vurdering om det som du er bekymret over.

Anonymkode: 54844...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjør til verksteder som bytter dekker hverdag, en lokal verksted i ditt distrikt, samt at det er norske som jobber der. Da vil du få et nøye vurdering om det som du er bekymret over.

Anonymkode: 54844...630

Yes, den er grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, parmanoia skrev:

Joda, men jeg føler meg ikke kompetent nok til å vurdere det selv. Derfor vil jeg ha noen som har peil på det slik at jeg er sikker. Jeg har forresten piggdekk. Så det er tilstand på både gummi og pigger som må vurderes. 

Så lenge ikke bilen sliter å komme opp en liten bakke med snø, så er det bare å beholde de. Hvis du ikke merker at bilen ofte mister grepet så behold dekkene og heller kjøp nye til neste vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...