Gå til innhold
AnonymBruker

Endometriose - ny i gamet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! I en alder av 34 år har jeg mest sannsynlig fått svar på hvorfor jeg i mange år har hatt de plagene jeg har hatt. Jeg har alltid hatt kraftig menstruasjon med smerter opptil en uke før det setter i gang. Kraftige blødninger siden jeg fikk mensen som tolvåring. I de senere årene og etter to barn har jeg fått mer plager. Jeg har mye vondt i magen gjennom hele syklusen med topper rundt eggløsning og mens. Jeg er også plaget med løs og hard mage om hverandre. For to år siden opplevde jeg også en exu. Noe gynekologen min nå mener er på grunn av endometriosen. De to siste månedene har jeg hatt ømme brySter konstant og lurer på om dette hører til endometriosen? Så er jeg nå over i min andre uke med løs avføring uten at jeg er syk, men har dr vanlige smertene.. er dette også noe dere kan kjenne dere igjen i? Har en «brennende» følelse i magen til tider.. vanskelig å forklare, men blanding av sult-kvalme-smerte. Det skal også sies at vi etter exuen har prøvd på barn nummer tre, men ingenting skjer. Gynekologen min ønsker å prøve på skylling av den egglederen jeg har igjen., ønsker erfaringer fra dere som har vært igjennom det også:) 

Anonymkode: 0db16...52a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjærlighetsbarn98

Det hørtes veldig ubehagelig ut. Jeg har dessverre ikke noen erfaringer å komme med, men ville bare gi deg en klem. Håper de finner ut av hvordan de kan hjelpe deg best mulig. :klem:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvorfor er du ikke henvist til lapraskopi? Da får de tatt en skikkelig sjekk og fjernet det som ikke skal være der. Etter jeg fikk fjernet endoen har jeg fått et nytt liv. Jeg har fått satt inn hormonspiral for å unngå blødninger, så nå har jeg absolutt ingen plager.

Anonymkode: feda2...79e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 7.12.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Hei! I en alder av 34 år har jeg mest sannsynlig fått svar på hvorfor jeg i mange år har hatt de plagene jeg har hatt. Jeg har alltid hatt kraftig menstruasjon med smerter opptil en uke før det setter i gang. Kraftige blødninger siden jeg fikk mensen som tolvåring. I de senere årene og etter to barn har jeg fått mer plager. Jeg har mye vondt i magen gjennom hele syklusen med topper rundt eggløsning og mens. Jeg er også plaget med løs og hard mage om hverandre. For to år siden opplevde jeg også en exu. Noe gynekologen min nå mener er på grunn av endometriosen. De to siste månedene har jeg hatt ømme brySter konstant og lurer på om dette hører til endometriosen? Så er jeg nå over i min andre uke med løs avføring uten at jeg er syk, men har dr vanlige smertene.. er dette også noe dere kan kjenne dere igjen i? Har en «brennende» følelse i magen til tider.. vanskelig å forklare, men blanding av sult-kvalme-smerte. Det skal også sies at vi etter exuen har prøvd på barn nummer tre, men ingenting skjer. Gynekologen min ønsker å prøve på skylling av den egglederen jeg har igjen., ønsker erfaringer fra dere som har vært igjennom det også:) 

Anonymkode: 0db16...52a

Fritt sykehusvalg og endometriosesenter på Ullevål. Søk deg dit. Kan høres ut som tarmendometriose og da bør du dit ekspertisen er størst. 

Skylling av eggledere et omstridt. Noen gjør det ikke fordi det kan skade mer enn det nytter. Barn/graviditet med så omfattende plager og høyst sannsynlig endometriose i rikelig monn, bør du revurdere, særlig dersom du har endo i eller på tarm. 

Anonymkode: b44a7...98b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her