AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Trenger anbefaling til en god Kattesand og lurer på hvilken type dere bruker? Anonymkode: 78af1...fbb
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Everclean. Lukter ikke, bytter sand veldig sjeldent, fyller bare på. Hele sanden byttes vel kanskje hver 1 1/2 mnd. En boks har vi i 1-2 mnd, så det er rimeligere en det rælet de selger på butikken. everclean har også mange forskjellige typer avhengig av hva du trenger. Noen med duft og den vi har som er uten. Anonymkode: cd422...d39
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 Ever clean aqua breeze Anonymkode: 9928d...eb0
_popcorn_ Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 Jeg bruker kun trepellets. Alle mine tre trives godt med det, og jeg selv synes det er helt himmelsk å slippe sand over hele boligen.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Jeg bytter mellom disse to. De er gode og luktfrie, og billigere enn Ever clean. Extreme classic Vitakraft compact Anonymkode: 2a8a0...13a
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 Bruker denne https://www.dyrekassen.no/ever-clean-extra-strong-clumping-unscented
applestories Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 Om jeg får legge til et lite spørsmål; Hvor mange kroner bruker dere på kattesanden, i rent forbruk, per måned?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Veldig fornøyd med denne. Anonymkode: 028b5...f76
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 Bytter på/blander everclean uten lukt og everclean aqua breeze. Aldri prøvd annet merke, men kommer ikke til å bytte. Har innekatt og er veldig fornøyd. Anonymkode: 3ed15...18c
Heiju Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 10 minutter siden, _popcorn_ skrev: Jeg bruker kun trepellets. Alle mine tre trives godt med det, og jeg selv synes det er helt himmelsk å slippe sand over hele boligen. Hvilken trepellets bruker du? Høres genialt ut! Tidligere brukt Canada sand fra FK. vært superfornøyd. Nå har vi prøvd en ny fra dogman, kjøpt hos plantasjen, skiftet til denne sanden forgårs, føler det lukter sterkt allerede på dag 3, selv om det lukes ut bæsj og tiss daglig. 🙄 Blir definetivt og gå tilbake til canadasanden, 😂
_popcorn_ Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 37 minutter siden, applestories said: Om jeg får legge til et lite spørsmål; Hvor mange kroner bruker dere på kattesanden, i rent forbruk, per måned? 35 minutter siden, Heiju said: Hvilken trepellets bruker du? Høres genialt ut! Tidligere brukt Canada sand fra FK. vært superfornøyd. Nå har vi prøvd en ny fra dogman, kjøpt hos plantasjen, skiftet til denne sanden forgårs, føler det lukter sterkt allerede på dag 3, selv om det lukes ut bæsj og tiss daglig. 🙄 Blir definetivt og gå tilbake til canadasanden, 😂 Bruker vanlig fyringspellets fra FK eller Jula, koster meg 20-30 kr pr måned nå som jeg har tre katter, og to av dem er innekatter. Fjerner bæsj hver dag, og tiss hver 3-4 dag, har to kasser, lukter ikke noe så lenge jeg har den intervallen på rengjøring. Pelletsen løser seg opp når den er våt og faller ned i ekstra bunn, så selve kassen er ren selv om jeg ikke fjerner tiss hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #13 Skrevet 9. desember 2018 På 7.12.2018 den 16.16, _popcorn_ skrev: Bruker vanlig fyringspellets fra FK eller Jula, koster meg 20-30 kr pr måned nå som jeg har tre katter, og to av dem er innekatter. Fjerner bæsj hver dag, og tiss hver 3-4 dag, har to kasser, lukter ikke noe så lenge jeg har den intervallen på rengjøring. Pelletsen løser seg opp når den er våt og faller ned i ekstra bunn, så selve kassen er ren selv om jeg ikke fjerner tiss hver dag. Må du ha en spesialkasse, siden du nevner ekstra bunn? Anonymkode: 3ed15...18c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #15 Skrevet 9. desember 2018 På 7.12.2018 den 16.16, _popcorn_ skrev: Bruker vanlig fyringspellets fra FK eller Jula, koster meg 20-30 kr pr måned nå som jeg har tre katter, og to av dem er innekatter. Fjerner bæsj hver dag, og tiss hver 3-4 dag, har to kasser, lukter ikke noe så lenge jeg har den intervallen på rengjøring. Pelletsen løser seg opp når den er våt og faller ned i ekstra bunn, så selve kassen er ren selv om jeg ikke fjerner tiss hver dag. Har vurdert det selv... men er så redd for at katten ikke skal godta det og da kaster jeg bort sykt mye penger på spesial-kasse. Anonymkode: 9928d...eb0
_popcorn_ Skrevet 9. desember 2018 #16 Skrevet 9. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Må du ha en spesialkasse, siden du nevner ekstra bunn? Anonymkode: 3ed15...18c 57 minutter siden, AnonymBruker said: Har vurdert det selv... men er så redd for at katten ikke skal godta det og da kaster jeg bort sykt mye penger på spesial-kasse. Anonymkode: 9928d...eb0 Er spesialkasse ja. Finnes i mange utforminger, størrelser og prisklasser. Jeg synes ikke 300kr er spesielt ille for en kasse for å prøve ut. Funker det ikke kan man fjerne den øverste hullete bunnen å bruke som helt vanlig sandkasse. Jeg starta med det når jeg fikk første katten min, 12-13 uker gammel, aldri hatt problem. Nr to kom hit ca 4 måneder gammel, og godtok øyeblikkelig.Hadde sandkasser når jeg var fosterhjem, og idet jeg adopterte fosterpusen og sluttet som fosterhjem gikk jeg over til pellets, og fortsatt ikke noe problem.
Ariana807 Skrevet 9. desember 2018 #17 Skrevet 9. desember 2018 Ever clean less trail. Blander i noe av ever clean unscented innimellom. Jeg var gjennom ulike sorter da jeg fikk kattene. For mange sier at de billige er like gode som Ever Clean på lukt. Men det er ikke helt min erfaring. I tillegg til problem meg klumping i pelsen. De billige var ikke like fæle med klumping i pelsen som Ever Clean Unscented. Den var virkelig fæl på det punktet, men den absolutt aller beste på lukt! Merket ikke noe til selve «kattesand» lukta heller på den, som andre typer hadde. Men klumping i pelsen er jo ikke ønskelig, en katt i fanget meg klumper av sand og urin i fanger 😬 Less Trail typen er større sandkorn, og den har ikke denne klumpe-i-pelsen effekten, men er litt mindre god på lukt. Så har funnet ut at en blanding av de to gir en fantastisk kombo. Kanskje 3 del Less Trail og 1 del Unscented... har ikke eksakt mål, bare ser på sanden og kombinasjonen
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #18 Skrevet 10. desember 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Må du ha en spesialkasse, siden du nevner ekstra bunn? Anonymkode: 3ed15...18c Slike kasser selger de bla på FK og på Musti. Lift to sift. De er vel egentlig beregnet for klumpesand, slipper å grave Anonymkode: 66c95...ef4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå