Gå til innhold

Kule engelske uttrykk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden er inspirert av tråden "Life hack til unge gutter..", hvor ordene "tips/triks/råd" enkelt kunne erstattet det kompliserte engelske uttrykket.

Slike tråder høres trendy ut, og mange vil være med i debatten. Gadd vite hvor mange av de som har svart i den tråden, som først googlet for å finne ut hva "life hack" egentlig betyr før de svarte? 

Kan du noen engelske uttrykk som du tror kan imponere?

Selv kommer jeg bare på dealbreaker, trashy og tacky. Kan du noen flere? La oss lage en liste.

Anonymkode: ee688...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle de hjernedøde folka som bruker betegnelsen "nipple" eller "nipplene mine" istedenfor brystvorte som det faktisk heter på norsk.... De prøver øyensynlig å være kule og slenge om seg med engelske ord og uttrykk for å fremstå litt...hippere. 

Anonymkode: 3149f...b15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk gjerne innom denne tråden når du kommer over noen eksempler.

ts

Anonymkode: ee688...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle de hjernedøde folka som bruker betegnelsen "nipple" eller "nipplene mine" istedenfor brystvorte som det faktisk heter på norsk.... De prøver øyensynlig å være kule og slenge om seg med engelske ord og uttrykk for å fremstå litt...hippere. 

Anonymkode: 3149f...b15

Er mange som gjør det for at nipple eller nipplene høres mye penere ut enn brystvorte eller brystvorter. Altså vorte, høres jo ikke akkurat pent ut.

Anonymkode: 621b7...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mange som gjør det for at nipple eller nipplene høres mye penere ut enn brystvorte eller brystvorter. Altså vorte, høres jo ikke akkurat pent ut.

Anonymkode: 621b7...0fb

Men det heter altså brystvorte eventuelt brystknopp på norsk. 

Nippel er en rørkobling eller et smørepunkt på maskiner. Høres det penere ut for en menneskelig kroppsdel?

Anonymkode: d657d...f91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er mange som gjør det for at nipple eller nipplene høres mye penere ut enn brystvorte eller brystvorter. Altså vorte, høres jo ikke akkurat pent ut.

Anonymkode: 621b7...0fb

Eller brystknoppen, som de sa på sykehuset.

Ellers bruker min sønn på 13 nipples, vet ikke hvorfor egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er mange som gjør det for at nipple eller nipplene høres mye penere ut enn brystvorte eller brystvorter. Altså vorte, høres jo ikke akkurat pent ut. Anonymkode: 621b7...0fb

Skal alt være så pent da? Virkeligheten er ramsalt noen ganger og jeg foretrekker det fremfor å pakke det inn i falskt velduftende silkepapir med sløyfe på. 

Anonymkode: 5d9ea...524

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal alt være så pent da? Virkeligheten er ramsalt noen ganger og jeg foretrekker det fremfor å pakke det inn i falskt velduftende silkepapir med sløyfe på. 

Anonymkode: 5d9ea...524

Hvis pent ikke betyr noe, så kan man si brystvorte vel? 😄 

Anonymkode: e2511...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man skal helst ikke spøke med døden, men når de sier: " To pop the clogs" synes jeg, om det ikke er kult, så litt vittig.😄

Anonymkode: 144d5...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...