AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #1 Skrevet 7. desember 2018 Brukte egenmelding to dager forrige måned, for første gang noen sinne. På lønnsslippen står det "sykelønn egenmelding" og summen, men den samme summen et trukket fra på samme sted som skatten trekkes, under "trekk ved betalt fravær". Så man får ikke lønn om man er syk, med mindre man leverer sykemelding, eller misforstår jeg? Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Jeg antar at du har fastlønn. I så fall er det vel helt naturlig at når de legger til sykelønn for dagene du hadde egenmelding, så trekker de fra de samme dagene i fastlønna. Du får jo ikke både vanlig lønn OG sykelønn for dagene du er syk. Anonymkode: 6b5cd...65a 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #3 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har ikke fastlønn nei. ts Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har et vikariat som i utgangspunktet er på 89%, men jeg jobber stort sett fulle uker. Så jeg får betalt for de timene jeg er på jobb, jeg bare trodde man fikk lønn selv om man var syk. Jeg har levert sykemelding på samme arbeidsplass i fjor, og da fikk jeg betalt. Anonymkode: 2ef9f...37d
saltvann Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Du skal ha lønn når du er syk når du i utgangspunktet skulle ha jobbet. unntaket er om det er mer enn 14 dager mellom vaktene. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et vikariat som i utgangspunktet er på 89%, men jeg jobber stort sett fulle uker. Så jeg får betalt for de timene jeg er på jobb, jeg bare trodde man fikk lønn selv om man var syk. Jeg har levert sykemelding på samme arbeidsplass i fjor, og da fikk jeg betalt. Anonymkode: 2ef9f...37d som vikar har du jo en fastlønn, vil stå på lønnslippen din at årslønn i 100% stilling er. Der ligger også sykelønnen. Derfor de da i tillegg setter den på og fjerner den, er for å synliggjøre at du har vært syk. Anonymkode: 134a8...96f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 6 minutter siden, saltvann skrev: Du skal ha lønn når du er syk når du i utgangspunktet skulle ha jobbet. unntaket er om det er mer enn 14 dager mellom vaktene. Ok, dette var to dager på rad. Jeg skal høre med tillitsvalgt på mandag Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: som vikar har du jo en fastlønn, vil stå på lønnslippen din at årslønn i 100% stilling er. Der ligger også sykelønnen. Derfor de da i tillegg setter den på og fjerner den, er for å synliggjøre at du har vært syk. Anonymkode: 134a8...96f Nei, jeg har timelønn, ikke fastlønn. Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte egenmelding to dager forrige måned, for første gang noen sinne. På lønnsslippen står det "sykelønn egenmelding" og summen, men den samme summen et trukket fra på samme sted som skatten trekkes, under "trekk ved betalt fravær". Så man får ikke lønn om man er syk, med mindre man leverer sykemelding, eller misforstår jeg? Anonymkode: 2ef9f...37d Hvis det står to like linjer på lønnsslippen, en med pluss og en med minus i tillegg til din helt vanlige fastlønn, så har du jo fått betalt. De har først trukket det ut fra fastlønna og så lagt det til på egen linje. Antagelig av presentasjonsgrunner i regnskapet. Anonymkode: 9f20c...a16 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brukte egenmelding to dager forrige måned, for første gang noen sinne. På lønnsslippen står det "sykelønn egenmelding" og summen, men den samme summen et trukket fra på samme sted som skatten trekkes, under "trekk ved betalt fravær". Så man får ikke lønn om man er syk, med mindre man leverer sykemelding, eller misforstår jeg? Anonymkode: 2ef9f...37d Du skal ha lønn, ingen tvil om det. Kanskje det bare er en form å skrive på sånn at de har kontroll på egenmeldinger. Du har fått dagene inn i lønna di som vanlig, men de har trukket ut to betalte fraværsdager, for så å legge de til igjen. Tror jeg. OG da blir det riktig, to minus og en pluss blir din lønn, om du forstår hva jeg mener, er ikke akkurat en mester til å forklare Endret 7. desember 2018 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det står to like linjer på lønnsslippen, en med pluss og en med minus i tillegg til din helt vanlige fastlønn, så har du jo fått betalt. De har først trukket det ut fra fastlønna og så lagt det til på egen linje. Antagelig av presentasjonsgrunner i regnskapet. Anonymkode: 9f20c...a16 Jeg har ikke fastlønn, jeg har timelønn. Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 13 minutter siden, Dævendøtte skrev: Du skal ha lønn, ingen tvil om det. Kanskje det bare er en form å skrive på sånn at de har kontroll på egenmeldinger. Du har fått dagene inn i lønna di som vanlig, men de har trukket ut to betalte fraværsdager, for så å legge de til igjen. Tror jeg. OG da blir det riktig, to minus og en pluss blir din lønn, om du forstår hva jeg mener, er ikke akkurat en mester til å forklare Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Skal telle over timene og se om jeg finner ut av det. Takk! Anonymkode: 2ef9f...37d
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. desember 2018 #13 Skrevet 7. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Skal telle over timene og se om jeg finner ut av det. Takk! Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #14 Skrevet 7. desember 2018 Jeg har timelønn, men får jo fastlønn for de faste vaktene.. Anonymkode: 08b49...36f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #15 Skrevet 7. desember 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har timelønn, men får jo fastlønn for de faste vaktene.. Anonymkode: 08b49...36f Ok. Anonymkode: 2ef9f...37d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #16 Skrevet 7. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Anonymkode: 2ef9f...37d Er du helt dust eller? Anonymkode: 08b49...36f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #17 Skrevet 7. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt dust eller? Anonymkode: 08b49...36f Unnskyld meg? Tror du stod opp på feil fot i dag. Anonymkode: 2ef9f...37d 3
Husholdning1 Skrevet 8. desember 2018 #18 Skrevet 8. desember 2018 Er dette oppsettet? Egenmelding 15 timer 3000 Trekk i timelønn 15 timer -3000
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #19 Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Husholdning1 skrev: Er dette oppsettet? Egenmelding 15 timer 3000 Trekk i timelønn 15 timer -3000 Ja. Har snakket med noen kollegaer nå og det har visst skjedd med flere, i tillegg til litt andre småfeil. Så det er nok lønningskontoret som roter litt. Anonymkode: 2ef9f...37d
Husholdning1 Skrevet 8. desember 2018 #20 Skrevet 8. desember 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Har snakket med noen kollegaer nå og det har visst skjedd med flere, i tillegg til litt andre småfeil. Så det er nok lønningskontoret som roter litt. Anonymkode: 2ef9f...37d Et slikt oppsett som dette ser ganske riktig ut. Du får trukket x antall timer i lønnet arbeid og erstattet de med sykelønn. Men er du i tvil så må du selvsagt dobbeltsjekke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå