Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukte egenmelding to dager forrige måned, for første gang noen sinne. På lønnsslippen står det "sykelønn egenmelding" og summen, men den samme summen et trukket fra på samme sted som skatten trekkes, under "trekk ved betalt fravær". 

Så man får ikke lønn om man er syk, med mindre man leverer sykemelding, eller misforstår jeg?

Anonymkode: 2ef9f...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar at du har fastlønn.

I så fall er det vel helt naturlig at når de legger til sykelønn for dagene du hadde egenmelding, så trekker de fra de samme dagene i fastlønna.

Du får jo ikke både vanlig lønn OG sykelønn for dagene du er syk.

Anonymkode: 6b5cd...65a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke fastlønn nei. 

ts 

Skrevet

Jeg har et vikariat som i utgangspunktet er på 89%, men jeg jobber stort sett fulle uker. Så jeg får betalt for de timene jeg er på jobb, jeg bare trodde man fikk lønn selv om man var syk. Jeg har levert sykemelding på samme arbeidsplass i fjor, og da fikk jeg betalt. 

Skrevet

Du skal ha lønn når du er syk når du i utgangspunktet skulle ha jobbet. unntaket er om det er mer enn 14 dager mellom vaktene.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et vikariat som i utgangspunktet er på 89%, men jeg jobber stort sett fulle uker. Så jeg får betalt for de timene jeg er på jobb, jeg bare trodde man fikk lønn selv om man var syk. Jeg har levert sykemelding på samme arbeidsplass i fjor, og da fikk jeg betalt. 

som vikar har du jo en fastlønn, vil stå på lønnslippen din at årslønn i 100% stilling er. Der ligger også sykelønnen. Derfor de da i tillegg setter den på og fjerner den, er for å synliggjøre at du har vært syk.

Anonymkode: 134a8...96f

Skrevet
6 minutter siden, saltvann skrev:

Du skal ha lønn når du er syk når du i utgangspunktet skulle ha jobbet. unntaket er om det er mer enn 14 dager mellom vaktene.

Ok, dette var to dager på rad. Jeg skal høre med tillitsvalgt på mandag  

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

som vikar har du jo en fastlønn, vil stå på lønnslippen din at årslønn i 100% stilling er. Der ligger også sykelønnen. Derfor de da i tillegg setter den på og fjerner den, er for å synliggjøre at du har vært syk.

Anonymkode: 134a8...96f

Nei, jeg har timelønn, ikke fastlønn.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte egenmelding to dager forrige måned, for første gang noen sinne. På lønnsslippen står det "sykelønn egenmelding" og summen, men den samme summen et trukket fra på samme sted som skatten trekkes, under "trekk ved betalt fravær". 

Så man får ikke lønn om man er syk, med mindre man leverer sykemelding, eller misforstår jeg?

Hvis det står to like linjer på lønnsslippen, en med pluss og en med minus i tillegg til din helt vanlige fastlønn, så har du jo fått betalt.  De har først trukket det ut fra fastlønna og så lagt det til på egen linje. Antagelig av presentasjonsgrunner i regnskapet. 

Anonymkode: 9f20c...a16

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha lønn, ingen tvil om det. 

Kanskje det bare er en form å skrive på sånn at de har kontroll på egenmeldinger. 

Du har fått dagene inn i lønna di som vanlig, men de har trukket ut to betalte fraværsdager, for så å legge de til igjen. Tror jeg. OG da blir det riktig, to minus og en pluss blir din lønn, om du forstår hva jeg mener, er ikke akkurat en mester til å forklare :)

Endret av Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det står to like linjer på lønnsslippen, en med pluss og en med minus i tillegg til din helt vanlige fastlønn, så har du jo fått betalt.  De har først trukket det ut fra fastlønna og så lagt det til på egen linje. Antagelig av presentasjonsgrunner i regnskapet. 

Anonymkode: 9f20c...a16

Jeg har ikke fastlønn, jeg har timelønn.

Skrevet
13 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Du skal ha lønn, ingen tvil om det. 

Kanskje det bare er en form å skrive på sånn at de har kontroll på egenmeldinger. 

Du har fått dagene inn i lønna di som vanlig, men de har trukket ut to betalte fraværsdager, for så å legge de til igjen. Tror jeg. OG da blir det riktig, to minus og en pluss blir din lønn, om du forstår hva jeg mener, er ikke akkurat en mester til å forklare :)

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Skal telle over timene og se om jeg finner ut av det. Takk! :)

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Skal telle over timene og se om jeg finner ut av det. Takk! :)

:) 

Skrevet

Jeg har timelønn, men får jo fastlønn for de faste vaktene..

Anonymkode: 08b49...36f

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har timelønn, men får jo fastlønn for de faste vaktene..

Ok. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. 

Er du helt dust eller?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt dust eller?

Unnskyld meg? Tror du stod opp på feil fot i dag. 

• Liker 3
Skrevet

Er dette oppsettet?

Egenmelding    15 timer     3000

Trekk i timelønn 15 timer -3000

Skrevet
1 time siden, Husholdning1 skrev:

Er dette oppsettet?

Egenmelding    15 timer     3000

Trekk i timelønn 15 timer -3000

Ja. Har snakket med noen kollegaer nå og det har visst skjedd med flere, i tillegg til litt andre småfeil. Så det er nok lønningskontoret som roter litt. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Har snakket med noen kollegaer nå og det har visst skjedd med flere, i tillegg til litt andre småfeil. Så det er nok lønningskontoret som roter litt. 

Et slikt oppsett som dette ser ganske riktig ut. Du får trukket x antall timer i lønnet arbeid og erstattet de med sykelønn. Men er du i tvil så må du selvsagt dobbeltsjekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...