Gå til innhold
AnonymBruker

Smerter i underlivet etter bruk av soppkur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får noen ganger soppinfeksjon etter menstruasjon og har derfor soppinfeksjon et par ganger i året. Jeg er ikke så glad i å bruke kremer, osv. "der nede", derfor bruker jeg Diflucan (som er en pille man svelger). Det fungerer fint det, men jeg får alltid smerter i underlivet i etterkant. Det er sterke smerter som kommer under samleie, og det verst når kjæresten min "trenger inn" i meg. Jeg får også veldig lett rifter rundt skjedeåpningen. Når smertene først oppsto forsto jeg ikke hva det var, og var hos leger og gynekologer for å finne ut hva som var årsaken. De kunne ikke se noe galt, og fortalte meg at slimhinnene kunne bli såre/irriterte etter bruk av Diflucan og annen soppkur. Det er altså ikke snakk om vestibulitt, vaginisme eller lignende. Problemet er bare at smertene varer gjerne i flere måneder etter at jeg har tatt soppkur. Det er utrolig frustrerende, og jeg forsøker avstå fra samleie, men smertene tar aldri slutt... Noen som har hatt det samme problemet? Og eventuelt en løsning for at det skal bli bedre? 

Anonymkode: 2d49f...4e0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monstrum

Ryddet for innlegg signert av helsepersonell. 
Minner om følgende regel:

Sitat

* Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder som omhandler sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Se utfyllende forklaring her.

Monstrum, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her