Gå til innhold

Beste utested for folk 40+ i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker både på pub og nattklubb. Pent eller hverdagslig. Et sted der man kan treffe mennesker av det andre kjønn.

Anonymkode: 9a913...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må finne et sted med god stemning, der det er mange mennesker.

forslag:

Den irske puben, Amundsen bar, Latter, Bear Palace Aker Brygge, champagnebarene

Er ikke så glad i nattklubb, men det finnes sikkert noen nattklubber også..

Anonymkode: ba25e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Bygdøy Alle 3 siktet seg ditover, men vet ikke. 

Tror ikke det finnes andre alternativ vedgående nattklubb. Støtter forslagene over. Den irske puben, da menes Dubliner. 

Anonymkode: 2d37a...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter? En kjæreste?

Da ville jeg droppet steder med alkohol, heller møte noen via en interesse. Bytur og drikking er håpløse greier i Norge, se til andre land som ikke har fyllekultur.

Anonymkode: 74a2f...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde Bygdøy Alle 3 siktet seg ditover, men vet ikke. 

Tror ikke det finnes andre alternativ vedgående nattklubb. Støtter forslagene over. Den irske puben, da menes Dubliner. 

Anonymkode: 2d37a...2a6

 

Det var Dubliner jeg mente ja! Fikk mye kontakt med menn der den korte tiden jeg var innom der i fjor.

 

 

Anonymkode: ba25e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen vi snakker om her er nok nettdating det aller beste. Da treffer man mange flere folk i egen alder, ikke lett dette heller, men mye større nedslagsfelt. Og man slipper dette jaget på byen. Der mer eller mindre desperate tullinger råder markedet, uten noe som helst annet for øyet en at de vil ha sex. Det samme gjelder også på mye av nettdatingen,  men der kan man bruke litt mer tid, snakke sammen, sjekke ut og så treffes. Der man har gjort det rimelig klart i edru tilstand hva forutsetningene er. Det er iallefall ikke nye "dyrere" heller :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

I den alderen vi snakker om her er nok nettdating det aller beste. Da treffer man mange flere folk i egen alder, ikke lett dette heller, men mye større nedslagsfelt. Og man slipper dette jaget på byen. Der mer eller mindre desperate tullinger råder markedet, uten noe som helst annet for øyet en at de vil ha sex. Det samme gjelder også på mye av nettdatingen,  men der kan man bruke litt mer tid, snakke sammen, sjekke ut og så treffes. Der man har gjort det rimelig klart i edru tilstand hva forutsetningene er. Det er iallefall ikke nye "dyrere" heller :) 

Joda, men av og til vil en bare sitte å skravle litt med det andre kjønn. Se, småflørte, tøyse, sjarmere og kanskje bli sjarmert. Og så får kvelden gå som den går. Stemning, atmosfære. noe du aldri kan få med nettdating. 

Anonymkode: c0594...76b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men av og til vil en bare sitte å skravle litt med det andre kjønn. Se, småflørte, tøyse, sjarmere og kanskje bli sjarmert. Og så får kvelden gå som den går. Stemning, atmosfære. noe du aldri kan få med nettdating.

Det er jo helt rett, men her er det snakk om å finne en man kan dele livet med, og det er veldig vanskelig ute på byen, mange i den alderen går ekstremt sjelden på byen, og det er som å finne nåla i høystakken om det er den rette til et forhold man leter etter. Da er nettet mye bedre, over tid om man legger litt arbeid i det. Gå på byen er alltid hyggelig, de få gangene man gjør akkurat dette. Husker i min ungdom, vi var hver helg på byen i flere år, var ikke mange kone emner der ute man fant :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Det er jo helt rett, men her er det snakk om å finne en man kan dele livet med, og det er veldig vanskelig ute på byen, mange i den alderen går ekstremt sjelden på byen, og det er som å finne nåla i høystakken om det er den rette til et forhold man leter etter. Da er nettet mye bedre, over tid om man legger litt arbeid i det. Gå på byen er alltid hyggelig, de få gangene man gjør akkurat dette. Husker i min ungdom, vi var hver helg på byen i flere år, var ikke mange kone emner der ute man fant :) 

Nettet er IKKE bedre, jeg har fått SÅ ufattelig mange stygge meldinger der atte hjælp. Er helt ødelagt psykisk pga det faktisk. Så hvis man liker å få drapstrusler, bli kalt stygg osv så kjør på med sukker og Tinder for all del. Men da må man være tykkhudet. På byen er det faktisk enklere å snakke med folk. Men gjelder å unngå de verste hardcore utestedene og heller velge litt rolige puber. Er enig i de stedene som foreslås lenger opp, Dubliner er veldig bra.  

Anonymkode: 6fa16...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettet er IKKE bedre, jeg har fått SÅ ufattelig mange stygge meldinger der atte hjælp. Er helt ødelagt psykisk pga det faktisk. Så hvis man liker å få drapstrusler, bli kalt stygg osv så kjør på med sukker og Tinder for all del. Men da må man være tykkhudet. På byen er det faktisk enklere å snakke med folk. Men gjelder å unngå de verste hardcore utestedene og heller velge litt rolige puber. Er enig i de stedene som foreslås lenger opp, Dubliner er veldig bra

Det kan man faktisk få på byen også så til de grader faktisk, ikke noe argument slik sett. På nettet kan du blokkere dette, ikke forholde deg til det. På byen "live" må du da vite hva du driver med. Da står du ansikt til ansikt med skrullingene i stedet for.

Har prøvd byen så mye at jeg vet hva jeg snakker om, har ikke en eneste negativ ting på nettet faktisk, men da er jeg kritisk til hva nettsted jeg besøker og har profil på. Men jeg  må si at jeg nå er singel og foretrekker dette akkurat nå, og må treffe den rette om dette skal endre seg om det er på byen eller på nettet. Livserfaringen man har med seg som 40+ gjør at dette er så mye lettere nå en da jeg var 20 år!  Ja hele forutsetningen er hel annerledes og så vanvittig mindre desperat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å møte folk der ute, enn på nettet uansett alder. Har alltid møt interessant folk ute! Husk: det handler også om hvordan man er selv.

Anonymkode: bbbf8...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mye bedre å møte folk der ute, enn på nettet uansett alder. Har alltid møt interessant folk ute! Husk: det handler også om hvordan man er selv.

Joda, jeg foretrekker dette selv også, men å treffe den rette da! Den ene gangen man er på byen er ekstremt vanskelig og ren flaks om det skjer. På nettet kan man sile ut, vente ut og snakke med  kvinner for min del før man treffes! Mye lettere å finne noen med interesser som en selv, som man faktisk passer sammen med, men aldri noen garanti før treffet skjer.

Men det har man heller ikke på byen, man kan treffe noen, klaffer der og da når man er beruset eller bare under en hyggelig samtale, men forholde seg helt annerledes når man så blir bedre kjent. Byen er slik sett mye mer usikker på alle måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Joda, jeg foretrekker dette selv også, men å treffe den rette da! Den ene gangen man er på byen er ekstremt vanskelig og ren flaks om det skjer. På nettet kan man sile ut, vente ut og snakke med  kvinner for min del før man treffes! Mye lettere å finne noen med interesser som en selv, som man faktisk passer sammen med, men aldri noen garanti før treffet skjer.

Men det har man heller ikke på byen, man kan treffe noen, klaffer der og da når man er beruset eller bare under en hyggelig samtale, men forholde seg helt annerledes når man så blir bedre kjent. Byen er slik sett mye mer usikker på alle måter.

Hvis man er fornøyd med seg selv og åpen, kan mye skje overalt egentlig. Man må tørre og ikke vite på forhånd. Jeg har aldri datet på nett, men truffet interessante folk ute. Husk : det man sender ut, får man igjen på en måte. Folk som klager på at f.eks menn er bare ute etter en ting, handler også mye om hvordan de fremstår selv. Jeg har alltid blitt behandlet med respekt. 

Anonymkode: bbbf8...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er fornøyd med seg selv og åpen, kan mye skje overalt egentlig. Man må tørre og ikke vite på forhånd. Jeg har aldri datet på nett, men truffet interessante folk ute.

Joda, men passer du sammen med diss i et varig forhold! Neppe! Sjansen for dette er minimal med det nedslagsfeltet du får ute på byen, mot det du får på nettet. Det er så enormt mange flere muligheter på nettet!  Men den kritiske sansen må ligge i bunnen, og man må ikke være naiv. På byen kan man treffe noen man liker der og da, men som man bare ikke passer sammen med i et langt forhold. Jeg fant en kvinne på byen som jeg levde med i mange mange år, bare flaks slik jeg ser det. Og med mange kompromisser jeg inngikk i mange år etterpå for å få det til å vare. Vi passet egentlig dårlig sammen egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Det er jo helt rett, men her er det snakk om å finne en man kan dele livet med, og det er veldig vanskelig ute på byen, mange i den alderen går ekstremt sjelden på byen, og det er som å finne nåla i høystakken om det er den rette til et forhold man leter etter. Da er nettet mye bedre, over tid om man legger litt arbeid i det. Gå på byen er alltid hyggelig, de få gangene man gjør akkurat dette. Husker i min ungdom, vi var hver helg på byen i flere år, var ikke mange kone emner der ute man fant :) 

 

Beklager at jeg er litt negativ her: Men nettdating føles også som å finne nåla i høystakken også! Det er jo tusenvis at kandidater, hvordan i alle dager skal man vite hvem man skal velge!! Nesten enklere å gå på byen og kanskje bare finne en eller to aktuelle kandidater....

Usikker på om nettdating egentlig er veien å gå for såpass voksne. Blir mye kortvarige relasjoner ut av det, er min erfaring.

 

Anonymkode: ba25e...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 49, og relativt ofte ute på byen. Ikke for å finne meg en mann, men ta et par halvlitere med venner eller få med meg en konsert.  Liker meg godt både på Rockefeller og Sentrum Scene + omtrent alle puber som ikke er altfor fancy.

Skal du gå ut helt alene ville jeg anbefalt Dubliners som allerede er nevnt + Tordenskjold og Scotsman. De to siste har lenge hatt "harry-stempel", men du treffer på all slags folk der og det er lett å komme i kontakt med andre :)  Er du interessert i fotball er Bohemen eller andre sportsbarer et godt valg.

Anonymkode: 33a8a...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du over skriver her viser jo at det er mer for å gå ut med venner og for å ta noen halvlitere enten alene eller med noen andre. Og at du kan komme i snakk med noen der. Ikke at det er lett å finne en mann der, for du skriver jo at det ikke er det du er ute etter når du går ut på disse stedene. Så da virker det jo som "Duftavsommerregn" har litt rett da? Mitt inntrykk er at nettet tross alt gir flere muligheter, selv om du må sile og vente mye. Men jeg tror nok likevel han har rett da dette gir flere muligheter for oss godt voksne. Er det noen her som har funnet seg en partner i godt voksen alder ved å gå ut på utesteder? 

Anonymkode: a0cb0...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Er ikke baren under Beer Palace et sted hvor man treffer folk som vil hooke opp?

Tror jeg har lest det, men kan ikke huske kilden. Ikke vært der på maaaange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...