Gå til innhold

Dagens usikre jenter og datinglivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir så irritert på dagens jenter og som driver med nettdating og ikke vet hvordan å få seg gutter. De legger veldig mye i «relasjonen» med gutter dem engang ikke har møtt, og blir lei seg og konfronterer gutten om det bare hatt gått 1 dag uten at gutten har skrevet til dem. Dermed ender de opp med å skremme gutten vekk og blir kanskje blokkert... 

Ok jenter, hva med å ta litt initiativ selv? Hvis gutten er den eneste som gjør det så kan jeg godt forstå at han blir lei og venter på at du også skal ta litt insj. Begge må ta like mye initiativ til å prate, og den ene gangen er de din tur, og andre gangen hans tur. Ballen ligger hos en av dere. Det er sååå dumt at dere tror gutten ikke er interessert lenger bare fordi den dagen tok han ikke kontakt. Slutt å overanalysere og bli lei dere og kontakt gutten og spørre «hva er greia?». Hva om han tror dere ikke er interessert i han da? Når bare han skal ta initiavet heletiden? Jeg hadde droppet en gutt hvis jeg var eneste som måtte det. 

Slutt å være så tafatte og jobb med selvinnsikten deres. Kanskje lærer dere en dag og ser tilbake på hvordan dere var i deres usikre yngre dager og vil le av dere selv. Og ta heller å møt hverandre enn endeløs chatting som ikke fører til noe..

Jeg vet jeg høres litt kvass ut her, men jeg har vært der dere er selv. Men heldigvis jobbet jeg med meg selv og kom meg ut av den usikre jenta jeg engang var. 

Hilsen 21 år gammel jente :) 

Anonymkode: 0a0c1...95d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Wow ei som har "vært der" og blitt bedre, så nå er du liksom dateing-guru og kan alt om alle andres forhold. Du bør nok bli mer tørr bak øra før du kan begynne å gi andre dating tips kjære deg. 

Anonymkode: 33f47...9ff

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow ei som har "vært der" og blitt bedre, så nå er du liksom dateing-guru og kan alt om alle andres forhold. Du bør nok bli mer tørr bak øra før du kan begynne å gi andre dating tips kjære deg. 

Hersketeknikker fungerer nok ikke på meg du:)

TS

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som ikke er dating guru her inne?! De eneste som kan si at de har erfaring innen dating er nettop de som blir dumpet omtrent hlele tiden, blir man ikke det så forblir man naiv i deres øyne. Saken er bare at jeg mistenker at disse er mindre attraktive og fremstår ofte som tøser, noe de ikke vil se selv. 

Anonymkode: f5074...9eb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikker fungerer nok ikke på meg du:)

TS

Om du trur det var en form for herseteknikk så misforstår du ;) Det kalles for fakta

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du trur det var en form for herseteknikk så misforstår du ;) Det kalles for fakta

Kjære deg :))) 

• Liker 9
Skrevet

.

Skrevet

Jeg er helt enig i TS. Det er synd og feil at alt ligger hos mannen. Før eller siden våkner de opp. Og da skjønner de at de faktisk ikke trenger å satse alt på en chat eller på byen når ingeting fører frem til noe. 

Hver delaktige, vis interesse for den interessante. Er ikke det fair?

Hvis ikke så finner du garanter ikke noe i livet.

Dame 42 år

Anonymkode: b062c...cf5

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tørr bak øra? Kun fordi hun ikke er enig med deg? Du er jo her (KG) så du burde ta i mot alle tips du kan få.

Fordi teknikken din fungerer ikke akkurat sister

Anonymkode: b062c...cf5

• Liker 7
Skrevet

Jeg sitter med helt motsatt inntrykk, som jente på 29. 

Guttene tør ikke definere hva de ser etter eller hva de vil «tar det som det kommer» men blir krenka og blokkerer hvis han tror du chatter med en annen (selv om han fortsatt ikke vil definere noe og trives best uten forpliktelser). Når man begynner å si at nå må du bestemme deg, skal jeg date deg eller ligge med deg eller hva, så blir de sinte og kaller deg alt mulig stygt før de legger det over på deg som «prøver å kontrollere». Eh nei, jeg forventer bare at en voksen mann på datingapp kan fortelle meg om han ser etter ons eller kjæreste. 

Det virker som de tror man blir gift og må gjennom en årelang skilsmisseprosess hvis de sier at de ser etter kjæreste. Som om de tror jenter vil bli sammen med en gang hvis man ikke drar det ut. Sånn er iallefall ikke jeg, man må kysse mange frosker, men jeg vil helst kysse frosker som har samme mål som meg.

Anonymkode: 57a5a...b97

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter med helt motsatt inntrykk, som jente på 29. 

Guttene tør ikke definere hva de ser etter eller hva de vil «tar det som det kommer» men blir krenka og blokkerer hvis han tror du chatter med en annen (selv om han fortsatt ikke vil definere noe og trives best uten forpliktelser). Når man begynner å si at nå må du bestemme deg, skal jeg date deg eller ligge med deg eller hva, så blir de sinte og kaller deg alt mulig stygt før de legger det over på deg som «prøver å kontrollere». Eh nei, jeg forventer bare at en voksen mann på datingapp kan fortelle meg om han ser etter ons eller kjæreste. 

Det virker som de tror man blir gift og må gjennom en årelang skilsmisseprosess hvis de sier at de ser etter kjæreste. Som om de tror jenter vil bli sammen med en gang hvis man ikke drar det ut. Sånn er iallefall ikke jeg, man må kysse mange frosker, men jeg vil helst kysse frosker som har samme mål som meg.

Vil ikke si at mennene jeg har vært borti er slik da, et par menn kan være sånn at de blir sure hvis jeg prater med andre menn. Men når man har datingapp er det jo helt normalt å ha flere der å snakke med, kandidater. Dem gjør jo sånt garantert selv disse guttevalpene, men blir sinna og sjalu når du gjør det fordi dem vil du kun skal tenke på dem. Har jeg vært borti sånne sjalu og kontrollerende gutter, er det jeg som blokkerer dem først iallefall. Vært borti sånne og jeg vet hva sånt fører til. Orker ikke bryet... og det burde ikke du heller

TS

• Liker 1
Skrevet

Hva er så galt med menn som tar initiativ?

Sånn har det vært siden tidenes morgen. Testosteron er hva som gjør menn mer selvsikre og aggressive (ikke aggressiv på en negativ måte)

Høres ut som naturlige og gode kjønnsroller for meg. Kvinner er mer passive av natur menn er mer aggressive.

Skrevet
30 minutter siden, hocane skrev:

Hva er så galt med menn som tar initiativ?

Sånn har det vært siden tidenes morgen. Testosteron er hva som gjør menn mer selvsikre og aggressive (ikke aggressiv på en negativ måte)

Høres ut som naturlige og gode kjønnsroller for meg. Kvinner er mer passive av natur menn er mer aggressive.

Det er fantastisk at menn tar initiativ, sa ingenting om det :) Men problemet er jo når kvinner ikke tar noe initiativ selv og forventer å bli behandlet som en dronning, for og så ikke skjønne hvorfor mannen den ene dagen ikke tar kontakt. Han venter jo på at dama og skal ta litt insj, eller så kan han jo tro hun ikker interessert. Litt selvinnsikt kan være fint å ha altså. 

Forøvrig lever vi i 2018, snart 2019 og ikke på 50-tallet. Synes det er utdatert at alt ansvaret skal ligge på mannen. Kan ikke være lett å være mann nå til dags og alle de feministene. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke si at mennene jeg har vært borti er slik da, et par menn kan være sånn at de blir sure hvis jeg prater med andre menn. Men når man har datingapp er det jo helt normalt å ha flere der å snakke med, kandidater. Dem gjør jo sånt garantert selv disse guttevalpene, men blir sinna og sjalu når du gjør det fordi dem vil du kun skal tenke på dem. Har jeg vært borti sånne sjalu og kontrollerende gutter, er det jeg som blokkerer dem først iallefall. Vært borti sånne og jeg vet hva sånt fører til. Orker ikke bryet... og det burde ikke du heller

TS

Haha har jeg sagt at jeg tar meg bryet? Jeg sier bare at du bruker en veldig grov pensel her. Du har funnet din egen fasit. Fint. Men den er din. 

Dette minner veldig om nyfrelste lavkarbodamer.

• Liker 3
Skrevet

Det er mao ÉN case du skisserer der dama er urimelig, det er vel alle enige om. Det betyr ikke at alle er det. 

At du oppfører deg belærende nå betyr ikke at alle damer er det.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha har jeg sagt at jeg tar meg bryet? Jeg sier bare at du bruker en veldig grov pensel her. Du har funnet din egen fasit. Fint. Men den er din. 

Dette minner veldig om nyfrelste lavkarbodamer.

Haha så sinna

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Forøvrig lever vi i 2018, snart 2019 og ikke på 50-tallet. Synes det er utdatert at alt ansvaret skal ligge på mannen. Kan ikke være lett å være mann nå til dags og alle de feministene. 

Tror du ikke damer tok initiativ før i tiden?

Anonymkode: 19a15...207

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha så sinna

Takk for innspill 

Skrevet

:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...