AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #1 Skrevet 6. desember 2018 Jeg vet denne er bak en betalingsmur, men den handler om unge overgripere i fosterhjem. https://www.dagbladet.no/tema/eva-og-lars-apnet-hjemmet-for-seksualovergriperen-daniel-9/70527123 Det står bare om gutter, de nevner ikke en gang jenter. Er det virkelig slik at kun gutter forgriper seg på barn? Kan ikke jenter gjøre det? Anonymkode: 641e9...f92
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #2 Skrevet 7. desember 2018 Det vil jeg tro er svært skjeldent. Ja, det finnes kvinnelige overgripere, og voldtektskvinner også. En må derimot IKKE tro at det er gjevnt fordelt mellom kjønnene. Mange av de kvinnelige overgripere har jo ogs bidratt for å hjelpe en mann, under trussel fra en mann, og for penger. Ja, det finnes oversekduslisert adferd hos jenter utsatt for overgrep også, men det tar ikke form av overgrep. Kvinner er knapt til stede på den statistikk bortsett fra som offer. Anonymkode: 707f5...14e 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #4 Skrevet 7. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil jeg tro er svært skjeldent. Ja, det finnes kvinnelige overgripere, og voldtektskvinner også. En må derimot IKKE tro at det er gjevnt fordelt mellom kjønnene. Mange av de kvinnelige overgripere har jo ogs bidratt for å hjelpe en mann, under trussel fra en mann, og for penger. Ja, det finnes oversekduslisert adferd hos jenter utsatt for overgrep også, men det tar ikke form av overgrep. Kvinner er knapt til stede på den statistikk bortsett fra som offer. Anonymkode: 707f5...14e Det er utrolig hvordan kvinner alltid skal unnskyldes.. Anonymkode: 86bd7...3a1 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #5 Skrevet 7. desember 2018 Det finnes selvsagt jenter som forgriper seg og, men desverre så er det mange mørketall her. Anonymkode: 60c32...750 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #6 Skrevet 7. desember 2018 Jeg vet om et tilfelle, fra virkeligheten barn(jente) som utsatte jente for overgrep. Klart det finns, men denne artikkelen ser ut til å dreie seg om én spesifikk gutt. Det betyr jo ikke at ikke voksne overgripere finnes heller.... Anonymkode: 9ef13...fef 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #7 Skrevet 7. desember 2018 Jeg synes uansett det blir feil å kalle en 9-åring for seksualovergriper. Anonymkode: 09732...fe6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #8 Skrevet 7. desember 2018 Jeg var på en forelesning om dette tema for ikke så lenge siden. Dersom jeg ser bort fra voksne kvinner som forgriper seg på voksne mennesker, så er det ekstremt lite forskning på pedofile kvinner evt. jenter som begår overgrep mot andre barn(ikke at det er så mye forskning på førstnevnte heller). Det er ikke ensbetydende med at det ikke finnes, men det blir ikke forsket på så man vet svært lite om det, vanskelig å finne deltagere til en slik studie. Anonymkode: 558e2...b13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #9 Skrevet 7. desember 2018 Dette er ofte tillært adferd. De som har blitt sexuelt misbrukt har større sjanse for å misbruke andre igjen. Jenter/kvinner misbruker de også, men det finnes ikke god nok forskning og statistikk på det. Man tenker ofte at jenter/kvinner er omsorgspersoner og ikke gjør slike ting, men det er altså feil. Det er bare sjeldent de blir tatt og/eller at vi hører om det. Anonymkode: 2e77c...9ae
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #10 Skrevet 7. desember 2018 Det er nesten ikke forskning på kvinner som overgripere. Før het det også "stop volden mot kvinner". Hva med stop volden? Nå heter det vold i nære relasjoner. Det tar lang tid å endre oppfatning. Du ser jo her at det allerede er konkludert med at 99% er menn i en post her. Det er disse holdningene som er problemet som gjør at det tar mye lenger tid å få interesse for å finne de faktiske tallene, uansett hva de er. Jeg undres over om det er de samme kvinnene som mener at alle forskjeller i kjønnsubalanse i arbeidsmarket, er de samme som mener at det er nesten alltid menn som er overgripere. Er vi da forskjelligebiologisk når det kommer til hjernen? Er det kun oppdragelsen og samfunnet som er ansvarlig? Hvem da, de 80% kvinnene blant barnehageansatte eller de 90% kvinnene i barneskolen, kanskje mor som har styringen hjemme som vil ha mest mulig permisjon? Kjenner jeg det forumet her, så er det vel menn som er ansvarlig for en eller annen indoktrinering av disse overgriperne. Venter spent på det svaret. Anonymkode: ad277...64f
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #11 Skrevet 7. desember 2018 All heder å ære for å ta inn denne ungen. Jeg hadde ikke villet hatt han... Anonymkode: 8d27e...707 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #12 Skrevet 7. desember 2018 Jeg vet at artikkelen handler om den ene gutten. Men de snakker om blant annet kurs for fostreforeldre, hvor det læres om unge gutter som forgriper seg på andre barn. De sier spesifikt gutter hele veien. Jeg vet om to jenter som kan klassifiserer som overgripere. De var rundt 8-11 år da det skjedde. Hun ene vet jeg penetrerte en 2 åring med et objekt. Hun andre vet jeg gjorde det med objekter, fingre og utførte og mottok (med tvang) oralsex med minst to yngre barn (tror de var 2 og 4 i starten) og ei som var året yngre enn henne selv. Disse to ville jeg i dag med mitt voksne hode, klassifisere som seksualforbrytere. En gutt i nabolaget gjorde akkurat det samme, og det ble oppdaget. Han måtte flytte fordi ingen ville ha noe med han å gjøre. Ble fryst ut, mobbet og alt. Samtidig så hadde vi disse to jentene som forgrep seg på små barn i hemmelighet i over flere år. Derfor stusset jeg sånn på artikkelen. Tenker det må da være store mørke tall det er snakk om her. Ellers så er disse to jentene spesielle. Jeg vet at hun ene ble stemplet som hyperseksuell uten noe form for overgrep, hun er så nymfoman som du får det også den dag i dag. Hun andre ble seksuelt misbrukt selv (hun som gjorde det én gang som jeg vet om med 100% sikkerhet). TS Anonymkode: 641e9...f92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå