Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Når du bruker internett i jobbsammenheng, hva bruker du det til?

Og jeg mener ikke den tiden du bruker på KG... :ler: Dersom det ikke er jobben din da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er aldri inne på KG i arbeidstiden.

Men jeg bruker internett til å finne telefonnumre og adresser (www.gulesider.no), spore pakker, finne info osv.

Skrevet

Internet er det viktigste støtteverktøyet jeg har i jobben min. Her søker jeg etter det andre har gjort før meg, så jeg slipper å finne opp kruttet på nytt.

I tillegg søker jeg etter litteratur, bruker ordbok, og finner ut av små spørsmål som måtte dukke opp i løpet av arbeidsdagen. I det hele tatt...

Gjest Violetta
Skrevet
Internet er det viktigste støtteverktøyet jeg har i jobben min. Her søker jeg etter det andre har gjort før meg, så jeg slipper å finne opp kruttet på nytt.

I tillegg søker jeg etter litteratur, bruker ordbok, og finner ut av små spørsmål som måtte dukke opp i løpet av arbeidsdagen. I det hele tatt...

Da kan du kanskje gi meg en link til en brukbar ordbok? :)

Synes det er interessant jeg. Enkelte later til å tro at all internettbruk i arbeidstiden er privat. Men det stemmer jo ikke! Vi diskuterer nemlig dette på jobb for tiden... :-?

Skrevet

Jeg er bibliotekar og bruker internett veldig mye hele dagen. Søker opp alle mulige ting i leksikon og søkemotorer for brukere som lurer på noe, søker i bibliotekets egen katalog for å finne fram til bøker, oppdaterer nettsider, søker opp bøker jeg skal kjøpe inn, finner anmeldelser og omtaler av bøker og filmer, følger med på postlister og nettsider innen fagfeltet mitt..

Bruker i noen grad MSN til å kommunisere med kollegaer andre steder i landet, men det går mest på mail.

Skrevet
Enkelte later til å tro at all internettbruk i arbeidstiden er privat. Men det stemmer jo ikke!

For en bibliotekar er internett en selvfølge, så i vår jobb er vi totalt avhengige av nettet...

Skrevet

Da kan du kanskje gi meg en link til en brukbar ordbok? :)

Kanskje dumt å spore fullstendig off-topic, men det er jo din tråd, så da burde det være greit..?

Vi har abonnement på ordnett.no, så da blir det lite bruk av gratis-tjenestene. De er jo mye dårligere! Tror kanskje at det er gratis oppslag i Bokmålsordboka til ordnett, men jeg er ikke sikker. Du kan jo teste det ut!

Av gratis ting, kan jeg nevne: Bokmålsordboka og Nynorskordboka fra UiO, er (delvis) gratis, og så jeg Cronos la ut linker til engelsk-norsk ordbøker i denne tråden, men jeg vet ikke om de er gode... Ellers er Babelfish gøy! Babelfish oversetter hele setninger for deg. Ikke særlig nøyaktig, men nyttig når man ikke skjønner bæret.

Skrevet

Brønnøysund, kredittinformasjon, inkassoinformasjon, siden til jobben og intranettet, gulesider, + +

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Sjekke telefonnummer og adresser, lese nyheter, finner mye stoff (Ot.prop o.l.) på departementenes hjemmesider, lov- og avtaleverk, sjekker diverse virksomheters hjemmesider for relevant informasjon og finner masse informasjon knyttet til forskjellige kurs jeg jobber med (foredragsholdere, kurssteder, oppdatering på tema osv). I tillegg bruker jeg våre egne hjemmesider veldig mye, bl.a. jobber jeg noe med å utvikle vårt eget Ekstranett.

Skrevet

Ja, bruker internett til å spore varer...

Skrevet

bruker ett internettbasert analyseprogram fra ACnielsen i jobben min + leter opp andre informasjoner om kunder og statistikker på internett.

Skrevet

Boksøk, webbasert mail, lese nyheter...

Skrevet

Søke opp telefon nummer/mailadresser, følge med innen fagområder, bla på ulike pressemeldinger og rapporter som legges ut innen feltet mitt. Finne foredragsholdere. Samt nyheter.

Gjest Anonymous
Skrevet

* Sende og motta mail

* Sjekke telefonnumre og adresser

* Drive research til saker

* Slå opp ord i ordbøker

* Karttjenester

* Finne informasjon på bedrifters nettsider

* Publisere saker (jeg er ansvarlig for nettpublisering på arbeidsplassen)

* Finne bilder til bruk som tegnegrunnlag for dette og hint

* Følge med på hva som skjer i tilsvarende organisasjoner som vår

* Kommunisere med kolleger på msn

* Overføre materiale til trykkerier etc

... egentlig blir jeg helt lammet dersom internett er nede en dag. Får knapt nok gjort noe som helst.

Skrevet

Sende/motta mail, søke opp telefonnummer og adresser, brønnøysundregisteret.

Gjest celine
Skrevet

Jobber online hele tiden via en ekstern server. Ellers leser og sender jeg mail, mottar fax, kommuniserer med kolleger, sjekker adresser, firmaopplysninger etc.

Hvis en kunde har kjøpt en vare, er det ikke alltid jeg skjønner hva de har kjøpt. (Mange kunder driver på med veldig mye rart som kan være helt uforståelig for uinnvidde) Da bruker jeg nettet til å finne ut om det dreier seg om for eksempel varekjøp eller driftsmaterialer.

Laster dessuten ned oppdateringer i lover og regler via nettet.

Ellers er jeg admin på etpar nettsteder og bruker endel tid på oppdateringer og forandringer der, samt kommunikasjon i denne forbindelse.

Uten nettet hadde jeg ikke hatt noen jobb, med andre ord.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...