Gjest Violetta Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 Jeg bruker daglig, og mange ganger om dagen, fax på jobb. Jobber i en håndtverkerbransje, og mail er ikke så veldig utbredt her. Er det vanlig å fremdeles bruke fax på jobb? Hørte nemlig at fax er helt avleggs. Men ikke på min jobb ihvert fall - og noen er det jo som mottar og sender disse faxene...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Nei, ikke avleggs tror jeg, men mindre vanlig enn før. Det er jo noen ting man trenger papir til...
Gjest Melk Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Brukes i alle jobbene jeg har hatt. Eks om noe skal underskrives, man ikke har scanner mm
Klips Skrevet 30. mars 2005 #4 Skrevet 30. mars 2005 Faksen durer og går hele dagen hos oss. Vi har jo scanner også, men det er ærlig talt mer tungvint som oftest (og ikke "godkjent" hos oss mhp underskrifter).
Gjest Lea Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Vi bruker faxen ofte. Men jeg og faxen er ikke venner desverre. Det skjer så sltfor ofte at dokumentene ikke kommer frem dit de skal eller at hele maskinen kollapser. Liker bedre e-post, jeg.
Gjest Violetta Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Vi bruker faxen ofte. Men jeg og faxen er ikke venner desverre. Det skjer så sltfor ofte at dokumentene ikke kommer frem dit de skal eller at hele maskinen kollapser. Liker bedre e-post, jeg. Ønsk deg en ny. En sånn fiffig en som er skriver, scanner, kopimaskin og fax i ett. Prolemet med e-post er dem som ikke har pc på jobb. Ellers er jeg veldig glad i e-post selv. Da kan man liksom svare når man har funnet svaret og slipper å sitte med f.eks. telefonrøret på skulderen mens man blar i ørten permer... Fax synes jeg har en helt annen funksjon.
Grooo Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Er heldigvis bare en bedrift/kontakt meg må bruke faks for å nå, og det er jeg glad for! Faks er utrolig tungvindt og kronglete, og den kontakten min som "må" ha ting på faks har absolutt ingen grunn til å få dette på den måten. Hadde vært enklere for både meg og dem om vi tok det via mail eller telefon, håper at de også innser det snart. Men jeg forstår at i visse tilfeller er faks det beste, men i min situasjon/jobb har jeg til nå ikke hatt behov for den sånn egentlig.
Gjest Dreyer. Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Har også alltid brukt mye faks på jobb. Det er faktisk ikke alle som har epost på jobb.
Gjest Catwoman Skrevet 31. mars 2005 #9 Skrevet 31. mars 2005 Jeg bruker fax på jobb av og til. Faxen vår går jevnt og trutt hele dagen. Syns ikke fax er mer kronglete enn mail. Fax er jo som å ringe skriftlig.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #10 Skrevet 31. mars 2005 Faks er temmelig gammeldags. Men vi får da faks i den bedriften jeg jobber i støtt og stadig. Men jeg synes slett ikke det er som å ringe skriftlig. MSN er som å ringe skriftlig. Faks er som å sende brev i posten, bare at det går litt raskere.
Bertha Skrevet 31. mars 2005 #11 Skrevet 31. mars 2005 Det er ikke alle steder i verden det er like vanlig med PC en gang. Og da er en fax svært grei å ha! :-)
Gjest Lea Skrevet 31. mars 2005 #12 Skrevet 31. mars 2005 Ønsk deg en ny. En sånn fiffig en som er skriver, scanner, kopimaskin og fax i ett. Eh.. du mener at jeg trenger en sånn en til Skulle faktisk ønske at vi hadde en fax UTEN skriver, scanner og kopimaskin.
Hu i Svingen Skrevet 31. mars 2005 #13 Skrevet 31. mars 2005 Vi bruker faksen flittig, men det er også en håndverkerbedrift... Maaange i den bransjen som henger litt etter teknisk, ja
BayliZ Skrevet 1. april 2005 #14 Skrevet 1. april 2005 Jeg har faks på mobilen, så alt som kommer inn popper opp i mailen min i tillegg så da er det bare å skrive de ut. Genialt egentlig :-)
Armonia Skrevet 1. april 2005 #15 Skrevet 1. april 2005 Bruker faks av og til, men stor sett går alt på mail...
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #16 Skrevet 1. april 2005 Mail er helt klart det som brukes mest, men rett som der er skal en rapport eller noe sendes, og det er ikke alltid nok en kan ta via pc'en. (har ikke scanner). Ellers når noe skal undertegnes. Ellers er det også overraskende ofte at folk ikke har tilgang til mail, slik at vi må faxe til dem i steden for
Mimosa Skrevet 1. april 2005 #17 Skrevet 1. april 2005 Fax er veldig greit når man trenger kopi av diverse papirer o.l
Gjest GreenSky Skrevet 3. april 2005 #18 Skrevet 3. april 2005 Ikke avleggs, nei. Bruker fax en del jeg også. Dessuten synes jeg fax er mer morsomt enn mail.
Gjest lilletroll Skrevet 4. april 2005 #19 Skrevet 4. april 2005 Jeg bruker daglig, og mange ganger om dagen, fax på jobb. Jobber i en håndtverkerbransje, og mail er ikke så veldig utbredt her. Er det vanlig å fremdeles bruke fax på jobb? Hørte nemlig at fax er helt avleggs. Men ikke på min jobb ihvert fall - og noen er det jo som mottar og sender disse faxene... På den ene jobben min bruker vi fax masse. Det er et advokatkontor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå