AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #21 Skrevet 20. desember 2018 På 7.12.2018 den 9.11, AnonymBruker skrev: Min man har vært voksenlærling i 3 år og gikk opp til fagprøve. Firmaet betalte han hjelpearbeider-lønn (80% av fagarbeider). Han fikk 1 år kortere læretid pga annen utdanning som ble godskrevet. Vanskelig å få til en slik avtale, men mulig. Anonymkode: 0f028...297 Jeg fikk lett 6 mnd mindre tid pga annen utdanning jeg også. Med voksenlærling, voksne som har vært i arbeid tidligere så kan enkelte bedrifter selv bestemme lønn. Fordi voksne som har jobbet før uansett hva blir fortere selvstendig i jobb enn en 17 åring rett ut av skolen. Anonymkode: 8df3b...f37 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #22 Skrevet 20. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en master allerede. Kan jobbe utenfor skolen med lærerutdanning, men vil vekk fra hele feltet. Å ta master på deltid tar jo også fire år, med lile dårlig økonomi. Jeg er fysisk sprek, når jeg sier jeg ikke holder ut er det ikke kroppen det står på, heller foreldre som skal ha kontakt 24/7, tester, øve til prøve, iop, møter, områdedirektører, elever som utagerer, elever med spesielle behov som ikke får oppfølging, klassestørrelse og dokumentasjonen. Jeg er dritt lei. Søker til våren. Anonymkode: 30c10...c5a Det som er fint med å jobbe som lærling fra dag én er at man har en lønn, uansett hvor lav den er. Sitter du på skolebenken så må du ha lån. Det du har bestått av fellesfag for yrkesfag teller slik at du kan få 6 mnd mindre tid frem mot tverrfaglig prøve. Anonymkode: 8df3b...f37
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #23 Skrevet 20. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en master allerede. Kan jobbe utenfor skolen med lærerutdanning, men vil vekk fra hele feltet. Å ta master på deltid tar jo også fire år, med lile dårlig økonomi. Jeg er fysisk sprek, når jeg sier jeg ikke holder ut er det ikke kroppen det står på, heller foreldre som skal ha kontakt 24/7, tester, øve til prøve, iop, møter, områdedirektører, elever som utagerer, elever med spesielle behov som ikke får oppfølging, klassestørrelse og dokumentasjonen. Jeg er dritt lei. Søker til våren. Anonymkode: 30c10...c5a Vet det ikke er det du spør om, men jeg kan anbefale å være faglærer på ungdomsskolen, og gjerne søke deg over til en skole med litt faglig sterkere elever om det er mulig. Du slipper hjemkontaktenten mot å slippe kontaktlærertillegget, og det tror jeg er verdt det, samtidig har du da endel fritimer der du heller kan tilby deg å ta vikartimer for å tjene mer. Jeg ser hvertfall milevis forskjell på arbeidsmengden til meg og en nyutdannet kollega der hun er kontaktlærer og jeg faglærer. Så om du synes omskolering blir for mye kan du se om det er noe du kan gjøre i yrket for å få en litt bedre hverdag. Anonymkode: 66536...3e8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #24 Skrevet 20. desember 2018 Tror alle søknader må være inne til 1 mars for å begynne august samme år? Anonymkode: 8df3b...f37
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #25 Skrevet 22. desember 2018 På 20.12.2018 den 18.01, AnonymBruker skrev: Vet det ikke er det du spør om, men jeg kan anbefale å være faglærer på ungdomsskolen, og gjerne søke deg over til en skole med litt faglig sterkere elever om det er mulig. Du slipper hjemkontaktenten mot å slippe kontaktlærertillegget, og det tror jeg er verdt det, samtidig har du da endel fritimer der du heller kan tilby deg å ta vikartimer for å tjene mer. Jeg ser hvertfall milevis forskjell på arbeidsmengden til meg og en nyutdannet kollega der hun er kontaktlærer og jeg faglærer. Så om du synes omskolering blir for mye kan du se om det er noe du kan gjøre i yrket for å få en litt bedre hverdag. Anonymkode: 66536...3e8 Har allerede vært faglærer på prestisjeskole u-trinn. Jeg har bestemt meg. Så lenge det ikke skjer noe med hele systemet går ikke jeg tilbake til lærergjerningen, det er alt for lite tid i klasserommet. Jeg har allerede bestemt meg, takk for innspill til de som har bidratt Anonymkode: 30c10...c5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå