Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon:)

Anonymkode: 07aab...650

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år blir det pepperkaker, kransekake, marengs/pikekyss, shortbread, strull og kokosmakroner. Kanskje lager vi sjokoladekuler også siden dette er noe barna kan gjøre helt uten min hjelp.

• Liker 1
Skrevet

Brente mandler og fløtekarameller (ikke direkte baking som i kaker men) å muuuligens berlinerkranser. Vi får så mye fra svigers så vi slipper billig unna 😅

Anonymkode: d29bd...e51

• Liker 1
Skrevet

Pleier å lage krumkaker, havreflarn og serinakaker. I tillegg har vi alltid fløtekarameller og mulig noe annen godis :)  I år blir det kjeks med sjokoladebiter også tror jeg, og kanskje tyske skiver :nisse:

Skrevet

Pepperkaker, sjakkruter og bilturer 😊

Anonymkode: df6b1...4e3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pepperkaker, sjakkruter og bilturer 😊

Bussruter (danske marengs kaker med sjokolade).

Skrevet

Pepperkaker (mamma lager deigen for den er så god!) og Chocolate Chip Cookies 😄

Skrevet

Jeg baker selv:

• Smultringer
  • Goro
  • serinakaker
  • pepperkaker
  • kokosmakroner
  • biscotti
  • mandelflarn
  • Sara Bernard
  • nøttekaker (som jeg ikke vet hva egentlig heter)

Også får jeg kransekake og krumkaker.

Skrevet

Har laget pepperkaker og Rocky Road. Skal bake Sarah Bernard, risboller, troika konfekt, brente mandler og sjokoladekuler.

Skrevet

Jeg bytter på hva jeg baker fra år til år. Så langt i år er det blitt kokosmakroner, havreflarn og peppernøtter. Tenker å lage litt mer etterhvert, blant annet juletrærmarengs og trøfler.

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve noen nye varianter i år, så jeg har valgt noen sjokoladesmåkaker en venninne ga meg i fjor (uten navn) og Sarah Bernard etter at jeg fikk smake noen min svigerinne hadde fått i fjor, de var jo helt himmelske, beste julekaken jeg har smakt! Og så har jeg søkt opp bilder av de dere foreslår og sett om noe faller i smak og blitt inspirert!

Den Rocky road dere @AcidRain lagde, ble den bra? Bildene så ut som akkurat noe sånt jeg ville like. Hvis deres oppskrift funket bra, er det lov å spørre om link til den dere brukte? 

Skrevet

Kokosmakroner, pepperkaker, Sarah Bernard, sjokoladerisboller og kransekakestenger 

Skrevet

Sirupsnipper, aniskringle og tørrvafler står på plana i år :)

Anonymkode: 96146...610

Skrevet

Elsker å bake, så det blir en god del slag:
* Berlinerkranser
* Serinakaker
* Strull
* Krumkaker
* Marvposteier
* Risboller
* Goro
* Julekake
* Lussekatter

Får jeg ånden over meg, kan det nok hende jeg baker pepperkaker også. :)

Skrevet

Brune pinner! De beste julekakene😍 har allerede lagd det to ganger og spist opp samme kveld 🙈

Griseboller eller delfiakake har jeg også pleid å lage før, men tror ikke jeg rekker det i år.

Skrevet

Skal ikke bake en eneste tørr kake. 

• Liker 3
Skrevet

Potetlomper, hardangerlefser, fudge, seigmenn og en verdens beste til julaften.

Skrevet

Jeg baker ikke annet enn pepperkaker. Må si jeg er overrasket over at så mange yngre (?) kvinner baker julekaker. Syns dere det smaker godt? Jeg har ikke vokst opp med mor som baker, så har ikke noe forhold til disse kakene annet enn tørre kaker servert på julebesøk. Hvis jeg skulle bakt noen få sorter, hvilke er best?

Anonymkode: 26d6a...d06

• Liker 1
Skrevet

Aniskringler

Horn med ost

Julemanna

Havrekjeks

Pepperkakehus

Anonymkode: a92bf...ebb

Skrevet

Rocky road

Anonymkode: 2e609...b2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...