Gå til innhold

Six pack/markerte muskler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som er slank men ønsker mer makerte muskler på magen, ikke nødvendigvis sixpack. Jeg lurer på hvilke øvelser som er best for magen. Har lest at sittups ikke er det beste. 

Er 174 og 59 kilo om det har noe å si.

Anonymkode: b22bf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fettprosent har mye å si for hvor godt musklene dine synes. Jo lavere fettprosent, dess mer trent ser du også ut. Da må du gå opp i muskelmasse, og ned i fettprosent :) 

Anonymkode: bf785...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fettprosent har mye å si for hvor godt musklene dine synes. Jo lavere fettprosent, dess mer trent ser du også ut. Da må du gå opp i muskelmasse, og ned i fettprosent :) 

Anonymkode: bf785...49b

Sikkert et utrolig teit spørsmål, men hvordan måler jeg det?

Anonymkode: b22bf...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et utrolig teit spørsmål, men hvordan måler jeg det?

Anonymkode: b22bf...fda

Ikke et teit spørsmål overhode! Jeg har aldri målt fettprosent selv, men jeg tror man kan gjøre det hos personlig trener, lege og den slags :) 

Anonymkode: bf785...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettprosent har alt å si når det kommer til tydelige muskler. Om du har litt kvinnelig magefett til tross for den lave vekta di, så er det ganske vanskelig å få synlig trent mage. Jentene som har dette har enten genetisk lite midjefett eller veldig lav fettprosent. 

Anonymkode: e2e72...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerneøvelser er gull verdt for nettopp kjernen. Men jeg vil heller anbefale å fokuser på en sterk og sunn kropp kontra et såpass spesifikk greie som nesten ikke har hold i hvor godt trent du er.

Dette med å skulle så lavt ned i fettprosent at man får veldig definerte magemuskler kan være regelrett helseskadelig i noen tilfeller, da det er så individuelt når dette inntreffer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du vil ha en god øvelse spesifikt for magen så anbefaler jeg å ta med "leg-raise" hengende fra en stang. Du kan enten velge strake bein eller å bøye de for litt mindre motstand. det finnes jo ulike tutorials på youtube etc. For meg er dette en enestående øvelse for mage i samsvar med "ab wheel-rollouts". 

Ofte kan man trene gjennom ulike program og tenke at magetreningen blir endel av f.eks store baseøvelser som markløft osv, men det er viktig å fokusere på kjernemuskulatur som endel av programmet om du vil ha fremgang der også. 

Om du har en langsiktig tilnærming over tid til målet ditt gjennom flere mnd så vil du nok se fremgang etterhvert. Dette gjelder både trening og mat. ingenting blir gjort over natta og en sunn tilnærming er viktig for å unngå mulige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...