Jump to content
AnonymBruker

Six pack/markerte muskler

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg er en jente på 20 år som er slank men ønsker mer makerte muskler på magen, ikke nødvendigvis sixpack. Jeg lurer på hvilke øvelser som er best for magen. Har lest at sittups ikke er det beste. 

Er 174 og 59 kilo om det har noe å si.

Anonymkode: b22bf...fda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fettprosent har mye å si for hvor godt musklene dine synes. Jo lavere fettprosent, dess mer trent ser du også ut. Da må du gå opp i muskelmasse, og ned i fettprosent :) 

Anonymkode: bf785...49b

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fettprosent har mye å si for hvor godt musklene dine synes. Jo lavere fettprosent, dess mer trent ser du også ut. Da må du gå opp i muskelmasse, og ned i fettprosent :) 

Anonymkode: bf785...49b

Sikkert et utrolig teit spørsmål, men hvordan måler jeg det?

Anonymkode: b22bf...fda

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et utrolig teit spørsmål, men hvordan måler jeg det?

Anonymkode: b22bf...fda

Ikke et teit spørsmål overhode! Jeg har aldri målt fettprosent selv, men jeg tror man kan gjøre det hos personlig trener, lege og den slags :) 

Anonymkode: bf785...49b

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker

Fettprosent har alt å si når det kommer til tydelige muskler. Om du har litt kvinnelig magefett til tross for den lave vekta di, så er det ganske vanskelig å få synlig trent mage. Jentene som har dette har enten genetisk lite midjefett eller veldig lav fettprosent. 

Anonymkode: e2e72...409

Share this post


Link to post
Share on other sites
Katten.2.0

Kjerneøvelser er gull verdt for nettopp kjernen. Men jeg vil heller anbefale å fokuser på en sterk og sunn kropp kontra et såpass spesifikk greie som nesten ikke har hold i hvor godt trent du er.

Dette med å skulle så lavt ned i fettprosent at man får veldig definerte magemuskler kan være regelrett helseskadelig i noen tilfeller, da det er så individuelt når dette inntreffer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

megda

om du vil ha en god øvelse spesifikt for magen så anbefaler jeg å ta med "leg-raise" hengende fra en stang. Du kan enten velge strake bein eller å bøye de for litt mindre motstand. det finnes jo ulike tutorials på youtube etc. For meg er dette en enestående øvelse for mage i samsvar med "ab wheel-rollouts". 

Ofte kan man trene gjennom ulike program og tenke at magetreningen blir endel av f.eks store baseøvelser som markløft osv, men det er viktig å fokusere på kjernemuskulatur som endel av programmet om du vil ha fremgang der også. 

Om du har en langsiktig tilnærming over tid til målet ditt gjennom flere mnd så vil du nok se fremgang etterhvert. Dette gjelder både trening og mat. ingenting blir gjort over natta og en sunn tilnærming er viktig for å unngå mulige problemer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.


Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...