Gå til innhold

Driver og lager spilleliste til begravelsen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og lurer på om dere kan komme med noen sangtips. Nytt, gammelt, hva som helst med trist melodi

Anonymkode: 25d25...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Little Pony skrev:

Hvorfor lager du spilleliste til din egen begravelse? Er du syk og vet du skal falle fra snart?

Nei er 18 år bare og frisk, men lurt å ha en klar. Forhåpentligvis mange år til den kommer i bruk da. 

Anonymkode: 25d25...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Hvis du har selvmordstanker eller selvmordsplaner, så ta kontakt med legevakt. Ellers kan du også kontakte mental helse eller kirkens SOS. 

Klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei er 18 år bare og frisk, men lurt å ha en klar. Forhåpentligvis mange år til den kommer i bruk da. 

Anonymkode: 25d25...5ff

Da er det ingen grunn til å lage spilleliste. 

Under en begravelse spilles det kun noen få sanger, høyst 4-5 stk. Disse kan du skrive ned som et testamente og endre etterhvert som du vokser til og nye sanger kommer til og du vil bytte med. 

Om du derimot spør fordi du har det vanskelig og tenker å ha dette klart fordi du har et ønske om at begravelsen din skal være snart, så må du ta kontakt med noen, slik som @Jegskulleønskeat skriver over her.

:klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvis du har selvmordstanker eller selvmordsplaner, så ta kontakt med legevakt. Ellers kan du også kontakte mental helse eller kirkens SOS. 

Klem❤️

Jeg vil ikke dø? Vil ha en fin begravelse bare. 

Anonymkode: 25d25...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Da er det ingen grunn til å lage spilleliste. 

Under en begravelse spilles det kun noen få sanger, høyst 4-5 stk. Disse kan du skrive ned som et testamente og endre etterhvert som du vokser til og nye sanger kommer til og du vil bytte med. 

Om du derimot spør fordi du har det vanskelig og tenker å ha dette klart fordi du har et ønske om at begravelsen din skal være snart, så må du ta kontakt med noen, slik som @Jegskulleønskeat skriver over her.

:klem:

Jeg tenkte mer på etterpå, da samles man jo for å spise og da er det fint med litt rolig musikk i bakgrunn :)

Anonymkode: 25d25...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteknuser er fin. 😊 Kunne jeg godt hatt hvis jeg skulle hatt en begravelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er ung nå og kanskje dør om femti år, er det sannsynlig at du har fått en annen smak og muligens har et annet syn på alt du holder på med i dag. I tillegg er det mulig at du har familie selv når du en gang dør og de pleier å ville ha et ord med i laget. 

Anonymkode: 30510...fca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to låter som jeg vil skal spilles i min begravelse. To låter som betyr veldig mye for meg. «In My Defence» av Freddie Mercury og «The Show Must Go On» av Queen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sangene velges ut av pårørende ikke deg, så dette er bortkastet tid. 

Anonymkode: 31161...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sangene velges ut av pårørende ikke deg, så dette er bortkastet tid. 

Anonymkode: 31161...7da

Som regel tar jo pårørende valg som samsvarer med hva den avdøde hadde ønsket. Moren min har sagt at hun ikke vil ha en begravelse med trist musikk og trauste snitter. Hun vil ha livlig musikk og god mat. Jeg kommer ikke akkurat da til å velge sørgelig kirkemusikk og noen tørre loffskiver til hennes begravelse den dag hun dør. Jeg synes ikke det er bortkastet at hun har ytret dette til meg. 

Anonymkode: 5f6cc...306

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sangene velges ut av pårørende ikke deg, så dette er bortkastet tid. 

Anonymkode: 31161...7da

Man pleier da å ta hensyn til avdøde om h*n hadde noen ønsker

Anonymkode: 66ad5...1bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.12.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev:

og lurer på om dere kan komme med noen sangtips. Nytt, gammelt, hva som helst med trist melodi

Anonymkode: 25d25...5ff

Gjev meg handa di, ven... "Fast inventar" i min familie... (Ser Søs, -mellom Mann, -og Sønn, -Hand i hand...)

https://youtube/3BObrIGWN6A

Radka ToneffRIP Moon's a Harsh Mistress ( Jeg vil ha, Men søs. synes for trist, -så utgår )

https://youtube/XtgIxU8TCyY

Ka e du redd for - Sigvart Dagsland og Karoline Krüger ( Mmmm.... )

https://youtube/-0sAIBCb5N8?t=31

På den mer Frika / Råkka siden ombestemmer jeg meg stadig vekk...

Manfred Man, Pink Floyd, ... ... ... ..?

Noe lysere til slutt, -dempet -når alle "Letter på liket" -og forlater... (Lette litt på stemninga, -før "Etter-greia ?)

https://youtube/0yBnIUX0QAE (En natt jeg "Virkelig Levde" -På veg til Skagen,"MaydayRelay"-Nødrakketter Observert, Endte opp med Full Storm,-Orkan i kast, Snekka til Pappa&Meg -Seff. Værdens Råaste, -Han ba Meg om råd.TURUTSTYR Er det bare EN Klasse som Duger. Gikk På FULL Guffe,-Repeat!)

"Forbud" Mot Dårlig Lyd Er Stående Ordre ! Søs. vet jeg Hatet Papp-Lyd... Forlate, som vi prøvde å Leve ?

MÅ Vri OPP Litt  🙂 Gjort det helt klart, Jeg bryr meg IKKE om blomster og sånt, -Legg penga i Bra Lyd ..!

A.(CAVE:Fnatt)  En "Siste Hilsen" fra Meg, til Mine... -Mitt Show, tenker Jeg. -Seff. Søs HAR Siste ordet !

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sangene velges ut av pårørende ikke deg, så dette er bortkastet tid. 

Anonymkode: 31161...7da

Jeg kommer fra en Familie... Min Begravelse ! "My LAST "Hurray" - er dem kvitt meg 🙂

Seff. Man tar "Allvoret" inn i beregninga, -Takt og tone... (Til TS. Kjør på.)

A.(CAVE:Fnatt)

 

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sangene velges ut av pårørende ikke deg, så dette er bortkastet tid. 

Anonymkode: 31161...7da

Det er ikke sant. Jeg var i en begravelse for noen år siden hvor et familiemedlem lå for døden (uhelbredelig kreft). Denne personen kom med flere ønsker og alle låtene vedkommende ønsket ble spilt i begravelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...