Melian Skrevet 9. mars 2002 #21 Skrevet 9. mars 2002 For det [*]Første så er ikke Bondevik en møring! [*]Andre er at dere må ikke være så hårsåre! Les hva han sa; det er ment spøkefullt... det hadde vært det samme som om noen hadde sagt at nå må sunnmøringene være fornøyde når kontantstøtten kom, for nå kunne de får støtte fra staten selv om de har barna hjemme eller i bhg (fordi alle sier sunnmøringer er pengegriske) Dessuten sa han det i sammenheng med at de hadde vært bedrøvet på dette stedet for fraflytting, men det er vist stor interesse fra de unge mht Snøfrisk 12
Rita Skrevet 9. mars 2002 #22 Skrevet 9. mars 2002 Jada..jada. Mitt innlegg var skrevet på fleip. Jeg gir egentlig bængen. Jeg går ut i fra at folk er individuelle og at de er som de er, uansett hvor de kommer fra. 12
Hedda-78 Skrevet 10. mars 2002 #23 Skrevet 10. mars 2002 Trur nok heller ikkje at uttalelsen betydde at han meinte at nordlendingar er pessimistar, men at nord-norge er prega av pessimisme. Det er to vidt forskjellige ting.12
Freetime Skrevet 11. mars 2002 #24 Skrevet 11. mars 2002 Nordlendinger er vel det minst pessimistiske folkeslaget i norge-vil nå heller bruke den benevnelsen på sørlendingene....
Anne Skrevet 13. mars 2002 #25 Skrevet 13. mars 2002 Dere har ikke satt dere inn i hva Bondevik faktisk mente folkens. Han sa at det er en del fraflytting i Nord-Norge som kan skape pessimisme. Det er et helt annet utsagn enn at han sa at nordlendinger er pessimister. Jeg er for øvrig fra Vesterålen i Nordland og vet at fraflytting skaper pessimisme. Folkens: La oss være litt mer kritiske til gjengivelser i media!! De vrir og vrenger på alt de kan av de politikere og andre kjendiser sier for å skape overskrifter som gjør at salgstallene går oppover.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #26 Skrevet 29. mars 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/29/427364.html
Hedda-78 Skrevet 29. mars 2005 #27 Skrevet 29. mars 2005 Hæ? Skjønnar ikkje kva drapet på denne mannen har med pessimisme i Nord-Norge å gjere? I ein tråd fra 2002? Eller er det ein samanheng eg ikkje skjønar her?
Nellie Cortado Skrevet 29. mars 2005 #28 Skrevet 29. mars 2005 Som folk er ikke nordlendinger utpregede pessimister. Men man kan jo se på Nord Norges fremtid med litt pessimisme ja! :o Alle arbeidsplassene flyttes sørover. Når folk ikke får jobb flytter også de sørover. Da går man glipp av vekst og utvikling, og landsdelen visner. :-( Dette har definitivt skjedd i min hjemby, Mo i Rana, etter staten bestemte å legge ned hjørnesteinsbedriften. Man må også huske at det er store deler av Nord Norge som ikke driver med fiskeri! Nord Norge er ikke bare fisk og reinsdyr!!!! :-x
Gjest Bellatrix Skrevet 29. mars 2005 #29 Skrevet 29. mars 2005 Hæ? Skjønnar ikkje kva drapet på denne mannen har med pessimisme i Nord-Norge å gjere? I ein tråd fra 2002? Eller er det ein samanheng eg ikkje skjønar her? I så fall er vi to som ikke skjønner hva linken har med nordlendinger og pessimisme og gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå