Gå til innhold

Er nordlendinger pessimister?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva mener dere om Bondeviks utspill om at nordlendinger syter og er pessimister?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jøss,har han virkelig sagt det?!??!?

Det er da i tilfelle det eneste utsagnet han har kommet med jeg er enig i........

10na

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg leste noe om det i går... hvor var det tro? Hmm må lete

M

Gjest sexysadie
Skrevet

IKKE DE NORLENDINGENE JEG KJENNER IALLFALL...DE ER LYKKELIGE OG ARBEIDSGLADE MENNESKER. STAUTE NORDMENN!DETTE ER IKKE EN UTTALELSE EN STATSMINISTER VERDIG.D SKULLE VEL HA TATT SEG UT OM JENS STOLTENBERG SA AT ALLE MØRINGENE ER GJERRIGKNARKER.....1212[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-03-07 11:01 ]

Skrevet

jeg syns ikke det. Tvert imot.

Du kan ikke være pessimist hvis du skal bo oppe ved nordpolen icon_smile.gif

Skrevet

Å generaliserer mennesker fordi de bor i en landsdel er det mange sdom gjør, MEN når en folkevalgt politiker gjør det begynner jeg å skjønne hvorfor verden er slik den er. Fordommer Fordommer og Fordommer - men så er det jo KRF vi snakker om da. De setter jo tro over kunnskap, skulle nesten tro de befinner seg på steinaldernivå. Men dette utsagnet er jo bare å smile av icon_smile.gificon_wink.gificon_biggrin.gif12

Skrevet

Ja, det er farlig å generalisere. Men jeg må si at hvis noen nordlendinger er pessimister, så er det jo ikke noe rart. Den ene etter den andre bedriften blir lagt ned i utkantstrøk. Nå er det ikke noe forsvar igjen i nordnorge heller, alt er lagt ned og flyttet sørover. Nei, utsagnet til Bondevik liker jeg ikke, jeg er nordlending selv.

¤CEL¤1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-03-07 11:47 ]

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg lurer på hva jeg er , jeg.:min mor er trønder (fosning) og min far kommer i fra steigen (Lofoten)Jeg må jo være noe virkelig snålt noe...En HARRYPESSIMISTISK ALKOHOLIKER...?ENDA GODT MIN BESTEMOR IKKE ER MØRING MEN KOM FRA SVERIGE.....

Skrevet

(psst! Sexysadie: Steigen ligger ikke i Lofoten) icon_razz.gif12

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvor ligger Steigen da?D r jo rett utenfor Svolvær...

Skrevet

Cel og SS. , Steigen ligger ved Bodø.12

Gjest sexysadie
Skrevet

Vel,slik jeg ser d ligger d da i Lofoten!

Skrevet

Sjekk linken en gang til! Har fikset litt. Steigen og Lofoten er skilt av Vestfjorden, ser du ikke det? Det er den tarmen ut over Steigen som er Lofoten.12

Skrevet

Nordlendingar er ikkje pessimistar! No har eg budd her oppe i nord i tre år, og om ein kan generalisere finnmarkingar er dei uformelle, blide, utadvendte, kreative og knakandes kjekke folk! Skjønnar ikkje kvar han har det fra at nordlendingar er pessimistar. Folk flyttar fordi dei ikkje finn seg jobb der dei bur. Det er heilt normalt. Folk flyttar fra Oslo også om dei ikkje finn seg jobb. Bedrifter vil ikkje etablere seg fordi det er langt og kostbart å frakte varene, og det er for få folk til å drive stort. Ikkje alle nordlendingar er fiskerar, så å støtte fiskerinæringar vil ikkje hjelpe alle. Snøhvit vil ha store ringverknader, både gode og mindre gode. Spesielt Hammerfest vil merke dette. Ikkje heile nordnorge ned til trødelag....

Hedda-78 kyss.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hedda-78 den 2002-03-07 23:59 ]

Skrevet

Nordlendinger er faktisk noe av de mest optimistiske menneskene som er i Norge.

Joda, det er sant ja.

Det er bare det at nordlendingene sier det som det er! Spør du en nordlending om han/hun har det flotters, så svarer han/hun ærlig. Flotters?? Ka?? NEI!!! For steike helsika, æ har det for jævli. Det er svaret når det virkelig ER for helsikes jævlig.

En sørlending ville ALDRI svart på den måten. Til tross for at sørlendingen sannsynligvis kan ha det like jævlig. Sørlendingen ville sikkert svart med sånn snakk om vær og vind og Terje Vigen og Reinhart med beinet.

Møringene, som Bondevik, er jo gjerrig på både ord og pænga, så dem ville vel ikke svart i det hele tatt.

Østlendingene, som jo er så overfladiske, ville nok bare smilt sine bredeste smil, og sagt at AAALT var i sin skjønneste orden, til tross for at de virkelig HAR det for jævlig.

Nei, det ER faktisk bare nordlendinger som kaller en spade for en spade. Jaja, så henger vi nå disse trønderne med også. De er jo i nogenlunde samme kategori som nordlendingene, sscjø! (Hvor kommer det der scjø ordet fra mon tro??)

Takke meg til en EKTE nordlending. 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Rita

Schhøøø betyr skjønner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...