AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Se bort ifra ribbe, pinnekjøtt, kokte poteter, medisterkaker, sild, pølser, pepperkaker, 7 sorter julekaker, og appelsiner. Hva spiser du? Enten julemat du blir god og mett av eller mat du har innimellom for å få rom til mer, f.eks. supper og salater. Matkombinasjoner med alt jeg har nevnt ovenfor er selvfølgelig lov å nevne! Kreativitet liker vi 🤶 Selv er jeg veldig glad i: -rotmos av ulike slag -godt brød brød med vegisterkaker (anbefales sterkt), grov sennep og karamellisert løk -potet- og purresuppe -kanelboller -granateple i alt mulig rart -denne porsjonsostekaken! -asiatisk takeaway Anonymkode: 15824...134 1
boblevann Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Spiser mye rundstykker, og ovnsbakt leverpostei med rødbeter. Og egg! Mye mer egg i jula enn ellers. Vet ikke hvorfor egentlig 😛 2
Jellybean Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Det er VELDIG godt med lett mat innimellom julemiddager, kaker og godteri. Så her er det ofte wraps, pastasalat osv 😛 1
Muskath Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Lutefisk, torsk, fiskekaker, fiskesuppe og diverse salater. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se bort ifra ribbe, pinnekjøtt, kokte poteter, medisterkaker, sild, pølser, pepperkaker, 7 sorter julekaker, og appelsiner. Hva spiser du? Enten julemat du blir god og mett av eller mat du har innimellom for å få rom til mer, f.eks. supper og salater. Matkombinasjoner med alt jeg har nevnt ovenfor er selvfølgelig lov å nevne! Kreativitet liker vi 🤶 Selv er jeg veldig glad i: -rotmos av ulike slag -godt brød brød med vegisterkaker (anbefales sterkt), grov sennep og karamellisert løk -potet- og purresuppe -kanelboller -granateple i alt mulig rart -denne porsjonsostekaken! -asiatisk takeaway Anonymkode: 15824...134 Ribbe, medisterkaker/pølser, sylte, lefse, sjokolade, småkaker og riskrem. Anonymkode: 1f1fe...fca
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Og klementiner Anonymkode: 1f1fe...fca
Macro Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Mye diverse fisk og supper. Håper også alltid på svinesteik. Ellers må jeg slenge meg på den at det går mye egg😁
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Vegisterkaker https://www.oppskrift.no/oppskrift/vegisterkaker Seitanpølser https://www.vegetarbloggen.no/2011/05/27/hjemmelagde-polser/ ellers: rundstykker med Coop veganske rødbetsalat eller veggerøre Smurte lefser med Oatly på mackan og røkaflaks http://www.veganmisjonen.com/2017/04/oppskrift-gulrotlaks-fiskefri-vegan.html?m=1 Maki med avocado og tofu Grønnssaksfat med hummus Anonymkode: 339bd...56b 5
Brunhilde Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Jeg må ha godt brød i hus og litt forskjellig pålegg som sylte, tunge og leverpostei. Edamerost. Og klementiner, druer og epler. Det går mye frukt mellom slagene.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Lange brunsjer med nybakte rundstykker, skikkelig rugbrød fra bakeri, sild (helst hjemmelaget), røkt lammelår, eggerøre og gjerne rekesalat med hjemmelaget majones, ferske reker kjøpt på fisketorget samme morgen, og masse dill og sitron. Samt julekake fra Godt brød med smør, god kaffe og en klementin tilslutt. Liker også å ha konfiterte andelår til middag en av juledagene med rødkål, rosenkål og ovnsstekte poteter - mye bedre enn både ribbe og kalkun. Dessuten en god kveitemiddag. Og så må jeg ha god portvin i julen, til julekakene og desserter. Veldig god match til både pepperkaker og div. kaker med nøtter, mandler og/eller tørket frukt. Anonymkode: 362d3...60c
applestories Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 Spiser klementiner, ikke appelsiner. Ellers må jeg ha julebrød med rosiner og sukat med smør og tunge - hjemmekokt, ikke slikt som Gilde selger i pakker. Hjemmelagde rundstykker med sesamfrø på går det en del av. Kalkun med potetmos, loff og stuffing ved siden av. Hjemmelaget syltaflesk. Hjemmelaget rulle må smakes på, men synes egentlig ikke det er godt. Lutefisk - igjen, ikke veldig godt, men tilbehøret gjør det spiselig. Lillejulaften når alle er kommet hjem til jul og før juletreet pyntes er det alltid spekemat med skinke, hjemmelaget fenalår og mårpølse, med masse poteter, flatbrød og potetsalat.
Gjest Kariannne Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 Jeg spiser ribbe, medisterkake, og tradisjonelt tilbehør på julaften. Riskrem med jordbærsaus! Så blir det pinnekjøtt med kålrotmos og poteter en dag. Blir ofte Risgrøt lille julaften. Ellers spiser jeg ikke så veldig annerledes enn ellers. Lager en ekstra god frokost på julaften og første juledag. Da må knekkebrød med brunost, vike for nystekte rundstykker med egg og røkt laks.
Gjest UncommonSense Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 Spiser så mye pinnekjøtt jeg har råd til, og medisterkaker fra Grøstad. Andebryst på nyttårsaften. Ellers flesker jeg til med whiskeykake, gode oster og portvin, en og annen klementin. Julete med melk. Innimellom blir det noen hviledager med evt bare kyllingbuljong.
Jadzia Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Her blir det mye grønnsaker i dagene mellom jul og nyttår. Første juledag er restedag, men så går det i salater, woker, vegetarretter, supper osv. Orker ikke all den tunge julematen. Spiser vanlig pålegg og. 1
Jerry Lee Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 Utenom julemiddagen? Sylte med sennep, røkelaks, gravlaks og eggerøre, lammerull, kokt oksetunge, sursild med mye løk, Edamer-ost, rakørret med tilbehør...løk, sennep, dill, kalde kokte poteter og flatbrød +++ grov leverpostei med bacon og rødbeter, grovt brød, grove baguetter, grove rundstykker..alle med meierismør. Lefser med mye av dette tilbehøret... og, ja...en masse annet godt. ...og akevitt...
Gjest UncommonSense Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 6 timer siden, Jerry Lee skrev: Utenom julemiddagen? Sylte med sennep, røkelaks, gravlaks og eggerøre, lammerull, kokt oksetunge, sursild med mye løk, Edamer-ost, rakørret med tilbehør...løk, sennep, dill, kalde kokte poteter og flatbrød +++ grov leverpostei med bacon og rødbeter, grovt brød, grove baguetter, grove rundstykker..alle med meierismør. Lefser med mye av dette tilbehøret... og, ja...en masse annet godt. ...og akevitt... Nå ble jeg sulten!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 Spiser kalkun med kålrabistappe, saus, rosenkål og tyttebær til julemiddag. Multekrem med krumkaker og karamellpudding til dessert. Ellers så går det i rundstykker, røkelaks, eggerøre og greddost til frokost/lunsj. Anonymkode: 31a37...91e
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2018 #20 Skrevet 4. desember 2018 Jeg spiser da helt normal mat utenom julaften og nyttårsaften. Med mindre jeg ikke får invitasjoner til middager da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå