Gå til innhold

Diesel dreper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Tror nok mange fler mennesker får mye mer helseskader av elbiler enn de blir av diesel når man ser hele sammenhengen!

Kanskje det. Men holdningene i tråden her er at det bryr vi oss ikke om. Andres lidelse er helt okay. 

Det er en barnslig ansvarsfraskrivelse av egne handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, stan skrev:

Kanskje det. Men holdningene i tråden her er at det bryr vi oss ikke om. Andres lidelse er helt okay. 

Det er en barnslig ansvarsfraskrivelse av egne handlinger. 

Hva med lidelsene de i andre land får av produksjonen av digre batterier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hva med lidelsene de i andre land får av produksjonen av digre batterier?

Jeg sier ikke at det er ok. Men svært mange i tråden her sier at det er ok at folk lider fordi dem kjører diesel. Det er skremmende hvor lite andres helse er verd. 

Du sier at diesel ikke dreper. Det er ikke sant. Diesel eksos inneholder stoffer som er svært kreftfremkallende.

Bare fordi noe annet også dreper betyr det ikke at det er ok at diesel dreper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stan skrev:

Jeg sier ikke at det er ok. Men svært mange i tråden her sier at det er ok at folk lider fordi dem kjører diesel. Det er skremmende hvor lite andres helse er verd. 

Du sier at diesel ikke dreper. Det er ikke sant. Diesel eksos inneholder stoffer som er svært kreftfremkallende.

Bare fordi noe annet også dreper betyr det ikke at det er ok at diesel dreper. 

Tror de fleste som sier det aller helst ville hatt noe som ikke skader noen, men da kan ikke mennesker leve. Jeg personlig ville såklart foretrekt en bil som går på luft og produksjon som heller ikke skader. Men at diesel muligens skader litt mer på norske folk kan jeg egentlig ikke bry meg om eller gjøre noe med. Men kanskje en dag så bytter jeg også vekk dieselen, men da må det komme noe like bra på markedet, og det er absolutt ikke el.

Såklart at bør man i en tett storby og dieselbiler kjører 24,7 så er det ikke sundt nei, men her på bygda skader ikke diesel noen. 

Vi kan da si det på en annen måte, menneskene som trøkker seg sammen i en tett storby uten luft, skader og dreper seg selv. Dette er såklart sottet helt på spissen fra min side 😉  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å diskutere slikt lenger sånn som samfunnet har utviklet seg i det siste.

Nesten ingen tør å motsi det som er "bestemt" at er den politisk korrekte meningen! Dette er et stort demokratisk problem og årsaken er selvfølgelig at det er så altfor lett å havne i "gapestokken" i de sosiale mediene.

Dette gjelder spesielt personer som har makt og kanskje kunne tilført alternative teorier til det politisk korrekte tyngde, men fallhøyden er rett og slett blitt altfor stor. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Tror de fleste som sier det aller helst ville hatt noe som ikke skader noen, men da kan ikke mennesker leve. Jeg personlig ville såklart foretrekt en bil som går på luft og produksjon som heller ikke skader. Men at diesel muligens skader litt mer på norske folk kan jeg egentlig ikke bry meg om eller gjøre noe med. Men kanskje en dag så bytter jeg også vekk dieselen, men da må det komme noe like bra på markedet, og det er absolutt ikke el.

Såklart at bør man i en tett storby og dieselbiler kjører 24,7 så er det ikke sundt nei, men her på bygda skader ikke diesel noen. 

Vi kan da si det på en annen måte, menneskene som trøkker seg sammen i en tett storby uten luft, skader og dreper seg selv. Dette er såklart sottet helt på spissen fra min side 😉  

Nå er vi mer enige. 

Vi gjør alle ting som får konsekvenser for andre. Vi er ikke glade for det, men kjenner oss noe maktesløse i alle valgene gjør og konsekvensene vi forårsaker. 

Det er noe annet enn å si at det er greit at andre får lidelser og at det ikke gjør oss noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, stan skrev:

Nå er vi mer enige. 

Vi gjør alle ting som får konsekvenser for andre. Vi er ikke glade for det, men kjenner oss noe maktesløse i alle valgene gjør og konsekvensene vi forårsaker. 

Det er noe annet enn å si at det er greit at andre får lidelser og at det ikke gjør oss noe. 

Bra 🙂

Jeg tror nok det i fremtiden kommer miljøvennlige biler av både produksjon og bruk, men det er nok ikke før om tidlig noen ti-år.

Jeg vil jo ikke være til å gjøre så andre får helseskader, men slutter ikke å kjøre diesel som av den grunn.

Men er det noen jeg ville plaget litt med både bensin og dieselslukere, så er det de i MDG. Hadde vært så Morro å fått 20-30 stk store amerikanske bensin og dieselslukere ruse bilene sine utenfor hjemmet deres 😉😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Slik vil ikke el-bil venner innse, de ser kun fordelene og gir regelrett faen i det negative

Du er absolutt inne på noe vesentlig der. Bare fordi elbiler gir minimalt med lokale utslipp, så er det tydeligvis ikke så farlig med resten. Hvis man legger det globale miljøregnskapet til grunn, vil nok tallene se helt annerledes ut med tanke på nevnte tema. I stedet for å føre en saklig debatt rundt dette, og faktisk argumentere for seg, slenger der bare rundt seg med tåpelige påstander uten rot virkeligheten.

Debatten i seg selv kan være interessant til en viss grad, men når hele greia kveles av døve ører, billige poeng, usaklige innspill, kverulering og naive holdninger, blir det faktisk ganske slitsomt i lengden. Ikke vil de innrømme at de har latt seg friste av fordelene her til lands, som snart blir borte uansett. Utsagnet "elbil er fremtiden", er noe av det dummete jeg hører.

Fossilmotorene har på langt nær utspilt sin rolle, og forbedres stadig vekk. Biler fra f. eks 90-tallet kan ikke sammenlignes med dagens bilpark. Dessuten skal man ikke se bort fra at nye og spennende ideer kommer på bordet etter hvert. Vi har også andre alternativer som faktisk eksisterer i dag, men som har blitt utprøvd i for liten grad, som biogass, hydrogen osv.

Hydrogen burde jo vært et langt mer aktuelt alternativ enn ren strøm (egenprodusert elektrisitet, lavere vekt, tar ikke stort lenger tid å fylle på enn bensin og diesel). Ved bruk av biogass utnytter man avføring og annen søppel til noe nyttig, noe som egentlig er en god ide. Etanol bør man også forske mer på, er populært i blant annet Brasil og Sverige.

Anonymkode: 3e97b...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Bacon dreper også.

Anonymkode: db174...5d1

Å spise bacon er frivillig. Folk kan ikke la være å puste.

Anonymkode: 9dee2...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...