AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hei alle. Er det bare meg eller er jeg den eneste som står opp med en ekkel forferdelig magefølelse når jeg står opp hver eneste dag? Jeg kjenner på så mye stress at det faktisk nesten hemmer meg ved at jeg tar tak i tlf og sjekker alt jeg kan av nyhetsartikler bare for å tenke meg bort. Er det noen som kjenner seg igjen? Drar jevnlig til psykolog fordi jeg sliter så innmari mye med prestasjonsangst. Hva gjør jeg dere.. det ødelegger meg totalt J 25 . Anonymkode: d9292...a04
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg slet i noen år med generell angst/panikkangst. Som du beskriver var jo morgenen verst, for det var så mye å grue seg til i mitt hode. Bare selve reisen til og fra jobb var helt uutholdelig og utrolig vanskelig å få til. Så jeg hadde endel rutiner jeg prøvde å gjøre - og enkelte hjalp bedre enn andre. Men det viktigste man kan gjøre er nok å få kroppen til å roe seg som best en kan - uten å forvente resultater. Det betyr at du må legge bort mobilen. Jeg tyr ofte til den type distraksjoner (også om jeg har det emosjonelt vanskelig) - men det bidrar bare negativt i lengden. Det som er lurere, er at du laster ned en app med korte guide til meditasjon/pusteøvelse. Bare 10 minutter eller mindre - nok til at du kommer til å gidde å gjøre det. Dette kan du også med fordel gjøre ved leggetid. Og så anbefaler jeg deg å finne en treningsform som du merker virker avreagerende. Jeg har funnet ut at styrketrening og strikking (sistnevnte begynte jeg ikke med før jeg er 37 nå :P ) hjelper meg bra på negativt tankespinn - sannsynligvis fordi jeg må telle/fokusere på noen detaljer som er «enkle». Når du pusser tennene så må du aktivt gjøre det rolig, og når du spiser frokost må du spise sakte. Jeg merket at hele kroppen var oppjaget, og jeg måtte tvinge den til å være litt mer rolig. Så brukte jeg pusteøvelser når jeg merket pulsen steg litt. Dette må du praktisere hver dag - og jeg lover faktisk at det bidrar positivt. Jeg er fornøyd med Insight TImer som er en gratis app - jeg trenger guidet med musikk for å slappe av. Anonymkode: bd172...187 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Jeg hater morgener! Har en sånn uro i kroppen og hodet. Sykt ekkelt. Roer seg utover dagen og jeg føler meg aller best om kvelden. Anonymkode: 0bec5...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet i noen år med generell angst/panikkangst. Som du beskriver var jo morgenen verst, for det var så mye å grue seg til i mitt hode. Bare selve reisen til og fra jobb var helt uutholdelig og utrolig vanskelig å få til. Så jeg hadde endel rutiner jeg prøvde å gjøre - og enkelte hjalp bedre enn andre. Men det viktigste man kan gjøre er nok å få kroppen til å roe seg som best en kan - uten å forvente resultater. Det betyr at du må legge bort mobilen. Jeg tyr ofte til den type distraksjoner (også om jeg har det emosjonelt vanskelig) - men det bidrar bare negativt i lengden. Det som er lurere, er at du laster ned en app med korte guide til meditasjon/pusteøvelse. Bare 10 minutter eller mindre - nok til at du kommer til å gidde å gjøre det. Dette kan du også med fordel gjøre ved leggetid. Og så anbefaler jeg deg å finne en treningsform som du merker virker avreagerende. Jeg har funnet ut at styrketrening og strikking (sistnevnte begynte jeg ikke med før jeg er 37 nå ) hjelper meg bra på negativt tankespinn - sannsynligvis fordi jeg må telle/fokusere på noen detaljer som er «enkle». Når du pusser tennene så må du aktivt gjøre det rolig, og når du spiser frokost må du spise sakte. Jeg merket at hele kroppen var oppjaget, og jeg måtte tvinge den til å være litt mer rolig. Så brukte jeg pusteøvelser når jeg merket pulsen steg litt. Dette må du praktisere hver dag - og jeg lover faktisk at det bidrar positivt. Jeg er fornøyd med Insight TImer som er en gratis app - jeg trenger guidet med musikk for å slappe av. Anonymkode: bd172...187 Tusen takk for svar du. Dette var godt å lese på en så stressa morgen. God reise til jobben da ☺ Anonymkode: d9292...a04 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar du. Dette var godt å lese på en så stressa morgen. God reise til jobben da ☺ Anonymkode: d9292...a04 Bank i bordet - jeg har ikke hatt det sånn på flere år. Men det krevde utrolig mye jobbing å komme dit, jeg brukte tross alt noen år fra tidlig 20 år til å bygge sakte men sikkert opp - skulle være «flink» og håndtere alt selv. Det virket jo ikke, for å si det sånn. Learning by doing wrong Anonymkode: bd172...187
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Hadde det sånn en periode for noen år siden, men det kan forklares med at jeg hatet jobben min som pesten. Du kan tro lettelsen var stor da jeg endelig sluttet og slapp å møte der mer. Nå elsker jeg morgener. Våkne tidlig, ha energi til å være produktiv, lage frokost og se på at landet våkner. Er student så det varierer litt når jeg må ut hver dag, kanskje det er derfor jeg trives så godt nå. Pleier å sette på noe på Youtube som jeg liker, enten musikk eller en gaming kanal da det gjør meg glad å høre på. Leser litt i en bok, koser meg med frokosten og åpner vinduet for å slippe inn frisk luft. Prøver også å våkne hvertfall et par timer før jeg må dra, det hjelper. Leser ikke nyheter og sjekker aldri sosiale medier om morgenen fordi det bare stresser. Leser heller en bok. Anonymkode: 974fa...859
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det sånn en periode for noen år siden, men det kan forklares med at jeg hatet jobben min som pesten. Du kan tro lettelsen var stor da jeg endelig sluttet og slapp å møte der mer. Nå elsker jeg morgener. Våkne tidlig, ha energi til å være produktiv, lage frokost og se på at landet våkner. Er student så det varierer litt når jeg må ut hver dag, kanskje det er derfor jeg trives så godt nå. Pleier å sette på noe på Youtube som jeg liker, enten musikk eller en gaming kanal da det gjør meg glad å høre på. Leser litt i en bok, koser meg med frokosten og åpner vinduet for å slippe inn frisk luft. Prøver også å våkne hvertfall et par timer før jeg må dra, det hjelper. Leser ikke nyheter og sjekker aldri sosiale medier om morgenen fordi det bare stresser. Leser heller en bok. Anonymkode: 974fa...859 Så godt å høre at jeg ikke er den eneste som ikke har sosiale medier. Aldrii brukt det heller. Jeg foretrekker også å lese en bok eller se på litt tv. Men ikke noe mer enn det. Vi lever i en så utrolig prestasjons press verden at det ikke går an. Det ligger ingen mening i å vite hva noen har kjøpt eller har på seg. Det hele r bare brukt på feil måte. Mennesker er ikke skapt for å være perfekte. Og det er jo det samfunnet er blitt snart. Takk for at du deler dette med meg. Betyr mye☺ Anonymkode: d9292...a04 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #8 Skrevet 3. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre at jeg ikke er den eneste som ikke har sosiale medier. Aldrii brukt det heller. Jeg foretrekker også å lese en bok eller se på litt tv. Men ikke noe mer enn det. Vi lever i en så utrolig prestasjons press verden at det ikke går an. Det ligger ingen mening i å vite hva noen har kjøpt eller har på seg. Det hele r bare brukt på feil måte. Mennesker er ikke skapt for å være perfekte. Og det er jo det samfunnet er blitt snart. Takk for at du deler dette med meg. Betyr mye☺ Anonymkode: d9292...a04 Liv og stressnivåer har blitt mye bedre etter jeg sluttet å bry meg om hva folk mener, det er sikkert og visst 😄 Har fremdeles mål og drømmer, men de gjør jeg for meg, ikke for status eller andres lykke. Har sosiale medier også, men de sjekker jeg sjeldent, rett og slett fordi de ikke interesserer meg på samme måte lenger. Film, serier og bøker gir mye mer glede enn å følge med på bolig-drømmen eller selfiene til naboen. Anonymkode: 974fa...859
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har hatt det sånn i perioder gjennom livet, og har nok lett for å føle angst. Morgener og søndager. Jeg syns den første som svarte deg hadde mange gode tips. Jeg har også erfart at det til tider handler om jobben, som kan være ganske stressende. Nå er jeg hjemme i foreldrepermisjon, og kjenner ikke stresset /angsten i det hele tatt. Så for min del må jeg nok gjøre noe med jobbsituasjonen min nå. Noen ganger kan det være et tegn på at man bør gjøre endringer i livet. Men noen ganger vil ikke slike endringer virke, og man må jobbe med seg selv. Da jeg var yngre, var jeg "redd" hver morgen, nesten samme hva jeg skulle. Det har blitt bedre med årene, når jeg har blitt mer trygg på meg selv, og mindre opptatt av prestasjoner Anonymkode: 6d1d6...cf5
Becka Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Jeg kjenner meg igjen å være verst om morgenen. Jeg har en jobb med en del ettermiddagsvakter, og spesielt på denne tiden sliter jeg med å stå opp. Jeg ser ikke poenget med å stå opp når erfaringen med verst om morgenen er så sterk. Så har på en måte kommet i en ond sirkel. Nesten hver kveld når jeg legger meg å er bedre, så tenker jeg at, i morgen, blir det bedre. Men så våkner jeg med samme vonde følelse. Lurer litt på hvorfor det er verst da. Jeg gruer meg ikke til jobben min. Men takk for tips! Jeg skal også sjekke det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå