Gå til innhold

Hva gjør du mens du spiser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter at jeg ble student og flyttet for meg selv har måltidene bare blitt til at jeg sitter og ser på noe på PCen samtidig som jeg spiser. Jeg savner å ha fine og koselige måltider med familien, og det å bare stirre inn i en skjerm er nok et av de verste alternativene når jeg ikke kan gjøre det.

Derfor har jeg i det siste prøvd å endre måltidsrutinene mine slik at det blir litt finere. Prøver å bare sitte og lytte til musikk eller podcast og nyte det litt mer. Det hender også at jeg leser i en bok. 

Dere som spiser alene, hva gjør dere mens dere spiser for at måltidet skal bli en hyggelig stund? 

Anonymkode: 72830...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

All lyd av og så ser jeg på fuglene som spiser utenfor kjøkkenvinduet. Er ikke så dumt å ha noen stunder med uforstyrret hode😊

Endret av Macro
  • Liker 5
Skrevet

Akkurat nå som student? Jeg leser til eksamen mens jeg spiser. Ellers blir det nok en god del youtube og netflix 

Anonymkode: 64a6a...cc0

Skrevet

Jeg ser omtrent alltid på TV når jeg spiser, i den grad nå at hvis det ikke er noe jeg har lyst til å se på mens jeg spiser, så gidder/vil jeg heller ikke spise.

Jeg bor alene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan til nød lese bok, men da må det være brødmat, og te ved siden av.

Skrevet

Jeg ser på nyhetene når jeg spiser frokost, og på en eller annen serie til middag. 

Naboen min sitter bare og tenker og ser ut i luften når han spiser frokost. Jeg synes det ser så utrolig koselig ut av en eller annen grunn, men blir veldig urolig om jeg skal sitte sånn... 

Anonymkode: e4af3...384

Skrevet

Jeg leser bok eller ser netflix på mobilen når jeg spiser alene. Er ikke utsikt til hverken TV eller vindu der jeg har kjøkkenbordet... litt stusselig.

Bor med datteren min,og er streng på at vi ikke har mobil eller andre ting når vi spiser sammen. 

Skrevet

Ser på TV 👍🏻

Anonymkode: dac14...e6d

Skrevet

Tv'en er av og vi koser oss med maten og hyggelig prat. Jeg klarer ikke å spise hvis jeg har bråk rundt meg

Skrevet
7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Tv'en er av og vi koser oss med maten og hyggelig prat. Jeg klarer ikke å spise hvis jeg har bråk rundt meg

Hvem prater du med når du spiser alene? 

• Liker 9
Skrevet

For det meste tv eller leser på mobilen. Men av og til setter jeg meg ved kjøkkenbordet og koser meg med litt radio og ser ut på naturen :)

Anonymkode: 92ca4...858

Skrevet

De siste par månedene så har mat og TV vært ganske faste kompanjonger. Ellers blir det gjerne til at jeg leser mens jeg spiser. 

Gjest shadowofthewind
Skrevet

Sitter som oftest foran pc'n eller tv-skjermen for å få litt selskap siden jeg ikke kjenner noen.

Skrevet

Jeg ser gjerne en serie på Netflix mens jeg leser. Jeg for min del synes det er koselig, men jeg savner innimellom å ha måltider sammen med noen.

Anonymkode: 30433...c5a

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem prater du med når du spiser alene? 

Spiser aldri alene

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva gjør du mens du spiser?

Ser på TV.

Skrevet

Ser Netflix eller noe på Youtube. Bor alene. Når jeg er med kjæresten ser vi enten noe sammen, eller så nyter vi bare maten og prater. Varierer :)

Anonymkode: 1c4e2...1e6

Skrevet

Ser på fuglene koser  seg med maten jeg har hengt ut til dem, er en stund med fred og ro fra skjerm. Utsikten er også massive fjell og fjord så er jo vakkert uansett hva jeg ser på.

Anonymkode: f19b4...6ce

Skrevet

Prøver å fokusere mest på maten jeg spiser, så det blir enten lav musikk eller podcast. Enkelte ganger kan jeg ha på en og annen dokumentar, men liker det ikke. Hadde jeg hatt noe utsikt, hadde jeg satt meg ved vinduet. Har brede karmer, men ser tvers over på naboen :( 

Anonymkode: 2841f...78a

Skrevet

Samboer og jeg spiser som regel sammen, vi ser gjerne på en tv-serie eller film mens vi spiser. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...