Gå til innhold

Dyrt utdrikningslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stusser litt over et utdrikningslag jeg var i forrige helg. Vi var 15 personer, vi betalte 1000 kr hver. Altså 15.000!!! totalt. Det vi gjorde: spiste lunsj - betalte selv. Aktivitet  i 45 min (sang/dansekurs) - ink i pris. Mat hjemme hos forlover- ink i pris. Velkomstdrink - ink i pris. Egen alkohol måtte medbringes. Taxi til byen - inkl i pris. Forloverne hadde pyntet litt hjemme med stæsj frs butikker - men ikke noe overdådig greier. 

Kan dette virkelig koste så mye!?!? Stusser også over at alle måtte betale samme pris uavhengig om du skulle være med på alt eller ei. Har ikke sagt noe om dette da jeg ikke vil virke gjerrig, men lurer oppriktig på om slike lag koster så mye totalt? Fatter ikke hva de pengene har gått til. 

Anonymkode: 44afc...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her betalte deltakerne i underkant av 1000 kr da jeg arrangerte. Det inkluderte sjampagnefrokost/lunsj, dansetime, laser tag, mellommåltider gjennom dagen, middag og snacks på kvelden og frokost dagen derpå. De måtte ha med noe drikke selv. Aktivitetene var vel det som dro opp prisen mest, mener det kostet mellom 200 og 300 per aktivitet. 

Anonymkode: 996cc...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her betalte deltakerne i underkant av 1000 kr da jeg arrangerte. Det inkluderte sjampagnefrokost/lunsj, dansetime, laser tag, mellommåltider gjennom dagen, middag og snacks på kvelden og frokost dagen derpå. De måtte ha med noe drikke selv. Aktivitetene var vel det som dro opp prisen mest, mener det kostet mellom 200 og 300 per aktivitet. 

Anonymkode: 996cc...51d

Dette virka jo litt mer? Hvor mange var dere?

Synes det her virker veldig stusselig, men vet ikke hva som er normalt. Ikke det at prisen er det viktigste, altså, men liker ikke urettferdighet. 

Anonymkode: 44afc...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg stusser litt over et utdrikningslag jeg var i forrige helg. Vi var 15 personer, vi betalte 1000 kr hver. Altså 15.000!!! totalt. Det vi gjorde: spiste lunsj - betalte selv. Aktivitet  i 45 min (sang/dansekurs) - ink i pris. Mat hjemme hos forlover- ink i pris. Velkomstdrink - ink i pris. Egen alkohol måtte medbringes. Taxi til byen - inkl i pris. Forloverne hadde pyntet litt hjemme med stæsj frs butikker - men ikke noe overdådig greier. 

Kan dette virkelig koste så mye!?!? Stusser også over at alle måtte betale samme pris uavhengig om du skulle være med på alt eller ei. Har ikke sagt noe om dette da jeg ikke vil virke gjerrig, men lurer oppriktig på om slike lag koster så mye totalt? Fatter ikke hva de pengene har gått til. 

Anonymkode: 44afc...e46

Sjekk opp på nettet hva aktiviteten koster, så finner du det fort ut. Pris for mat og drikke kommer helt an på hva dere hadde. Billig cava eller champagne, det trekker jo prisen opp og med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres absolutt ut som lite valuta for pengene. Tipper deltakerne har sponset både brud og forlovere, og fortsatt har de gått i pluss. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser litt over et utdrikningslag jeg var i forrige helg. Vi var 15 personer, vi betalte 1000 kr hver. Altså 15.000!!! totalt. Det vi gjorde: spiste lunsj - betalte selv. Aktivitet  i 45 min (sang/dansekurs) - ink i pris. Mat hjemme hos forlover- ink i pris. Velkomstdrink - ink i pris. Egen alkohol måtte medbringes. Taxi til byen - inkl i pris. Forloverne hadde pyntet litt hjemme med stæsj frs butikker - men ikke noe overdådig greier. 

Kan dette virkelig koste så mye!?!? Stusser også over at alle måtte betale samme pris uavhengig om du skulle være med på alt eller ei. Har ikke sagt noe om dette da jeg ikke vil virke gjerrig, men lurer oppriktig på om slike lag koster så mye totalt? Fatter ikke hva de pengene har gått til. 

Anonymkode: 44afc...e46

De har gått i lommene på forloveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var forlover ga jeg link et fullstendig budsjett i google docs som alle inviterte kunne se på både før og etter påmelding. Jrg synes det er helt innafor å be om å få se et breakdown av hva som kostet hva

Anonymkode: a895f...02d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva dere spiste som var inkludert i prisen, hvor langt dere tok taxi eller hvor mye aktiviteten kostet per hode. Men alt du nevner er jo ting som kostet, og ofte kan det koste en del. Det er ellers helt vanlig at det gjestene betaler inkluderer alt for bruden. 

Fikk du ikke info/spurte om prisen på forhånd? Eller om opplegget og hva som var inkludert? Sa du klart i fra at du ikke tenkte å være med på alt? 

1000 kr er ellers ganske standard for utdrikningslag på en dag, og jeg har aldri betalt mindre i noen av de utdrikningslagene jeg har vært i. Dersom man synes det er for dyrt/blir for dårlig valuta for pengene, er det jo helt greit å takke nei til utdrikningslag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ymra skrev:

 

Jeg var med på alt, men det var andre som ikke deltok hele dagen. 

Jeg stusser jo fordi jeg tenker disse tingene i utgpktet ikke er så dyre. Maten bestod av hovedsaklig grønnsaker.  Blant annet. Pluss pluss.

Nei, ingen har spurt via gruppa slik at vi andre har sett det iallfall. 

Har vært i et annet utdrikningslag med færre personer og cirka samme sum hvor vi har fått mer valuta for penga ila dagen. Da fikk vi drinker/shots gjennom hele kvelden, lunsj, middag og liten niste med godis og mellombar. Oog aktivitet. 

Anonymkode: 44afc...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var med på alt, men det var andre som ikke deltok hele dagen. 

Jeg stusser jo fordi jeg tenker disse tingene i utgpktet ikke er så dyre. Maten bestod av hovedsaklig grønnsaker.  Blant annet. Pluss pluss.

Nei, ingen har spurt via gruppa slik at vi andre har sett det iallfall. 

Har vært i et annet utdrikningslag med færre personer og cirka samme sum hvor vi har fått mer valuta for penga ila dagen. Da fikk vi drinker/shots gjennom hele kvelden, lunsj, middag og liten niste med godis og mellombar. Oog aktivitet. 

Anonymkode: 44afc...e46

Få regnestykket fra forloveren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...