Gjest Virvar Skrevet 30. mars 2005 #1 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har fått vallergan som er en allergimedisin, mot søvnvansker. Søvnvanskene kommer av at jeg tar Risperdal mot tankemylder. I går tok jeg for første gang en vallergan 10 mg tabl, og en 2 mg Risperdal, (tidligere har jeg tatt 1 mg risperdal om kvelden) og jeg har sovet. Men da jeg skulle på jobb så var jeg helt i ørska, greide ikke våkne, ville bare legge meg igjen, så jeg endte opp med å ringe og si at jeg var syk. Så la jeg meg og greide å sove noen timer til. Men fremdeles så er jeg sløv og døsig. Har egentlig bare lyst å legge meg igjen. Prøver å gjøre litt i huset for å våkne til. Har prøvd med Cola med tanke på at kofeinen ville våkne meg til. Men dette er rett og slett ekkelt. Føler meg sløv, likegyldig, har bare lyst til å legge meg. Og jeg er redd for å ta piller i kveld hvis også morgendagen blir slik. Har noen erfaring med disse medisinene?
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #2 Skrevet 30. mars 2005 Vallergan er som du sier, en allergimedisin. Den brukes imidlertid ikke mot allergi, men man benytter den sedative effekten 1. generasjonsantihistaminer har til de som har soveproblemer. Den er ikke vanedannende slik som valium, vival osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå