Gå til innhold

"Søt" vs. "pen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk melding av han jeg var på date med i går. Han takket for i går, skrev at han hadde storkoset seg og omtalte meg som "søt". Er det dumt av meg å henge meg opp i at han kalte meg dét og ikke "pen"? 

Vi er 24 og 27 år. 

Anonymkode: 80eb2...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er dumt av deg å henge deg opp i det. Personlig liker jeg bedre å bli kalt søt for det går mye på personlighet også. Pen er liksom kun utseendet 

Anonymkode: 449a4...fa7

• Liker 14
Skrevet

Ja. Det er tåpelig av deg å henge deg opp i. Han kalte deg søt, hvorfor holder ikke det?

Anonymkode: 89b4f...d20

• Liker 3
Skrevet

Søt trenger ikke bare dreie seg om utseendet slik som pen gjør, derfor synes jeg du burde ta det som et større kompliment å bli kalt søt enn pen.

Anonymkode: bf012...d5c

• Liker 9
Skrevet

Føler "søt" omfatter personlighet og utseende i ett, mens "pen" kun omhandler utseende. Så "søt" passer nok bedre i denne sammenhengen. :) 

Anonymkode: 07806...bae

• Liker 13
Skrevet

Søt forbinder jeg mer med tiltrekkende på alle måter. Pen høres litt business-overfladisk ut.

Anonymkode: e72c2...bac

• Liker 1
Skrevet

ER du 24 år? (Eller enda verre, 27?)

Anonymkode: ca16d...d49

• Liker 4
Skrevet

Du henger deg litt for mye opp i det ja. Dere har vært på en eneste date. Han ga deg et kompliment (eller to - han storkoste seg også), så ta imot det. 

Jeg kan forstå problemstillingen, likevel. Vi jenter vil jo være alt. Søt og pen har litt ulike assosiasjoner. Er man pen er man objektivt sett fysisk attraktiv på en måte alle kan anerkjenne, men man kan også ha en elendig personlighet. Er man søt har man også sjarmen med, men man kan også være mindre klassisk pen. 

Dere har hatt EN date. Ikke tenk på det. 

Anonymkode: b1575...a5f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du henger deg litt for mye opp i det ja. Dere har vært på en eneste date. Han ga deg et kompliment (eller to - han storkoste seg også), så ta imot det. 

Jeg kan forstå problemstillingen, likevel. Vi jenter vil jo være alt. Søt og pen har litt ulike assosiasjoner. Er man pen er man objektivt sett fysisk attraktiv på en måte alle kan anerkjenne, men man kan også ha en elendig personlighet. Er man søt har man også sjarmen med, men man kan også være mindre klassisk pen. 

Dere har hatt EN date. Ikke tenk på det. 

Jeg forbinder søt med mer klassisk pen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil mye heller være søt enn pen. Når man er søt har man det lille ekstra, og de fleste som er skikkelig pene, har et søtt utseende 🙂

Anonymkode: 67bd8...46c

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forbinder søt med mer klassisk pen.

Noen tenker kanskje slik, men jeg tror jevnt over at "søt" slenges mer rundt. Vi sier jo at noe er "søtt" gjort, og vi kaller babyer, kattunger og strikkegensere søte. Det er en litt "naww"-faktor som har med å uskyld å gjøre, som jo er en motsats til det rent seksuelle.

• Liker 2
Skrevet

Når en gutt syntes en jente er søt, er hun kjæreste materiale. En pen, sexy, deilig jente er kun overfladisk og betyr kun sex.

Anonymkode: 45d4c...a7b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når en gutt syntes en jente er søt, er hun kjæreste materiale. En pen, sexy, deilig jente er kun overfladisk og betyr kun sex.

Hvis han har et madonna/hore-syndrom, er nok det tilfelle. Men det er jo et ganske negativt syn på menn generelt.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tenker kanskje slik, men jeg tror jevnt over at "søt" slenges mer rundt. Vi sier jo at noe er "søtt" gjort, og vi kaller babyer, kattunger og strikkegensere søte. Det er en litt "naww"-faktor som har med å uskyld å gjøre, som jo er en motsats til det rent seksuelle.

Jeg tenker på klassiske kjønnsroller, hvor naaw-faktoren faktisk er seksuell, og uskyld noe man kler seg i. Dåning og «woops!» er kanskje ikke så aktuelt lenger, men det er noe der likevel. Og kvinner vil gjerne foretrekke en verdensvant mann med litt på samvittigheten.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er da vel fullt mulig å være sexy og søt samtidig? Den kombinasjonen gjør noen uimotståelig. Pen er ikke ensbetydende med å være sexy. Pen og søt handler om å være pen i ansiktet (søt kan også omhandle personlighet), mens å være sexy handler om fysikk og sexapell. Et søtt utseende (ikke oppførsel) handler om å være vakker i ansiktet. 

Anonymkode: 67bd8...46c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det dumt av meg å henge meg opp i at han kalte meg dét og ikke "pen"? 

Er du sikker på at du er pen, da?

Anonymkode: 73d26...c3b

Skrevet

Har blitt kalt

sexy

pen 

vakker 

nydelig

frøken

sjønning

fru

deilig

skatt

pus

lovely

diamant

søt

spiller ingen rolle, de liker deg, beste jeg vet er å bli kalt med navnet mitt.;)

Anonymkode: df6a0...1b6

Skrevet

Er du pen da? Pen for meg er: kunne vært modell (for både kvinner og menn). Normalt attraktive kvinner blir da søt og lignende.

Anonymkode: 8dca7...f15

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart. Kjæresten min kaller meg sexy ofte. 

Anonymkode: a00bf...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...