Gå til innhold

Lære spansk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bo i Spania for en periode og lurer på om det er et vanskelig språk å lære ?

Anonymkode: 9322e...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg vil si at det alltid krever en innsats å lære et nytt språk, men at spansk så absolutt er et språk som er morsomt og overkommelig å lære. Det opplevde jeg selv - og det opplever mine elever i 8.klasse. Underviser i begynnerspansk.

Det kan være lurt å melde seg på et kurs. Motiverende med en lærer eller kursholder som sørger for fin progresjon og som man kan få hjelp fra. I tillegg lærerikt å være sammen med andre. 

Anbefaler også appen Duolingo. Lykke til, og god flytting! 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk er MYE lettere å lære enn våre nabospråk finsk og russisk – og samisk, for den del. Uttalen er regelrett og orda er i noen tilfeller mulig å gjette seg til betydningen av. Grammatikken er ganske lett å lære, vil jeg si – à la fransk.
Om en trenger et spark bak for å opprettholde innsatsen, er det fornuftig å melde seg på et kurs. Men progresjonen pleier være lite å skryte av. 
Min metode for å lære meg spansk er ikke for alle: Kjøpte grammatikk og ordbok samt en spansk oversettelse av en roman jeg kjente godt fra norsk og fra originalspråket, og klemte igang. Første sida gikk ikke på én dag, for å si det sånn, men det gikk lettere etter hvert.

Anonymkode: bc828...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...