Gå til innhold

Postnord har levert pakke, men den er ikke her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle få en pakke, to faktisk, levert av PostNord. Den skulle vært levert igår mellom  klokken 13 og 17. 

Jeg var hjemme fra 14, og har ikke fått noe pakke. Men i PostNord appen står det at pakkene ble levert 15... 

Jeg har fått pakker levert sånn før, ingen som stjeler her liksom, og pakkene jeg skulle få veide til sammen 45kg... 

Må ringe PostNord på mandag og høre, men noen som har erfaring med at de sier de har levert men ikke har det?

Anonymkode: 9d840...f20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med at den er levert kan det like gjerne bety at de har åpna vinduet i nærmeste rundkjøring og pælma pakka i din retning.

Har alltid vært tull med de. Prøv å ring de. Skal garantere at du ikke kommer til å forstå hva som sies.

• Liker 15
Skrevet

Ut ifra PostNords historikk å bedømme er det vel mer sannsynlig at den har blitt levert til feil sted. 

Anonymkode: 9a21d...6a6

• Liker 8
Skrevet

At den er levert betyr vel egentlig bare at de ikke har den lenger. :fnise:

Har ingen gode erfaringer med postnord. 

Anonymkode: 2a5b7...52f

• Liker 12
Skrevet

Den er sannsynligvis forsøkt utlevert i Prinsens gatei Trondheim og ikke i Oslo og så har de konkludert med at det ikke var noen hjemme og sendt den i retur...

Eksemplet er fritt valgt men er like forbauset hver gang Post Nord faktisk klarer få fram pakkene mine i første forsøk, og jeg har mer enn en gang opplevd de er havnet i feil by. 

Ring kundeservice og spør. Deretter sender du klagemail til Post Nord med kopi til firmaet du kjøpte fra. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri hatt et problem med Post Nord, men opplevde en gang at pakken stod som utlevert uten å ha vært det. Da ble loggen oppdatert med "under transport" eller lignende igjen dagen etter.

Skrevet

Postnord har alltid levert pakkene som jeg har bestilt uten problemer. Men trackingen deres er ikke særlig god.

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd litt problemer fra postnord med å få meldinger som ikke stemmer, ikke få meldinger i det hele tatt og slikt. 

Anonymkode: 5e4bd...fd0

Skrevet
5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Postnord har alltid levert pakkene som jeg har bestilt uten problemer. Men trackingen deres er ikke særlig god.

Enig her. Alltid fått det jeg skal. 

Skrevet

Ring og hør:P Jeg fikk nylig pakke fra post nord. Den var lagt på dørmatta antakelig(ute i et borettslag), men det er så mye vind at jeg helt tilfeldigvis fant den forblåst halvveis bortover fellesplenen :nei: Det ligger en stein rett ved døra nettopp pga. slike ting(mottar en del pakker), kunne de ikke benyttet seg av den da?

Anonymkode: 1728a...ad0

• Liker 3
Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd at de ikke en gang sjekker om noen er hjemme, men henger pakka på postkassa rett ved en trafikkert vei. Har sluttet å handle hos butikker som bruker PostNord som leverandør.

• Liker 3
Gjest shadowofthewind
Skrevet

Har ofte fått varer fra Postnord uten problemer. Tror problemene har litt med hvor man bor? For har ikke hatt problem med dem her.

Skrevet

Vet du om det er andre i de 2-3 nærmeste fylkene som heter det samme som deg? Jeg opplevde at en person med samme navn som meg også hadde bestilt noe som skulle leveres med Postnord, og dermed fikk både min og sin egen pakke (var jo på samme ruta, selv om vedkommende bor i et annet fylke...).

Anonymkode: 75a05...ef5

Skrevet
6 timer siden, Gaea skrev:

Jeg har aldri hatt et problem med Post Nord, men opplevde en gang at pakken stod som utlevert uten å ha vært det. Da ble loggen oppdatert med "under transport" eller lignende igjen dagen etter.

En sjåfør som har måttet rydde opp etter en annen da regner jeg med, i visse firma forekommer slikt tidvis, er selv i transportbransjen så har opplevd det selv også... Men den tid er over for lengst for min del, ville aldri kjørt en Postnord bil da det er mest østeuropeere som jobber i slike kjipe selskap hvor arbeidsforholdene og lønnen er en vits.

Skrevet

Prøver å styre unna nettbutikker som bruker PostNord etter et evig styr med å få pakkene mine før jul i fjor. 

Anonymkode: d0f54...aa1

Skrevet

Jeg savner den tiden da post ble levert i postkassen, eller om den var for stor, på postkontoret. Enkelt og greit. Nå er det et salig rot med firmaer som ringer deg midt på dagen og sier med forbauset stemme at de ikke finner deg hjemme. Eller påstår at de har prøvd å levere selv om du faktisk har vært hjemme hele tiden. Eller bare dumper pakken på dørstokken overlatt til vær, vind eller tyver. Eller ringer og sier at de ikke finner adressen din, selv om posten har funnet deg i alle år. Eller ber deg kjøre til andre siden av byen, evt en annen by, for å hente pakken selv. Eksemplene er mange. 

Anonymkode: 8942e...08d

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt og greit. Nå er det et salig rot med firmaer som ringer deg midt på dagen og sier med forbauset stemme at de ikke finner deg hjemme.

Såååå enig. De fleste mennesker har da annet å gjøre midt på dagen (f.eks. jobbe) enn å sitte  hjemme og vente på en pakke som kommer på døra. Jeg har post i butikk like ved her jeg bor, men har likevel opplevd budfirma som ikke kunne levere den dit for de måtte ha underskrift. Løsningen ble at de leverte pakken på jobben min. Helt håpløst. Jeg er på jobb for å jobbe, ikke for å ta i mot private pakker. 

Hva er galt med å levere pakken til postkontoret, liksom? :klo:

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg savner den tiden da post ble levert i postkassen, eller om den var for stor, på postkontoret. Enkelt og greit. Nå er det et salig rot med firmaer som ringer deg midt på dagen og sier med forbauset stemme at de ikke finner deg hjemme. Eller påstår at de har prøvd å levere selv om du faktisk har vært hjemme hele tiden. Eller bare dumper pakken på dørstokken overlatt til vær, vind eller tyver. Eller ringer og sier at de ikke finner adressen din, selv om posten har funnet deg i alle år. Eller ber deg kjøre til andre siden av byen, evt en annen by, for å hente pakken selv. Eksemplene er mange. 

Anonymkode: 8942e...08d

Posten har jo lang shitorie og vet hvor folk bor. Postnord er nye og vet ikke hvor alle bor, samt at det er ikke sikkert det er lokale sjåfører som er kjent i området

I posten måtte man forklares hvor folk som skulle ha pakker bodde, noe som var tungvint

Skal sies at jeg opplever postnord som slappe med å bruke google maps. Huset mitt er kjempeenkelt å finne om man plotter inn adressen, men har fått pakke på feil sted alikvel etter at de ringte og ville jeg skulle forklare veien. Mye enklere å sjekke på maps selv..

Anonymkode: a1808...a9a

Skrevet

Det har vært veldig mye rot med PostNord den siste tiden. Jeg har fått pakker levert fra dem over lengre tid og det har alltid gått fint, men de siste ukene der jeg har bestilt noe har det vært masse rot med trackingsystemet. Jeg får beskjed om at en pakke er klar for henting, men uten hentekode og utleveringsstedet finner den ikke. Snakket med en kollega, og de hadde rotet bort hennes pakke. Nå har jeg nylig fått en purring på henting, og jeg fikk aldri en beskjed i utgangspunktet.

Mulig det er noe som har skjedd av endringer innad firma. Kontakt dem uansett.

Skrevet

Denne er litt utenfor, men PostNord har reklame på tv der de sier "lurer du på julegavene er? PostNord." hei jeg lo ganske ironisk 🙃

Anonymkode: f33df...e06

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...