Gå til innhold

Hva er de sterkeste ordene vi har på norsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av og til er det slik at man rett og slett slipper opp for ord som er ekstreme nok til å beskrive noe. Som:

- hvis man hater noe så sterkt at ordet "hate" blir for svakt. Eller at det å si at man "fordømmer en handling" ikke er sterkt nok. Hvilke ord bruker vi da? Både på positive og negative ord.

- hvis man skal bruke et ord for å beskrive intensiteten av noe. En bil som kjører litt fort, veldig fort, forferdelig fort, jævlig fort..

Så hva er de mest ekstreme slike ordene vi har?

Anonymkode: 71d0b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å "fordømme" har blitt svada for min del. Bare noe piss man lirer av seg om det har skjedd noe trist.

 

Jeg bruker ofte skremmende. Bilen kjørte skremmende fort, jeg hater dyremishandlere skremmende mye osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt. Du har behov for å gå ett og to knepp opp. Da kan du starte med å se på normal-leie for språket ditt. Hvis du bruker mye "hater så jævlig mye" og "dritfort" om ganske vanlige ting, så har du jo brukt opp kraftuttrykkene. Du har normalisert dem fra kraftuttrykk til hverdagsspråk, og må da ut på let etter noe som eskalerer.

Alternativt så kan du dempe hverdagsspråket et par knepp, og spare kraftuttrykkene du allerede har til anledninger de passer bedre til.

Anonymkode: 978b9...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...