Ny Bruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Sønnen på 18 mnd. spiser bare med hender og gaffel. Liker ikke å bli matet med skje de siste 5 mnd. Derfor håper jeg at denne tråden blir en god inspirasjonstråd til alle foreldre som trenger tips til barnevennlige middager/finger food. Noen tips? Hva serverte dere deres ettåringene sist?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Når de er over et spiser de det samme som resten av familien. Anonymkode: 370a1...f7c
Ny Bruker Skrevet 30. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når de er over et spiser de det samme som resten av familien. Anonymkode: 370a1...f7c Ja, det vet jeg. Barnet har begynt å spise "voksenmat" fra ett år. Problemmet vårt er at ikke alt vi spiser kan spises uten bestikk / er barnevennlig (supper, gryter, indisk mat, grøt osv.) Så jeg rett ogs slett trenger inspirasjon til flere retter for å variere. Ellers spiser han rene, friske grønnsaker som paprika, strimler av gulrot, agurkskiver. Liker ikke kokte eller bakte grønnsaker lengre, men smaker på dem hver gang for å sjekke om det er noe han kunne tenke seg å spise alle mulige frukt og bær. Favoritt hjemme, men jeg begrenser pga. av fruktose Alle typer bakt og stekt kjøtt og fisk, ikke i gryter/supper. Her føler jeg det blir lite variasjon i matretter. Blir jo ofte kjøtt på spyd, hjemmelagde kjøttkaker, bakte fileter. Alle typer kokt pasta Jeg vil gjerne høre om flere typer fingermat/middager man kan tilby barna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå