Gå til innhold

Hva legger du i "sjelevenn"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis en mann eller kvinne som du datet kalte seg for sin sjelevenn...hva ville du lagt i det?

Anonymkode: 41288...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

God kjemi/kontakt

Anonymkode: 5d38a...e54

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor lenge vi hadde kjent hverandre

Var det kort ville jeg tenkt han drømte og overdrev. Var det lenge ville jeg kanskje følt det samme og i det legger jeg sjelens andre halvdel,  to sjeler som hører sammen enten som bestevenner eller kjærester eller begge deler :)

Anonymkode: 9c978...0f0

• Liker 1
Skrevet

Tror det kan handle om en dypere forståelse for hverandre. At en føler at den andre skjønner deg på en unik måte. 

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det lenge ville jeg kanskje følt det samme og i det legger jeg sjelens andre halvdel,  to sjeler som hører sammen enten som bestevenner eller kjærester eller begge deler :)

Anonymkode: 9c978...0f0

15 timer siden, SoWhat? skrev:

Tror det kan handle om en dypere forståelse for hverandre. At en føler at den andre skjønner deg på en unik måte. 

Enig i begge disse, men tenker helst at det er en dyp kjærlighet for hverandre (og ikke kun vennskap). Man har en unik forståelse for hverandre, man leser hverandre og vet hvordan den andre har det. Hadde en sagt til meg at jeg var hans sjelevenn, og jeg kjente at det stemte inni meg også, ville jeg blitt overlykkelig. Det er utrolig sterkt å si, og ikke minst å erfare.

Antar det er en sterk kjærlighetserklæring, dersom du har fått høre dette, ts :)

Skrevet

Jeg tror ikke på det og hvis en jeg bare datet hadde sagt det så tror jeg at jeg hadde begynt å lure litt. Uansett om vi hadde hatt god kontakt så hadde ikke kjent meg godt og kunne kalt meg for noen sjelevenn.

Sjelevenn for meg virker som en person man har en helt spesiell kontakt og kjemi med, men jeg tror ikke at det bare finnes en person som er slik. Det er nok vanskelig å finne disse, men at det skal være en sjelevenn er tull tror jeg.

Jeg hadde nok tenkt at han var litt cheesy (kommer ikke på det norske uttrykket jeg tenkte på) om han tidlig begynte å si sånt, men sikkert bedre enn de som ikke er romantiske i det hele tatt.

Anonymkode: 346fc...976

• Liker 1
Gjest shadowofthewind
Skrevet

En person som man føler har kjent lenger enn det man egentlig har og som både deler positive og negative ting med hverandre. En sjelevenn er også en som er god til å lese den andre. Kommer aldri til å møte en slik person.

Skrevet

En man kan krangle med uten at vennskapet ryker. Kunne dele oppturer og nedturer sammen med. At man er trygg på at man kan fortelle vennen sin ALT. Og det at man kan vise all slags følelser uten at det skal føles rart. Det tror jeg er det viktigste

Skrevet

Soulmate.... Om man lurer på hva venner føler om en eller annen ting, så spør deg selv om hva du føler. Sjansen for at vennen din føler det samme, er svært høy. Da har man en soulmate.

Skrevet
15 minutter siden, hutula1 skrev:

Soulmate.... Om man lurer på hva venner føler om en eller annen ting, så spør deg selv om hva du føler. Sjansen for at vennen din føler det samme, er svært høy. Da har man en soulmate.

Ja man føler og tenker svært likt...det tror jeg også.

Jeg har møtt min sjelevenn. Han som sa det til meg...etter å ha kjent hverandre lenge. Det er en ekstrem tiltrekning mellom oss, en kjemi til å ta og føle på og vi leser hverandre veldig godt. 

Utrolig fint med innspill på dette. Og så sjeldent å få oppleve. Jeg er helt satt ut.

Ts

Skrevet

Sjelevenn er en sjel som er gjenfødt, som du har vært venn med i ditt forrige liv.  Er egentlig det det er.  

Anonymkode: 4d90c...3c9

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man føler og tenker svært likt...det tror jeg også.

Jeg har møtt min sjelevenn. Han som sa det til meg...etter å ha kjent hverandre lenge. Det er en ekstrem tiltrekning mellom oss, en kjemi til å ta og føle på og vi leser hverandre veldig godt. 

Utrolig fint med innspill på dette. Og så sjeldent å få oppleve. Jeg er helt satt ut.

Ts

Også driver man ikke å spør seg selv om det er den rette eller noe slikt, man bare vet.

Nå er det ikke forehåndsbestemt at man bare skal ha en rette helle livet, så i mitt tilfelle brøt vi opp etter noen år (9).

Skrevet
3 minutter siden, hutula1 skrev:

Også driver man ikke å spør seg selv om det er den rette eller noe slikt, man bare vet.

Nå er det ikke forehåndsbestemt at man bare skal ha en rette helle livet, så i mitt tilfelle brøt vi opp etter noen år (9).

Helt enig. Man bare vet. Ingen tvil, ikke noe å lure på. Aldri opplevd dette før i hele mitt litt og jeg er godt voksen... 

Ts

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Man bare vet. Ingen tvil, ikke noe å lure på. Aldri opplevd dette før i hele mitt litt og jeg er godt voksen... 

Ts

Jeg også. Traff denne jenta da jeg var 37.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...