Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor nervøs?

Anonymkode: cade7...fbe

Skulle jeg også gjerne visst.

Anonymkode: 2d29a...934

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Knirke skrev:

Jeg har maritim utdannelse og det er meget få kvinner, i hvert fall på maskinsiden. Det er litt matte, men det er ikke veldig vanskelig.

Jeg blir nervøs av å jobbe med andre kvinner. Menn er mye enklere å forholde seg til.

Har jobbet på havet hele livet(mann) og må bare si at alle damene jeg har jobbet med har vært faglig dyktige og lette å samarbeide med. Men det har vært noen utfordringer de få gangene det har vært flere damer på samme båt. Da blir det fort baksnakking og sjalusidrama. 

Vanskelig å forholde seg til for konfliktsky menn. Vi kan godt be hverandre reise til fans og være gode kolleger igjen rett etter men det fungerer ikke slik med de damene jeg har jobbet med. Ikke sleng dritt om kvinner for du får tifold igjen og en fiende for livet.

Anonymkode: 9b03b...dd2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sleng dritt om kvinner for du får tifold igjen

Man skal ikke slenge dritt om kvinner for de tar igjen?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke slenge dritt om kvinner for de tar igjen?

Med andre ord. Kommer det ene kvinnfolket og snakker dritt om det andre så holder du helt kjeft. Ikke vær enig, ikke si imot. Hent kaffe, lur deg unna..

Anonymkode: 9b03b...dd2

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor nervøs?

Det ene øyeblikket sitter man i en hyggelig samtale og det neste så overhører man baksnakking om seg. Jeg og blir nervøs av mindre..

Anonymkode: a8d05...8a8

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du bør velge utdanning/yrke utfra interesser.

De arbeidsplassene med best arbeidsmiljø er for øvrig de som har jevn fordeling av kvinner og menn iflg forskning på området.

Trist når kvinner snakker ned andre kvinner for å virke tøffe (ikke nødvendigvis TS, men andre kommentarer i tråden). Man hører aldri menn si noe lignende!

Jeg jobber på en arbeidsplass der vi er 50/50 og trives veldig godt, har tidligere jobbet på både mannsdominerte og kvinnedominerte arbeidsplasser. Folk er folk, er min erfaring, hvor hyggelig det er å jobbe sammen med noen har ingenting med kjønn å gjøre.

Skrevet
På 29.11.2018 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Har et ok snitt og skal søke studier til våren. Ønsker å jobbe innen en bransje der det er flertall menn, fordi jeg rett og slett kommer best overens med dem. Kan ikke studere noe med veldig høye krav til mattekunnskaper, da dette ikke er min sterkeste side.

Tips?

Anonymkode: 6dc1c...85a

Bilbransjen

Skrevet

Arbeidsplass har også mye å si, ikke bare yrke. En kan fint jobbe innen et mannsdominert yrke, men så ende opp på en kvinnedominert arbeidsplass, fordi det var bare en stilling på arbeidsplassen som det en er utdannet som. 

Anonymkode: 7daa4...149

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i et mannsdominert yrke på "gølvet". Snittalderen er veldig høy. Trives jeg? Noen kollegaer er greie, mens andre...   Nei. Jeg føler de jeg ikke kommer overens med følger med på det jeg gjør. Her er det baksnakking og hvisking og tisking opp til den ikke fullt så dominerende ledelsen så snart det er noe. Alle er konfliktsky og mange kan aldri ta opp et problem med den det gjelder direkte. Tragisk. 

Det er også sånn at som eneste jente på plassen blir alt hva jeg gjør eller ikke gjør lagt merke til, mens de andre fossilene kan klø seg i ræva og det er helt greit.

Sextrakassering er det lite av, men ofte kan samtalene rundt lunsjbordet bli litt, tja, la oss bare si at jeg ikke ønsker å bidra og later som jeg er svært opptatt med telefonen min. 

Anonymkode: 3f3ef...001

Skrevet

Menn baksnakker for øvrig ikke noe mindre etter min erfaring. Fifty fifty på min jobb - Er dritt lei mistanker og piss. Mannfolka har vært verst her. Skal bare "fortelle sin versjon av en ting" motsatt av alle andres versjoner; versjoner hvor de selv kommer godt ut og andre dårlig ut, andre ansatte også. Og ryktespredning.

Anonymkode: e8f27...206

• Liker 2
Skrevet
On 11/30/2018 at 11:38 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor nervøs?

Fordi jenter/damer i flokk har sosiale koder som jeg ikke skjønner noe av. De rotter seg sammen, baksnakker, sprer rykter og fryser ut andre jenter de ikke liker. 

• Liker 2
Skrevet
On 11/29/2018 at 11:11 PM, AnonymBruker said:

Jobber i et mannsdominert yrke, og kjenner meg absolutt ikke igjen i det du skriver.

Tror jeg 1 gang i løpet av 8 år har opplevd å møte på en person som ikke har hatt tillit til den jobben jeg gjør. Var ferdig utdannet som 22 åring, og var egentlig forberedt på å møte motstand og manglende tillit, men som sagt det har hendt en eneste gang.

Anonymkode: 7ae39...974

Har du jobbet på samme sted? Har du en jobb der det er mye solojobbing og det er lite eller ingenting du må samarbeide med andre for å få til oppgavene?

Det kan også være at du er over gjennomsnittlig god, da slipper du nok enklere unna. Ofte blir man så sett i detaljene at man må gjøre det meget bra for at andre skal syntes man gjør det bra eller ok. Man må altså gjøre det bedre enn mannfolka og de vil fortsatt bare se på deg som gjennomsnittlig bra

Kjenner faktisk menn som har blitt mobbet ut av mannsdominert yrke (ingen kvinner jobbet der). Å jobbe blant menn er ingen garanti for noe. Som regel er det den induviduelle arbeidsplassen sm gjelder. Eksempelet ledelsen setter er ofte viktig, samt de sosialt sterke på arbeidsplassen setter som regel normen for hva som er grei og ugrei oppførsel. Noen ganger er det mobbere, andre ganger er det beskyttere som mener at alle skal behandles bra

Anonymkode: 98891...5e5

• Liker 2
Skrevet

Ja, har jobbet på samme sted. Men vi samarbeider med både andre entreprenører og konsulentfirmaer. Har nok ca 50-50 med solo og samarbeid. Ca 40% av tiden går med til møtevirksomhet hvor mine innspill både blir hørt, støttet opp om og tatt til følge. Har også hatt en del møteledelse med tilhørende delegering av oppgaver.

Har som sagt kun opplevd 1 gang noe negativt, dette i løpet av det siste året av en jevngammel mann. Som forøvrig ikke er en kollega eller noen jeg jobber med, men som jeg snakket med i 10 minutter.

Anonymkode: 7ae39...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...