AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Har et ok snitt og skal søke studier til våren. Ønsker å jobbe innen en bransje der det er flertall menn, fordi jeg rett og slett kommer best overens med dem. Kan ikke studere noe med veldig høye krav til mattekunnskaper, da dette ikke er min sterkeste side. Tips? Anonymkode: 6dc1c...85a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Meste parten av det maritime er mannsdominert, men du trenger litt mattekunnskaper her. I hvertfall om du tenker høyer utdanning. Generelt har typisk mann yrker med høgreutdanning realfag, tenker du fagbrev står du litt friere. Anonymkode: 76469...bad
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #3 Skrevet 29. november 2018 Vekter? Anonymkode: 74f71...fdf 1
hocane Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har et ok snitt og skal søke studier til våren. Ønsker å jobbe innen en bransje der det er flertall menn, fordi jeg rett og slett kommer best overens med dem. Kan ikke studere noe med veldig høye krav til mattekunnskaper, da dette ikke er min sterkeste side. Tips? Du bør ikke studere med hvem du trives med men hva du trives med. 4
T-Rex Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, hocane said: Du bør ikke studere med hvem du trives med men hva du trives med. Ikke helt enig. Det beste er naturligvis begge deler. 3
Mona123 Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 Bilmekaniker, håndverker, it, salg, brannvesen.. 1
hocane Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, T-Rex skrev: Ikke helt enig. Det beste er naturligvis begge deler. Jeg studerer for å få meg jobb ikke for å få meg venner. Uansett om det hadde vært 50 autister kontra 50 jenter som ville pule meg hadde ikke det hatt noe å si for avgjørelsen min ved valg av studie. 1
T-Rex Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, hocane said: Jeg studerer for å få meg jobb ikke for å få meg venner. Uansett om det hadde vært 50 autister kontra 50 jenter som ville pule meg hadde ikke det hatt noe å si for avgjørelsen min ved valg av studie. 40 timer i uka i 40 år... Det er greit å komme overens med de du skal jobbe sammen med. Du trenger ikke å omgås dem privat. Det er faktisk oftest en fordel, for du er uansett lei av dem etter 4-5 år. En del jobbytter i løpet av karrieren er anbefalt. 4
hocane Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 (endret) 3 minutter siden, T-Rex skrev: 40 timer i uka i 40 år... Det er greit å komme overens med de du skal jobbe sammen med. Du trenger ikke å omgås dem privat. Det er faktisk oftest en fordel, for du er uansett lei av dem etter 4-5 år. En del jobbytter i løpet av karrieren er anbefalt. Det er en bonus ja, men ikke avgjørende for meg. Er uansett heldig som studerer innen IT hvor de fleste er nøyaktig samme typen som meg, skulle gjerne hatt flere jenter i klassen, 2/60 litt vel lite, men går veldig fint sosialt fordet Endret 29. november 2018 av hocane
T-Rex Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, hocane said: Det er en bonus ja, men ikke avgjørende for meg. Er uansett heldig som studerer innen IT hvor de fleste er nøyaktig samme typen som meg, skulle gjerne hatt flere jenter i klassen, 2/60 litt vel lite, men går veldig fint sosialt fordet Da har du jo valgt et yrke hvor du går godt overens med de du skal jobbe med i fremtiden. 3
hocane Skrevet 29. november 2018 #11 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Da har du jo valgt et yrke hvor du går godt overens med de du skal jobbe med i fremtiden. Ja men det hadde ikke noe å si for valget mitt av studie. Du treffer uansett som oftest likesinnede folk dersom du studerer i det faget du er interessert i. 2
T-Rex Skrevet 29. november 2018 #12 Skrevet 29. november 2018 Just now, hocane said: Ja men det hadde ikke noe å si for valget mitt av studie. Du treffer uansett som oftest likesinnede folk dersom du studerer i det faget du er interessert i. Der kan du jo ha et poeng. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 Tips? Heller lykke til når du kommer ut i mannsdominerte jobber og ingen har tillit til at du er god på det du driver med og syntes det er slitsomt å jobbe med en kvinne. Gjerne sleng med litt seksuell trakassering. Til slutt, noen arbeidsplasser er gjennomsyret av mobbing og utestengelse, det gjelder både kvinnedominerte og mannsdominerte arbeidsplasser. Det høres sikkert fint ut i teorien å jobbe med menn, men noen ganger er menn snillest når det å snakke med og være med deg ikke går utover dem selv på noe måte. Når du skal jobbe med dem betyr det plustelig noe at du er ineffektiv, slitsomt å prate med osv. Menn har en tendens å være greie mot folk så lenge de slipper forholde seg til vedkommende når de er plagsomme. Kvinner havner oftere i konflikter med hverandre fordi de tar ansvar når noen er kjipe. Menn derimot unngår konflikter ved å unngå problemet og lar det kjøre og gå, uansett hvem det går utover. Kvinner, derimot, sier fra når noen er kjipe mot andre. Anonymkode: 98891...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #15 Skrevet 29. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips? Heller lykke til når du kommer ut i mannsdominerte jobber og ingen har tillit til at du er god på det du driver med og syntes det er slitsomt å jobbe med en kvinne. Gjerne sleng med litt seksuell trakassering. Til slutt, noen arbeidsplasser er gjennomsyret av mobbing og utestengelse, det gjelder både kvinnedominerte og mannsdominerte arbeidsplasser. Det høres sikkert fint ut i teorien å jobbe med menn, men noen ganger er menn snillest når det å snakke med og være med deg ikke går utover dem selv på noe måte. Når du skal jobbe med dem betyr det plustelig noe at du er ineffektiv, slitsomt å prate med osv. Menn har en tendens å være greie mot folk så lenge de slipper forholde seg til vedkommende når de er plagsomme. Kvinner havner oftere i konflikter med hverandre fordi de tar ansvar når noen er kjipe. Menn derimot unngår konflikter ved å unngå problemet og lar det kjøre og gå, uansett hvem det går utover. Kvinner, derimot, sier fra når noen er kjipe mot andre. Anonymkode: 98891...5e5 Jobber i et mannsdominert yrke, og kjenner meg absolutt ikke igjen i det du skriver. Tror jeg 1 gang i løpet av 8 år har opplevd å møte på en person som ikke har hatt tillit til den jobben jeg gjør. Var ferdig utdannet som 22 åring, og var egentlig forberedt på å møte motstand og manglende tillit, men som sagt det har hendt en eneste gang. Anonymkode: 7ae39...974 2
Knirke Skrevet 30. november 2018 #16 Skrevet 30. november 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Meste parten av det maritime er mannsdominert, men du trenger litt mattekunnskaper her. I hvertfall om du tenker høyer utdanning. Generelt har typisk mann yrker med høgreutdanning realfag, tenker du fagbrev står du litt friere. Anonymkode: 76469...bad Jeg har maritim utdannelse og det er meget få kvinner, i hvert fall på maskinsiden. Det er litt matte, men det er ikke veldig vanskelig. Jeg blir nervøs av å jobbe med andre kvinner. Menn er mye enklere å forholde seg til. 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #18 Skrevet 30. november 2018 Det meste innen maritime fag, og mange ingeniørutdannelser har flertall menn. Også håndverk som snekker, rørlegger, elektriker, mekaniker etc. er mannsdominerte yrker Styr hvertfall unna alle typer helsevesen som sykepleier, lege, psykolog etc - definitivt flest kvinner der per nå. Anonymkode: a1d8e...ade 1
Lava Anne Skrevet 30. november 2018 #19 Skrevet 30. november 2018 Du må jo tenke på HVA du vil studere, ikke HVEM du vil studere med. Dårlig utgangspunkt for valg av utdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #20 Skrevet 30. november 2018 2 timer siden, Knirke skrev: Jeg har maritim utdannelse og det er meget få kvinner, i hvert fall på maskinsiden. Det er litt matte, men det er ikke veldig vanskelig. Jeg blir nervøs av å jobbe med andre kvinner. Menn er mye enklere å forholde seg til. Hvorfor nervøs? Anonymkode: cade7...fbe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå