Gå til innhold

Dere som har gnerldrebikkjer

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, dr_zhivago said:

Det er sånne folk jeg ikke forstår meg på. Når de har et psykisk vrak av en hund som det ikke går an å roe seg ned bør de sporenstreks få dyrlegen til å ta seg av den. Konstant bikkjegneldring går utover livskvaliteten til folk. Hva skal folk med et sånt dyr?

Jeg forstår godt gleden folk har av dyr, jeg har noen selv som betyr mye for meg, men problemet slik jeg ser og opplever det er at de rett og slett ikke opplever, og føler på kroppen og hverdagen, hvor stor plage dyret deres er for andre.

De er ikke tilstede selv, og trenger dermed ikke høre på skriking, klynking, hvining og faens oldemor hele jævla dagen lang.....

Og når man har lagt frem problemet til de, opptil flere ganger, hva mer kan man egentlig gjøre?

Point in case, så står fillebikkja nå i skrivende stund og skriker rett under bena på meg......

Anonymkode: a0f14...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det som kan betegnes som gneldrebikkje. Men min hund lager mye lyd, under lek, under kos, når hun blir redd, møter andre hunder osv. Jeg gir blanke faen i hva naboene sier og mener om oss. Fordi du lærer ikke mennesker å holde kjeft for en minste ting. Bjeffing og lyder er også en del av kommunikasjonen til hundene! 

Hunder som står hjemme å bjeffer i timesvis forstår jeg er et problem. Men, ikke all lyd er fy og jeg synes det er en uting at hunder skal hysjes på av den minste ting. 

Min hund lager en sånn lav knurre-lignende lyd når hun er glad og ivrig. Fått  2 skriftlige klager på at hunden min er aggressiv. De får ryke og reis, for hunden min er glad, det er koselyder! Noen folk er bare blåst i hodet, så jeg har gitt opp. Folk får si og mene hva faen de vil om meg og min hund, for 99% av dem tar helt feil og har null peiling på hva de snakker om. 

Anonymkode: bf0d0...5c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er en del skråsikre uttalelser i denne tråden. Jeg er helt enig i at en hund kan være usikker eller ha separasjonsangst og lage bråk pga dette, men en del hunderaser har jo varsling som rasetypisk trekk. Det er ikke bare-bare å avlære disse hundene med det, og på enkelte individer kan være tilnærmet «umulige». Da blir det en del bjeffing, for å si det mildt.  

Anonymkode: 0da8a...fac

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det som kan betegnes som gneldrebikkje. Men min hund lager mye lyd, under lek, under kos, når hun blir redd, møter andre hunder osv. Jeg gir blanke faen i hva naboene sier og mener om oss. Fordi du lærer ikke mennesker å holde kjeft for en minste ting. Bjeffing og lyder er også en del av kommunikasjonen til hundene! 

Hunder som står hjemme å bjeffer i timesvis forstår jeg er et problem. Men, ikke all lyd er fy og jeg synes det er en uting at hunder skal hysjes på av den minste ting. 

Min hund lager en sånn lav knurre-lignende lyd når hun er glad og ivrig. Fått  2 skriftlige klager på at hunden min er aggressiv. De får ryke og reis, for hunden min er glad, det er koselyder! Noen folk er bare blåst i hodet, så jeg har gitt opp. Folk får si og mene hva faen de vil om meg og min hund, for 99% av dem tar helt feil og har null peiling på hva de snakker om. 

Så lenge den bare lager sånne lyder innimellom så er det greit nok, problemet er om den står i timevis daglig eller enda verre; på nattetid og bjeffer. Da burde isåfall dine naboer sette hardt mot hardt og gi blanke faen i hva du måtte føle, og kjøre på med advokater for å få den hunden fjernet fra nabolaget.

Skrevet

Da jeg passet hunden til en venn av meg en periode bjeffet den på alle ukjente lyder. Det som funket var å spørre ham "Navn, kan du holde kjeft?"

Skrevet

Jeg har en nabo som dessverre har en sånn hund. Den får aldri tur om morgenen, før familien reiser på skole eller arbeid. De har jo selvfølgelig mer enn nok med å spise frokost, kle på alle barna sine, og komme seg av gårde. Så hunden blir stående i bånd utenfor huset deres hele dagen. Dette er jo selvfølgelig temmelig kjedelig for den, så den fordriver dagene med å bjeffe en god del hver gang den ser eller hører ett eller annet.    

Når de endelig kommer seg hjem om ettermiddagen, så er det lage og spise middag, aktiviteter eller hjemme-lekser for barna, og slappe av foran TV eller datamaskin. Det er selvfølgelig  aldri sånn at de har ekstremt stor MANGEL på ting å finne på uten dette kjæledyret sitt. Så den hunden får kanskje en veldig kort tur om ettermiddagen eller kvelden. For dette er alt de har tid eller lyst / gidder å gjøre sammen med den.    

Dett må være en hinsides kjip tilværelse for en hund. Store deler av døgnet står den mutters alene, og har INGEN å snakke med. Når familien dens er hjemme, så har de ikke tid eller ork å finne på så mye med hunden som de egentlig burde. Hvorfor de på død og liv skal ha hund, det begriper iallefall ikke jeg... 

Anonymkode: b5896...ced

Skrevet
På 2.12.2018 den 2.30, The Kitten skrev:

Da jeg passet hunden til en venn av meg en periode bjeffet den på alle ukjente lyder. Det som funket var å spørre ham "Navn, kan du holde kjeft?"

For en slu hund da, den ville bare bli stilt det riktige spørsmålet for å gidde å holde kjeft. La meg gjette, den hadde ikke sendt saltet ved middagsbordet fordi ingen hadde spurt'n enda?

Skrevet
På 30.11.2018 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Håper noen får et tvangsvedtak på avliving av bikkja di.

Hundeeiere som «gir faen» i at bikkja deres er til sjenanse for folk rundt seg er overhodet ikke skikket til å ha dyr.

Anonymkode: 33f45...ccb

• Liker 1
Skrevet

Drittnaboene mine har fått seg en ny drittkjøter😩 Den gamle de hadde, som bare en dag ble borte, gneldra og gneldra og gneldra. En dag var den borte og det var noen deilige måneder før jeg nå så de gå tur med en ny🤮🤮

Anonymkode: f3e20...ead

Skrevet

Feilen med gneldrebikkjer er at bikkjene får gneldre å ikke tilsnakk av eier fra dag 1, evt de ikke snakker til dem bestemt nok, nabobikkja her sitter å gneldrer på alle eieren sitter rett ved siden av å sier ingenting

Skrevet (endret)

Et aspekt som er litt glemt i denne tråden er hundens velferd oppi dette. Visst er det plagsomt for oss om hunder bjeffer hele dagen, men det er nok mye verre for hunden. 

Hunder som bjeffer alene hjemme eller i hagen hele dagen har det ikke bra. Det samme gjelder hunder som bjeffer på passerende folk/hunder flere ganger på så og si hver tur.

Kjeft/tilsnakk vil bare gjøre tilværelsen enda verre for hunden. Hunden bjeffer pga høyt stress som kommer av frykt og/eller frustrasjon. Den kan ikke for det. Dermed må den forholde seg til ubehag fra eier i tillegg til å være i en situasjon den ikke takler i utgangspunktet.

I stedet for å fokusere på å hysje eller kjefte bort symptomet (som uansett bare stopper atferden der og da, neste gang bjeffer hunden like mye igjen), så er det bedre å jobbe med årsaken bak bjeffingen. Får man gjort noe med den, så vil også symptomet reduseres/forsvinne.

Endret av Tabris
Skrevet
On 11/30/2018 at 10:03 AM, AnonymBruker said:

Hunden min bjeffer om den hører noen komme/gå forbi utenfor. Det er veldig vanskelig å gjøre noe med, så forslag mottas med takk! 

Anonymkode: b0b32...3cc

Drømmen min er at naboene som har bjeffehunder skal leie dem inn på hundedagis, levere dem før de drar på jobb, hente dem når de er ferdig på jobb og la dem sove inne om natten. 

Skrevet

Vi har ''gneldrebikkjer'' i nabolaget, men det er jo ikke hundenes skyld. Det er eierne, som setter hundene i løpestreng/hundegård 24/7. Ofte får de ikke stimulans i det hele tatt.

Noen raser er jo også varslere av natur, og vil nok ha lettere for å bjeffe enn andre.

Tabris over her har mange gode poeng.

Min hund kan finne på å boffe ( ikke sånn gneldrebjeffing, men dyp varslelyd ) hvis han er alene ute, men bjeffer ALDRI hvis jeg er ute sammen med han. Han er dog ''innehund'' og står ikke ute alene i hundegård/løpestreng, men hender seg at han slippes ut i hagen for å tisse.

Anonymkode: 4c810...5f8

Skrevet

Er en «gneldrebikkje» en hund som bjeffer hele dagen, eller er det en hund som varsler innimellom? Har inntrykk av at noen mennesker har så lav toleranse for hunder at de tenker at en hund aldri skal bjeffe, og at dersom den bjeffer, har den ikke fått oppdragelse. Å forvente at en hund aldri skal gi fra seg en lyd, er helt idiotisk. 

Anonymkode: 3d654...449

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen får et tvangsvedtak på avliving av bikkja di.

Hundeeiere som «gir faen» i at bikkja deres er til sjenanse for folk rundt seg er overhodet ikke skikket til å ha dyr.

Anonymkode: 33f45...ccb

Hva eksakt mener du er grunnen til at den du siterte sin hund bør avlives? Det at ignorante mennesker tolker lydene fra hunden som aggressivitet?

Anonymkode: 3d654...449

Skrevet
På 30.11.2018 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt gleden folk har av dyr, jeg har noen selv som betyr mye for meg, men problemet slik jeg ser og opplever det er at de rett og slett ikke opplever, og føler på kroppen og hverdagen, hvor stor plage dyret deres er for andre.

De er ikke tilstede selv, og trenger dermed ikke høre på skriking, klynking, hvining og faens oldemor hele jævla dagen lang.....

Og når man har lagt frem problemet til de, opptil flere ganger, hva mer kan man egentlig gjøre?

Point in case, så står fillebikkja nå i skrivende stund og skriker rett under bena på meg......

Uff, stakkars :( Har du tatt opp lyden så eierne får høre? Kan du ta bikkja opp til deg, så den får selskap? Evt meld eierne til dyrepoliti/mattilsyn for dyreplageri.

Anonymkode: 6a939...96e

Skrevet
On 11/30/2018 at 1:43 PM, AnonymBruker said:

Naboene under meg har en liten gneldrebikkje som står hjemme hele dagen alene og bjeffer KONSTANT.

Jeg har snakket med de, og de forteller at hunden har separasjonsangst og bla bla bla, og at de har prøvd å trene den til å være hjemme alene på alle de riktige måtene osv osv, men "løsningen" her var at de flyttet hunden fra soverommet på dagtid (som ligger rett under mitt soverom), slik at jeg i hvert fall fikk sove etter jobb.

Så nå hører jeg bare at bikkja skriker, bjeffer, klynker og bærer seg når jeg sitter i stua selv, men jeg har i hvert fall fått fred til å sove etter jobb, da..........................

Dyreplageri...

Anonymkode: 02ab4...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...