dr_zhivago Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 Og ikke tar hensyn til naboer. Hva tenker dere om situasjonen? 5
dr_zhivago Skrevet 29. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2018 3 timer siden, MissAlba skrev: Så du har en fillebikkje som bjeffer konstant??
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Har gneldrebikkje, og det plager livskiten av meg. Kan tenke de stakkars naboene.... Ikke stort man kan gjøre enn å hive bikkja inn hver gang han bjeffer. Slitsomt for oss som har gneldrebikkjer også, ikke bare naboer som hører dem av og til. Anonymkode: aafba...178 2
dr_zhivago Skrevet 29. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gneldrebikkje, og det plager livskiten av meg. Kan tenke de stakkars naboene.... Ikke stort man kan gjøre enn å hive bikkja inn hver gang han bjeffer. Slitsomt for oss som har gneldrebikkjer også, ikke bare naboer som hører dem av og til. Anonymkode: aafba...178 Det går an å ta de til dyrlegen?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 Hva med trening? Det er mulig å trene bort gneldring som du kaller det. Kanskje ikke 100%, men mye. Anonymkode: 547e5...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 13 timer siden, dr_zhivago skrev: Det går an å ta de til dyrlegen? Å gjøre hva da mener du? Anonymkode: 19c38...79d 1
LadyGrey Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 Skal man trene bort bjeffing, må man først finne ut hvorfor hunden bjeffer.. Da kan man ut i fra det legge opp en treningsplan. Krever mye tid og kunnskap, men ikke umulig. Bjeffing innendørs i vinduer kan enkelt tilrettelegges meg å legge vindusfolie nederst i vinduet slik at hunden ikke ser ut, for eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 Hunden min bjeffer om den hører noen komme/gå forbi utenfor. Det er veldig vanskelig å gjøre noe med, så forslag mottas med takk! Anonymkode: b0b32...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hunden min bjeffer om den hører noen komme/gå forbi utenfor. Det er veldig vanskelig å gjøre noe med, så forslag mottas med takk! Anonymkode: b0b32...3cc Det er vel slikt som skjer, når du ikke gidder å trene opp hunden din... Anonymkode: b5896...ced 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel slikt som skjer, når du ikke gidder å trene opp hunden din... Anonymkode: b5896...ced Skjerp deg. Anonymkode: 19c38...79d 7
Tabris Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 54 minutter siden, AnonymBruker said: Hunden min bjeffer om den hører noen komme/gå forbi utenfor. Det er veldig vanskelig å gjøre noe med, så forslag mottas med takk! Anonymkode: b0b32...3cc Si "bra!" og gi en godbit hver gang du hører noen utenfor. Gjenta "bra!" og godbit til hunden har glemt de som passerte og bare fokuserer på deg/godbiten. Ha godbiter stående lett tilgjengelig i en skål fremme, slik at du raskt kan trene hver gang du hører en lyd. (Hver gang hunden får bjeffet på en lyd uten at du trener på det, så faller du litt tilbake i treningen). Du belønner ikke bjeffingingen ved å gjøre det, siden bjeffingen bare er et symptom på den følelsesen hunden får når den hører noe (sannsynligvis en grad av usikkerhet). Ved å gi godbit hver gang det er lyd utenfor, uavhengig av om hunden bjeffer eller ikke, så endrer du hundens assosisasjon til hva lyder utenfor betyr - det blir etterhvert noe positivt fordi den assosiserer det med godbit fra deg, og dermed forsvinner/reduseres også bjeffingen. Jeg har gjort det selv på egen hund og det er veldig effektivt. 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Det går selvsagt an å ha uflaks men jeg ser for meg at de fleste hunder som står og bjeffer på alt og alle er utrygge hunder som kan ha opplevd noe uønsket eller rett og slett ikke stoler på eier. Unntakene er gjerne hunder som for eksempel finsk spets som kan bjeffe på alt fra bananfluer til en fremmed lyd. jeg har kanskje hatt litt flaks med mine hunder men det er lett å se på dem at de er trygge stødige hunder. Ringer det på døra for eksempel så er det jeg som skal hilse først og ikke hunden. Hunden VET at det er jeg som har kontroll i heimen og jeg går før andre. Mer skaden først skjedd så er det bare å trene i vei slik Tabris gjør. Er det helt steike umulig å få til så burde nån andre få overta. Eller flytt på landet.. Anonymkode: c2775...671
dr_zhivago Skrevet 30. november 2018 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å gjøre hva da mener du? Anonymkode: 19c38...79d Be dyrlegen sette ei giftsprøyte naturligvis. Snakker her om sånne kjøtere som bjeffer ustanselig, og er til generell utrivsel for alle andre enn sine idiotiske eiere. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #15 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, dr_zhivago skrev: Be dyrlegen sette ei giftsprøyte naturligvis. Snakker her om sånne kjøtere som bjeffer ustanselig, og er til generell utrivsel for alle andre enn sine idiotiske eiere. Du blir mer og mer ufyselig for hver dag som går. Er du kun ute etter å provosere? Anonymkode: c2775...671 7
dr_zhivago Skrevet 30. november 2018 Forfatter #16 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir mer og mer ufyselig for hver dag som går. Er du kun ute etter å provosere? Anonymkode: c2775...671 Hva mener du med det? Har jeg pratet med deg i flere dager? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #17 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, dr_zhivago skrev: Hva mener du med det? Har jeg pratet med deg i flere dager? Nei det har du ikke men det er vanskelig å ikke legge merke til deg her på forumet. Anonymkode: c2775...671 1
dr_zhivago Skrevet 30. november 2018 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det har du ikke men det er vanskelig å ikke legge merke til deg her på forumet. Anonymkode: c2775...671 Hvorfor poster du som anonym? Og gi gjerne noen andre eksempler på at jeg er ufyselig? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #19 Skrevet 30. november 2018 Naboene under meg har en liten gneldrebikkje som står hjemme hele dagen alene og bjeffer KONSTANT. Jeg har snakket med de, og de forteller at hunden har separasjonsangst og bla bla bla, og at de har prøvd å trene den til å være hjemme alene på alle de riktige måtene osv osv, men "løsningen" her var at de flyttet hunden fra soverommet på dagtid (som ligger rett under mitt soverom), slik at jeg i hvert fall fikk sove etter jobb. Så nå hører jeg bare at bikkja skriker, bjeffer, klynker og bærer seg når jeg sitter i stua selv, men jeg har i hvert fall fått fred til å sove etter jobb, da.......................... Anonymkode: a0f14...d7e 1
dr_zhivago Skrevet 30. november 2018 Forfatter #20 Skrevet 30. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboene under meg har en liten gneldrebikkje som står hjemme hele dagen alene og bjeffer KONSTANT. Jeg har snakket med de, og de forteller at hunden har separasjonsangst og bla bla bla, og at de har prøvd å trene den til å være hjemme alene på alle de riktige måtene osv osv, men "løsningen" her var at de flyttet hunden fra soverommet på dagtid (som ligger rett under mitt soverom), slik at jeg i hvert fall fikk sove etter jobb. Så nå hører jeg bare at bikkja skriker, bjeffer, klynker og bærer seg når jeg sitter i stua selv, men jeg har i hvert fall fått fred til å sove etter jobb, da.......................... Anonymkode: a0f14...d7e Det er sånne folk jeg ikke forstår meg på. Når de har et psykisk vrak av en hund som det ikke går an å roe seg ned bør de sporenstreks få dyrlegen til å ta seg av den. Konstant bikkjegneldring går utover livskvaliteten til folk. Hva skal folk med et sånt dyr? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå