Becka Skrevet 29. november 2018 #1 Skrevet 29. november 2018 (endret) Noen som har tro på det, evt opplevd effekt av lysterapi? Jeg har en, og bruker den daglig nå. Så synes jeg denne artikkelen var litt interessant å lese; https://www.google.com/amp/s/forbrukerliv.no/lysterapilampe-test-beste-lysterapilampene/amp/ ( ikke om hvilken lampe som er best, men det lenger ned i artikkelen ☺ ) Endret 29. november 2018 av Becka
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #2 Skrevet 29. november 2018 Beste er å komme seg utendørs hver dag, spesielt om det er sol ute! Bor du i Nord der det er mørkt fra kl 14 om dagen så merker du forskjell lett. Anonymkode: 22c9d...365
Becka Skrevet 29. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beste er å komme seg utendørs hver dag, spesielt om det er sol ute! Bor du i Nord der det er mørkt fra kl 14 om dagen så merker du forskjell lett. Anonymkode: 22c9d...365 Nå er det ikke ofte sol og ikke alltid man kan komme seg ut på dagtid. Og nå lurte jeg på om noen hadde prøvd/tro på lysterapi lamper. ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 4 timer siden, Becka skrev: Noen som har tro på det, evt opplevd effekt av lysterapi? Jeg har en, og bruker den daglig nå. Så synes jeg denne artikkelen var litt interessant å lese; https://www.google.com/amp/s/forbrukerliv.no/lysterapilampe-test-beste-lysterapilampene/amp/ ( ikke om hvilken lampe som er best, men det lenger ned i artikkelen ☺ ) Lyslampene hjelper mot viterdepresjon og ingenting annet. Men for at lyslampen skal hjelpe mot viterdepresjon er at de blir brukt riktig. Brukt feil skader de mer enn de nytter. Anonymkode: 74e04...3f2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lyslampene hjelper mot viterdepresjon og ingenting annet. Men for at lyslampen skal hjelpe mot viterdepresjon er at de blir brukt riktig. Brukt feil skader de mer enn de nytter. Anonymkode: 74e04...3f2 Kan du dokumentere dette ? Anonymkode: 07c86...305
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beste er å komme seg utendørs hver dag, spesielt om det er sol ute! Bor du i Nord der det er mørkt fra kl 14 om dagen så merker du forskjell lett. Anonymkode: 22c9d...365 I nord (over polarsirkelen) er det ikke sol på denne tiden. Anonymkode: 1b963...fe1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #7 Skrevet 29. november 2018 Brukt riktig er de lampene ett godt supplement hvis man sliter med søvnen. Jeg har en som jeg skal lete frem nå og sette på timer siden jeg har forskjøvet døgnrytme. Anonymkode: 32843...9f9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du dokumentere dette ? Anonymkode: 07c86...305 Kan du bruke google? Da kan du også finne dokumentasjonen du etterspør uten å bruke mer av andres tid. Anonymkode: 74e04...3f2
Becka Skrevet 30. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du dokumentere dette ? Anonymkode: 07c86...305 Hvis du leser min artikkel i starten, så har de faktisk forsket på det. De mener det hjelper på vinterdepresjon/ og også vanlig depresjon, men det krever nok mer forskning. De er i tvil om det faktisk hjelper mot såkalt " vinterslapphet ".
Becka Skrevet 30. november 2018 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Lyslampene hjelper mot viterdepresjon og ingenting annet. Men for at lyslampen skal hjelpe mot viterdepresjon er at de blir brukt riktig. Brukt feil skader de mer enn de nytter. Anonymkode: 74e04...3f2 Hva er riktig? Jeg setter den på, helst på morran. Jeg har den bare på, mens jeg sitter i sofaen, og tusler litt rundt, og bare lar den stå på. Vet du ikke skal sitte å stirre inn i den. Men man burde ha den slik at du får lyset på meg, så syntes at salongbordet er fint, slik at når jeg sitter i sofaen, så er det delvis vendt mot meg. Lyset er jo ganske sterkt.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 48 minutter siden, Becka skrev: Hva er riktig? Jeg setter den på, helst på morran. Jeg har den bare på, mens jeg sitter i sofaen, og tusler litt rundt, og bare lar den stå på. Vet du ikke skal sitte å stirre inn i den. Men man burde ha den slik at du får lyset på meg, så syntes at salongbordet er fint, slik at når jeg sitter i sofaen, så er det delvis vendt mot meg. Lyset er jo ganske sterkt. Snakk med lege. Anonymkode: 74e04...3f2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du bruke google? Da kan du også finne dokumentasjonen du etterspør uten å bruke mer av andres tid. Anonymkode: 74e04...3f2 Ha ha. Det er jo du som påstår noe. Så da er det vel kotyme å komme med dokumentasjon og ikke sure svar. Anonymkode: 07c86...305
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 8 timer siden, Becka skrev: Hvis du leser min artikkel i starten, så har de faktisk forsket på det. De mener det hjelper på vinterdepresjon/ og også vanlig depresjon, men det krever nok mer forskning. De er i tvil om det faktisk hjelper mot såkalt " vinterslapphet ". Jeg har stor tro på sånne lamper. Bruker selv og hadde i sin tid dype vinterdepresjoner. Lyslamper var endel av redningen for meg. Reagerte bare på påstandrn om at det kun hjelper mot vinterdepresjon og intet annet. Og at det å bruke lampen feil, ville gjøre vondt verre. Særlig og også fordi «feil» bruk ikke ble definert. ( hm. Ble visst ett kombivarianten dette. Til deg jeg siterte og i tillegg til den tafatte jeg først siterte og som kommed påstandene) Anonymkode: 07c86...305
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #14 Skrevet 30. november 2018 Kombivarianten = kombisvar ( stavekontrollen ville det anderledes 😉 Anonymkode: 07c86...305
Becka Skrevet 30. november 2018 Forfatter #15 Skrevet 30. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har stor tro på sånne lamper. Bruker selv og hadde i sin tid dype vinterdepresjoner. Lyslamper var endel av redningen for meg. Reagerte bare på påstandrn om at det kun hjelper mot vinterdepresjon og intet annet. Og at det å bruke lampen feil, ville gjøre vondt verre. Særlig og også fordi «feil» bruk ikke ble definert. ( hm. Ble visst ett kombivarianten dette. Til deg jeg siterte og i tillegg til den tafatte jeg først siterte og som kommed påstandene) Anonymkode: 07c86...305 Enig Og det står ikke overalt at det ikke fungerer på annet enn vinterdepresjon heller. Det står at de er usikre på effekten for såkalt vinterslapphet. men nå er det uansett vinterdepresjon jeg i hovedsak bruker den i mot. Så er ikke så interessert i de andre effektene. Det blir bare bonus. Og bra at du har hatt virkning av den!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #16 Skrevet 30. november 2018 Kan jeg spørre hvilke lamper dere bruker? Har tenkt på å skaffe meg en sånn, men det finnes så utrolig mange varianter. Anonymkode: 1b963...fe1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå